אחרי שהבטיח בקמפיין הבחירות שלו כי ארגנטינה תעבור ממטבע הפסו לדולר האמריקני, חשף הנשיא חאבייר מיליי, שנבחר לתפקידו לפני כחצי שנה, את תוכניותיו בנוגע להעברת כלכלת ארגנטינה לשימוש במטבע האמריקני.
מיליי אמר כי ארגנטינה תתקדם לעבר תחרות חופשית של מטבעות, מה שאומר שהפסו והדולר יהיו המטבעות הרשמיים במדינה, ובשלב זה הפסו ייקבע לפי שער חליפין "גמיש". כל זאת לאחר ניקוי המאזן של הבנק המרכזי על ידי פירעון ההתחייבויות המקומיות שלו באמצעות הפסו, ואחרי רפורמה במערכת הפיננסית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי חבייר מיליי כנס Vox ימין קיצוני ספרד
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי חבייר מיליי כנס Vox ימין קיצוני ספרד
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי
(צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)
לפי התכנון של מיליי, יפסיק הבנק המרכזי להדפיס פסו, ויאפשר לדולר להחליף אותו במטרה שהמטבע יהפוך למטבע הדומיננטי בארגנטינה. כרגע הבנק המרכזי של ארגנטינה מאפשר לערכו של הפסו לרדת ב-2% בחודש, למרות שהאינפלציה החודשית היא פי 4 מהרמה הזו.
בנאומו בוועידה עסקית בבירה בואנוס איירס אתמול (שלישי) אמר מיליי: "הפסו יהפוך להיות כמו פריט מוזיאוני וכשיהיה נדיר מאוד, מה אתם חושבים שנעשה? דולריזציה, וככה ייעלם הפסו".
מאז שנכנס לתפקידו בדצמבר האחרון, פעל מיליי במטרה להחליש את כוחו של הבנק המרכזי. זאת לאחר שהבטיח להילחם באינפלציה השנתית התלת-ספרתית ולהעביר את הכלכלה המקומית למטבע הדולר. הנשיא הארגנטינאי הוריד את שיעורי הריבית כבר שש פעמים, עד ל-40% בשבוע שעבר - מ-133% שהייתה בתחילת כהונתו.
תזכורת: גל עליות המחירים בארץ
(צילום: ירון ברנר )