דיסני חנכה לאחרונה את ספינת השיט החדשה שלה, ה-Disney Treasure, באירוע מרשים בנהר ההאדסון בניו יורק, עם מופע של 1,000 רחפנים שהציגו דמויות מסרטים כמו אלאדין ומואנה. החברה חגגה באירוע את הצלחתה בתחום, שבמשך שנים היה משני עבורה, אך כעת תופס מקום משמעותי יותר.
הצמיחה בפעילות הפארקים של החברה מאטה, והטלוויזיה המסורתית שלה סובלת מאובדן מנויים לטובת שירותי הסטרימינג. אך מעריצי דיסני ברחבי העולם ממשיכים לגלות עניין רב בשייט בספינות המפוארות שלה. כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל"
1 צפייה בגלריה
ספינת נופש של דיסני
ספינת נופש של דיסני
ספינת נופש של דיסני עוגנת במיאמי
(צילום: AP/John Raoux)
בשנה שעברה הכריזה דיסני על כוונתה "להאיץ" את ההשקעה בחטיבת החוויות שלה, הכוללת פארקים, אתרי נופש ומוצרים לצרכנים. החברה גם הודיעה ש-20% מתוך 60 מיליארד דולר שתשקיע בעשור הקרוב בענף, יופנו לעסקי השייט שלה ולפרויקטים נוספים שטרם נחשפו. דיסני מתכננת להגדיל את צי הספינות שלה משש ל-13 ספינות עד שנת 2031, ולהרחיב את השירותים שלה.

ההתאוששות מהקורונה

"אנחנו עדיין שחקן קטן יחסית בתחום שיש בו ביקוש גבוה. זה הזמן הנכון להשקיע בעסק הזה", אמר אז תומאס מזרום, שמוביל את החלק של חטיבת החוויות של דיסני. ב-2022, כשנתיים לאחר שפרצה מגפת הקורונה, ענף השייט חזר לעצמו ולהיקפים שקדמו למגפה: 31.7 מיליון נוסעים בהפלגות, לעומת 29.7 מיליון ב-2019, כך לפי נתוני איגוד קווי השייט הבינלאומי.
צעירים החלו בשנים האחרונות להעדיף הפלגות על פני חופשות יבשתיות, בין היתר בשל אוניות חדשות וגדולות יותר עם אמצעי נוחות המעניקים להם תחושה של תמורה טובה לכסף - כך לפי הבנק JPMorgan Chase.

אטרקציות מגוונות - מחיר גבוה

רוב חברות השייט מציעות לנופשים פעילויות לילדים בליווי מדריכים. ב-Disney Treasure, שאורכה כמעט 350 מטר, הורים יכולים להשתזף לצד הבריכה ולשתות קוקטיילים בעוד ילדיהם יבלו עד חצות בפעילויות כמו סדנת "מלחמת הכוכבים", השלמת משימות ביקום של מארוול, או עיצוב נסיעה וירטואלית בפארק שעשועים. ה-Disney Treasure מציעה הופעות בנושא "מואנה" ו"היפה והחיה", בר בנושא הסרט "חתולים בצמרת", ומסעדה מקסיקנית שבה ניתן לצפות בנגני מריאצ'י שרים שירים מהסרט "קוקו".
דיסני מהמרת שנוסעים יהיו מוכנים להוציא יותר כסף כדי להבטיח את מקומם בהפלגות, הנוטות להיות יקרות יותר ביחס לחברות שייט אחרות. הפלגה של ארבעה ימים מפלורידה לאיי בהאמה עבור משפחה בת ארבע נפשות בחופשת האביב באונייה Disney Wish, מתחילה במחיר של 7,692 דולר. ברויאל קריביאן, חברת שייט גדולה הרבה יותר, נסיעה דומה מתחילה במחיר של 3,368 דולרים.
דיסני אומרת כי חלק מהעלויות הגבוהות נובעות מדמי עגינה בנמלים, אשר מועברים ברובם ללקוח. עוד מציינת החברה כי היא מספקת אפשרויות בידור ואוכל בלתי מוגבלות, שחברות אחרות לרוב לא מספקות.
בשנת הכספים שהסתיימה בספטמבר, החברה דיווחה על עלייה של 5% בהכנסות של חטיבת החוויות, שהושגה בין היתר הודות לגידול במחירי הכרטיסים להפלגות. מספר ימי השייט לנוסע גדל ב-14% בשנת הכספים של 2023 וב-32% ב-2022.
סקרי שביעות רצון מראים ש-82% מהנוסעים של דיסני מתכננים לצאת לשייט נוסף. עוד עולה כי הפלגות בים הן החוויה בעלת הדירוג הגבוה ביותר מבין כל אפשרויות הבידור של דיסני. בפורט קנוורל בפלורידה, הנמל העמוס ביותר של דיסני, עוגנות שתי ספינות השייט של החברה. שתיהן יצאו ל-157 הפלגות בשנה שהסתיימה בספטמבר, עם תפוסה ממוצעת של 92.4%.
בשנה הבאה תשיק דיסני את Disney Adventure, שיכולה להכיל עד 6,700 נוסעים ותפעל בתחילה בדרום-מזרח אסיה. זו תהיה הספינה הגדולה ביותר של החברה, והיא תפליג מסינגפור - הפעם הראשונה שדיסני תפעיל שירות באזור זה – ותפנה לקהל מטיילים עשיר מהודו, אינדונזיה ומלזיה.