סלקום מצמצמת את הרכישות העצמאיות שלה בתוכן בטלוויזיה ומגדילה את הכוח של HOT בשוק התוכן: החברה הודיעה היום (ג') שהתחרות על תכנים בישראל תתכווץ עוד יותר, אחרי שחתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת HOT, במסגרתו לקוחות סלקום יצפו מעתה בתכני NEXT TV, המותג המוזל של HOT שמציע תכנים על גבי האינטרנט.
בכך סלקום מוותרת בסופו של דבר על רוב רכישת התוכן העצמאית שלה, אם כי היא תמשיך לשמור על עצמאות ברכישת חלק מהתכנים. עבור לקוחות סלקום מדובר בשדרוג (ללא עלות) מבחינת תכנים, אם כי לא מדובר במלוא עושר התכנים שהמותג HOT מציע. המהלך עדיין דורש אישור של רשות התחרות.
סלקום עושה בכך לכאורה "קופי פייסט" למהלך של פרטנר ו-yes ביולי האחרון, אז פרטנר החליטה שהיא לא מספיק תחרותית בתוכן ובמחיר ועל כן ויתרה על תוכן עצמאי והחלה להציע ללקוחותיה, ללא תוספת תשלום, את תכני סטינג TV, המותג המוזל של yes.
ההבדל בין המהלכים בוא שבעסקה של פרטנר ו-yes - פרטנר משלמת ל-yes עבור פיתוח אפליקציה משותפת, בעוד שסלקום לא נקטה בצעד דומה. הממשק שלה יישאר הממשק של סלקום ואף ישודרג. בשלב הראשון, סלקום תכניס לספרייה שלה חלק מסדרות המקור של HOT. אחרי כן, חלק גדול מהרכש של סלקום יהיה במשותף עם HOT. למשל, אם יש ערוץ שנרכש על-ידי שתי החברות - HOT תרכוש אותו מעתה עבור סלקום.
לחברת yes יש כיום 580 אלף לקוחות ולפרטנר TV יש 206 אלף לקוחות. לסלקום TV יש 266 אלף לקוחות ולפי הערכות ל-HOT יש קרוב ל-700 אלף לקוחות טלוויזיה. כלומר, HOT מגדילה כך מאוד את קהל הצופים בתכניה.
שתי החברות, פרטנר וסלקום,אמנם יוצאות כך כמעט לחלוטין ממגרש רכישת התוכן, אך ממשיכות להציע שירותי טלוויזיה. כלומר, הן הופכות להיות ספקיות של חיבור לשירות טלוויזיה. בנוסף, הן מספקות ממשק משלהן לתכנים הללו, שמהווה בעיקר כלי שלתוכו הן יוצקות את תכני NEXT וסטינג. קנייה והפקה של תוכן מהווה עלות כבדה על ספקיות הטלוויזיה ועל כן המהלכים הללו. בנוסף, ל-HOT ול-yes יש תחרות עזה בתחום התוכן מכיוון האפליקציות הבינלאומיות כדוגמת נטפליקס ודיסני.
מסלקום נמסר כי "לפי ההסכם עליו חתמו החברות, לקוחות סלקום ייהנו מחבילת התוכן המלאה של NEXT TV מבית HOT, הכוללת את ספריית ה-VOD העשירה של השירות וכן תכנים נוספים של HOT, לרבות הפקות מקור אהובות, כדוגמת שבאבניקים, עונת המלחמה של מחוברים והסדרה אינדל, שחלקן יעלו בשירות סלקום TV בקרוב. לצד הרחבת התוכן, תשיק סלקום במהלך החודשים הקרובים ממשק חדש לסלקום TV", שלפי החברה "ישים את סלקום TV בקו אחד עם שירותי הסטרימינג המובילים בעולם".
"לקוחות סלקום TV ימשיכו לקבל את השירות והתמיכה המלאים של סלקום, שדורגה בארבע השנים האחרונות במקום הראשון בשירות על ידי משרד התקשורת. המהלך של השקת הממשק החדש לצד שילוב חבילת NEXT TV מבית HOT יתבצע באופן הדרגתי ואוטומטי לכל לקוחות סלקום TV, ללא תשלום נוסף".
מנכ"ל קבוצת סלקום, אלי אדדי: "אנו מביאים רוח חדשה של שינוי אסטרטגי במיקוד פעילות החברה, עם דגש רב על חווית הלקוח בכלל עולמות הפעילות: סלולר, סיבים, סלקום TV וחשמל. ההסכם החדש הוא מהלך משמעותי עבור לקוחותינו, שיביא לשדרוג שירות סלקום TV עם העשרה של עולמות התוכן, שיחל באופן מידי. מדובר בצעד הראשון מיני רבים שאנו מקדמים במטרה להבטיח את הצמיחה של סלקום, חברת התקשורת המובילה בישראל".