פורום העסקים קורא לבחירות: "לשם חילוצה של המדינה והכלכלה הישראלית מהמשבר העמוק שהולך וגדל בשל החרמות הבינלאומיים, לצד עלויות המלחמה, נבחרי הציבור חייבים לקבל מחדש את אמון העם". כך הודיע היום (א') פורום העסקים - הכולל יותר מ-200 מראשי המשק, יו"רים ומנכ"לים של בנקים וחברות מהגדולות והמשפיעות במשק.
לפי הפורום, "יכולתה של מדינת ישראל לשרוד את תוצאות זוועות ה-7 באוקטובר, את המשבר הביטחוני, מדיני וכלכלי חסר התקדים שהולך ומעצים, טמונה באמון מלא של הרוב המכריע של הציבור בנבחרי הציבור. ללא אמון מחדש של הציבור בנבחרי הציבור, לא ניתן יהיה לבצע מהלכים, שאם לא ייעשו במהרה עלולים להוביל את ישראל למקום שמסכן את עתידה. ללא לכידות חברתית שמבוססת על שוויון אמיתי בנטל, לא ניתן יהיה לרתום את הציבור להקריב כל שנדרש למען עתידה של ישראל".
1 צפייה בגלריה
מימין למעלה: ליאור רביב, דויד פתאל, איציק אברכהן, ליאורה עופר, לילך אשר טופילסקי, נטלי משען זכאי, חי גאליס, הראל ויזל, איתן בר זאב
מימין למעלה: ליאור רביב, דויד פתאל, איציק אברכהן, ליאורה עופר, לילך אשר טופילסקי, נטלי משען זכאי, חי גאליס, הראל ויזל, איתן בר זאב
מימין למעלה: ליאור רביב, דויד פתאל, איציק אברכהן, ליאורה עופר, לילך אשר טופילסקי, נטלי משען זכאי, חי גאליס, הראל ויזל, איתן בר זאב
(צילום: עמית שעל, אריאל בשור, רפי דלויה, סיון פרג', יח"צ, אוראל כהן, שלמי מזרחי)

בין השמות הבולטים שנמנים עם פורום העסקים: בעלי פוקס הראל ויזל, בעלת השליטה בעופר השקעות ומליסרון ליאורה עופר, יו"ר תנובה חיים גבריאלי, בעלי רשת פתאל דויד פתאל, יו"ר קבוצת עזריאלי דנה עזריאלי, מנכ"ל בנק הפועלים היוצא דב קוטלר, יו"ר הראל יאיר המבורגר, מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני, יו"ר וולדו אחזקות וחתן פרס ישראל איל וולדמן, בעלי חברת אנג'לס מריוס נכט, יו"ר וילי פוד צבי ויליגר, מנכ"ל משותף באלטשולר שחם רן שחם ויו"ר קבוצת XT אודי אנג'ל.
לדברי בכירי המשק, "בעת הקשה הזו, בטרם יהיה מאוחר מדי, על נבחרי הציבור להודיע לאלתר שהם הולכים לבחירות מידיות על מנת לקבל את אמון הציבור הישראלי, שהוא - ורק הוא - הבעלים האמיתי של מדינת ישראל. זהו צו השעה ללא קשר לדעות פוליטיות, דתיות או חברתיות. רק הציבור בכללותו צריך להחליט כיום בידי מי הוא מפקיד את אמונו למען עתידה של מדינת ישראל".
נזכיר כי לאחרונה התריע הפורום כי "ללא שוויון אמיתי בנטל - הכלכלה בסכנה מיידית". זאת ברקע חוסר ההסכמות והעימותים בקואליציה סביב חוק הגיוס.
בתוך כך, גם מטה ההייטק הודיע כי "לאור משבר האמון העמוק בין הציבור לנבחריו, אנחנו קוראים לקביעה מיידית של תאריך לבחירות כדי להתחיל את תהליך השיקום של ישראל. על מנת להחזיר את אמון הציבור בנציגיו, ישנו צורך דחוף כי הכנסת והממשלה יקבלו אמון מחודש מהבוחרים. שיקום חבלי הארץ שנהרסו וננטשו מאז ה-7 באוקטובר, החזרת השקט לגבולות, החייאת הכלכלה ואיחוי השסעים הרבים שנקרעו בין אזרחי המדינה בשנים האחרונות מחייבים ממשלה וכנסת שינקטו בצעדים אמיצים ונחרצים, לאחר שנבחרו וזכו לאימון ציבורי מלא. רק נבחרי ציבור שאינם חוששים ואינם מפחדים מצעדים קשים, יוכלו לנקוט בצעדי השיקום הנדרשים".