בעקבות דרישת ההסתדרות, המליץ משרד התחבורה לאשר תקנה לפיה לא יבוצעו מבחני נהיגה מעשיים (טסטים) לנבחנים שלא יציגו תו ירוק בתוקף או אישור בדיקת קורונה שלילית בתוקף. התקנה אושרה היום (ה') וצפויה להיכנס לתוקף לאחר אישורה בכנסת ביום ראשון הקרוב.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בוחני הנהיגה חוששים לבריאותם בשל הישיבה הצפופה ברכב סגור, במשך שעות ארוכות מדי יום, מול נבחנים רבים, בהם בני נוער. מדובר ברמת סיכון גבוהה להיחשפות לנגיף הקורונה, אשר עד כה לא נמצא לה פתרון שיגן על הבוחנים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפני כחודש פנה יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי להנהלות החברות מילגם וטלדור, שמבצעות מבחני נהיגה בכל הארץ, וציין כי "עקב סירובכם המתמשך לדאוג לשלומם ובריאותם של בוחני הנהיגה, הרינו להודיעכם כי החל מ-27.9.21 בוחני הנהיגה יעלו לרכב הבחינה אך ורק נבחנים/כל אדם אחר - שהינם בעל תו ירוק בתוקף כדין, או בעלי בדיקת קורונה שלילית (PCR) בתוקף של עד 72 שעות".
חברת מילגם אחראית על ביצוע מבחני נהיגה מעשיים מפתח תקווה וצפונה, וחברת טלדור אחראית על מבחני נהיגה מעשיים מאזור המרכז ועד אילת. הבוחנים בחברות הללו מבצעים אלפי מבחני נהיגה מעשיים מדי יום, על רכבים פרטיים ומסחריים, משאיות, אוטובוסים, רכבים דו-גלגליים ועוד.
ההסתדרות פנתה בנושא להנהלת החברות וגם למשרד התחבורה, בבקשה להוציא הנחיה ייחודית לבעלי מקצוע זה. כמו כן קיים סכסוך עבודה פתוח בחברות הללו, שמתמקד בנושא זה.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "הבנו מהר מאוד שבוחני הנהיגה נמצאים ברמת סיכון גבוהה הן בשל הצפיפות ברכב ומשך הנסיעה, והן מאחר שחלק מהם נמצאים בקבוצת סיכון רפואית. שמחנו לגלות שמשרד התחבורה נרתם לקידום התקנה שתשמור על בוחני הנהיגה והנבחנים כאחד. נמשיך לשמור על בריאותם של עובדי התחבורה שמעניקים שירות לציבור כל יום, כל היום".