פרס חאמד, מהנדס פלסטיני-אמריקני, תבע את מטא בטענה שפוטר בגלל שניסה לתקן באגים שגרמו לדיכוי של תוכן פלסטיני ברשתות של החברה. חאמד תבע את חברת הענק שמפעילה בין השאר את פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ על אפליה, סיום לא חוקי של העסקתו ועוולות נוספות שנגמרו לו לטענתו.
בתביעה האשים חאמד את מטא בדפוס שיטתי של הטיה נגד הפלסטינים, וטען שהחברה מחקה הודעות פנימיות של עובדים שהזכירו את מותם של קרובי משפחה שלהם בעזה, וכן ערכה חקירות לגבי השימוש של עובדים באימוג'י של הדגל הפלסטיני. זאת, לטענתו, בעוד שהחברה לא פתחה בחקירות כאלה נגד עובדים שפרסמו אימוג'י של ישראל או אוקראינה בהקשרים דומים, כך לפי התביעה.
מטא בחרה שלא להגיב לפרסום של רויטרס.
1 צפייה בגלריה
לוגו אילוס אילוסטרציה פייסבוק
לוגו אילוס אילוסטרציה פייסבוק
פייסבוק
(צילום: shutterstock)
הטענות של חאמד מצטרפות לביקורת שנשמעת במשך שנים מצד ארגוני זכויות אדם על טיפולה של מטא בהטיות של התוכן אשר מועלה לרשתות שלה בנוגע לישראל ולפלסטינים, לרבות במסגרת חקירה חיצונית שהזמינה החברה ב-2021.
מאז פרוץ המלחמה, החברה מתמודדת עם האשמות שטוענת כי היא מצנזרת ביטויי תמיכה בפלסטינים בעזה. בתוך כך, קרוב ל-200 עובדי החברה הביעו האשמות דומות במכתב פתוח ששלחו למנכ"ל מארק צוקרברג מוקדם יותר השנה.
חמאד ציין בתביעה אי-סדרים בטיפול בהגבלות על תוכן שפרסמו פלסטינים ברשתות החברה, שמנעו מפוסטים שהביעו תמיכה בפלסטינים לקבל חשיפה. באחד המקרים שחאמד מציין בתביעה, הוא טוען כי סרטון קצר שפרסם עיתונאי פלסטיני סווג באופן שגוי כתוכן פורנוגרפי, למרות שהציג למעשה בניין הרוס בעזה. חאמד טען שקיבל הנחיות סותרות בנוגע לטיפול בסיווג השגוי, על אף שבעבר טיפל בבאגים מסוג זה.
לאחר המקרה חאמד הגיש תלונה פנימית בנוגע לאפליה שמתבצעת בחברה, וכעבור מספר ימים פוטר, כך לטענתו. לדבריו, החברה מסרה לו שהוא פוטר בגלל הפרת מדיניות שאוסרת על עובדים לטפל בבעיות עם חשבונות של אנשים שהם מכירים באופן אישי, וזאת בנוגע לטיפולו בסרטון שפרסם העיתונאי הפלסטיני. זאת, על אף שחאמד טען שאין לו קשר אישי לעיתונאי.