עשרות לקוחות של רשת אמריקן לייזר פנו היום (ראשון) לבית המשפט בדרישה להמשך מתן טיפולים ללא עלות. אותם עשרות לקוחות שכרו את עו"ד יעל דינר, וטוענים כי "לתדהמתם הגדולה של הלקוחות קיבלו מכתב עלום המודיע כי חברת אמריקן לייזר הגישה בקשה דחופה לעיכוב הליכים, ובנוסף נכתב כי החל מה-15 באוגוסט תפעל החברה על פי תוכנית הפעלה אשר הוגשה לבית המשפט ותמשיך לספק שירות ללקוחותיה, ולצורך כך ועל מנת לאפשר המשך מתן טיפולים ללקוחות, לקוחות שביקשו להמשיך ולקבל טיפולים ידרשו לשלם תשלום של 100 שקל".
בפנייה לביהמ"ש צויין כי "נכון למועד כתיבת שורות אלו רוב הסניפים סגורים, אין מענה אנושי. לא ברור מכוח מה ומדוע נרשם כי כ-40 אלף מהלקוחות הסכימו לסידור החדש, שעה שזה לא מתקיים כלל והלקוחות מוצאים עצמם מול שוקת שבורה. יצוין כי רוב קהילת הלקוחות הינם צעירים בגילאים שבין 20 ל-30, שעמלו וחסכו על מנת לרכוש סדרת טיפולים להסרת שיער שעלותה אינה מבוטלת".
2 צפייה בגלריה
אמריקן לייזר
אמריקן לייזר
אמריקן לייזר
(צילום: קובי קואנקס)
לפיכך מבקשים עשרות הלקוחות שפנו "שלא קיבלו תמורה בעד כספם", לקבל טיפולים ללא עלות נוספת. "לא יתכן כי חברה שנקלעת לקשיים כלכליים במודע, ממשיכה להחתים לקוחות חדשים על חוזי טיפולים מתוך ידיעה כי אותם לקוחות חדשים מובלים למסלול ידוע מראש בו הינם נמצאים כעת לאחר ששילמו ממיטב כספם ללא קבלת תמורה", נטען בבקשה.
בנוסף, במסגרת הפנייה צורפו עדויות של לקוחות, שרבים מהם טוענים שקיבלו הודעות על ביטולי תורים שנקבעו מראש בימים האחרונים, חלקם הופתעו לגלות שחלק מהסניפים בכלל סגורים, ובמקביל הם אינם מצליחים לתפוס את שירות הלקוחות. בנוסף, מתארים הלקוחות את הסכומים הגדולים ששילמו עבור טיפולים לכל החיים, שחלקם עדיין ממשיכים לשלם עליהם בתשלומים.
2 צפייה בגלריה
אחת מיני הודעות ביטול רבות שצורפו לפנייה לביהמ"ש
אחת מיני הודעות ביטול רבות שצורפו לפנייה לביהמ"ש
אחת מיני הודעות ביטול רבות שצורפו לפנייה לביהמ"ש
(צילום מסך מנספחי התביעה)
כזכור, לבקשת הרשת הוצא לאחרונה צו עיכוב הליכים ומונו מנהלי הסדר לאחר שהרשת צברה התחייבויות של כ-110 מיליון שקל. הבקשה שהוגשה היום הגיעה לאחר שבית המשפט דחה בשבוע שעבר בקשה של לקוחת רשת אמריקן לייזר אשר ביקשה גם היא לא לשלם תוספת של 100 שקל על כל טיפול. זאת, לאחר ששילמה את הסכום המלא בסך 6,500 שקל עבור הטיפולים. מנהלי ההסדר הגיבו בעניין בקשתה של אותה לקוחה וטענו כי "במצב דברים בו מצויה החברה כעת, החברה נדרשת למקור הכנסה מינימלי לכל טיפול על מנת שתתאפשר הפעלתה במסגרת עיכוב ההליכים באופן מאוזן. תשלום הסכום של 100 שקל מהווה למעשה כיסוי להוצאה הישירה הכרוכה בכל טיפול.
"קבלת בקשתה של הלקוחה תדרוש שינוי מהותי בתוכנית ההפעלה של החברה, שכן החברה תידרש לתת טיפולים ללא עלות לכל לקוחותיה ולא רק למבקשת, דבר שהינו בלתי אפשרי בנסיבות הקיימות. יש לפעול באופן שוויוני כלפי כלל הלקוחות ולהורות כי המבקשת תהא זכאית לקבלת הטיפול בכפוף לתשלום של 100 שקל". כאמור, בית המשפט קיבל בשבוע שעבר את עמדת מנהלי ההסדר וקבע בהקשר של אותה לקוחה כי "משתוכנית ההפעלה מבוססת על גביית 100 שקל בגין כל טיפול מכלל הלקוחות וניתן לחברה צו עיכוב הליכים בהתבסס על תוכנית זו, לא ניתן להעתיר לבקשת לקוחה אחת ולפטור אותה מתשלום זה". טרם ניתנה החלטה מהותית בעניין בקשת עשרות הלקוחות.