ברוסיה נאלצים למצוא דרכים יצירתיות כדי להתמודד עם הסנקציות של המערב לאור הפלישה לאוקראינה. חברת התעופה אירופלוט (Aeroflot), שבשליטת המדינה, נאלצת לפרק חלק ממטוסי הסילון שלה כדי להבטיח שיהיו לה חלקי חילוף לשאר המטוסים, מכיוון שהיא אינה יכולה לרכוש ממדינות המערב את החלפים הדרושים.
אירופלוט למעשה קיבלה את העצה של הממשלה הרוסית, שאמרה לחברות התעופה השונות במדינה כבר ביוני שכדאי להן להשתמש בחלפים ממטוסים מסוימים כדי להבטיח שהשאר יוכלו להמשיך לטוס עד שנת 2025.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטוס מטוסים חברת אירופלוט נמל התעופה מוסקבה
מטוס מטוסים חברת אירופלוט נמל התעופה מוסקבה
מטוס של אירופלוט
(צילום: shutterstock)
על פי דיווח ברויטרס, אירופלוט קרקעה ממש לאחרונה שני מטוסים (סוחוי סופרג'ט 100 ואיירבוס 350A), ומפרקת מהם חלקים, כאשר מטוס האיירבוס שמפורק הוא כמעט חדש לגמרי.
סוחוי, שהוא מטוס מתוצרת רוסי, תלוי מאוד בחלקים זרים, ובעקבות הסנקציות נוצר מצב שמנוע מאחד המטוסים הללו כבר פורק והורכב על מטוס אחר על מנת שזה יוכל להמשיך ולטוס. גורם בענף התעופה שהתראיין לרויטרס, ציין כי "זה רק עניין של זמן עד שתהיה קניבליזציית מטוסים ברוסיה".

כ-50 מטוסים מקורקעים

לפי נתוני סוף 2021, הצי של אירופלוט מורכב מ-80% מטוסי בואינג ואיירבוס. יש לה 146 מטוסי איירבוס ועוד 134 של בואינג. לצד זה, היא מחזיקה כמעט 80 מטוסי סוחוי.
לפי Flightradar24, כ-50 מטוסי אירופלוט (15% מהצי שלה) לא המריאו מאז סוף חודש יולי האחרון ושלושה מתוך שבעת מטוסי איירבוס 350A שלה לא עזבו את הקרקע כבר שלושה חודשים - מה שיכול להעיד על כך שחלק מאותם מטוסים פורקו על מנת לשמר אחרים.
אירופלוט נחשבה פעם לאחת מחברות התעופה המובילות בעולם, אך כעת היא נשענת על תמיכת הממשל הרוסי - וחוותה ברבעון השני של שנת 2022 ירידה של 22% בפעילות שלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הסיבה העיקרית היא הסנקציות של המערב כאמור, שמונעות מהמטוסים הרוסיים להגיע לאותן מדינות.