מה עושים עם המינוס, כמה משלמים על הדירה, איפה הייתה החופשה האחרונה ועל איזו הוצאה מצטערים במיוחד? אנשים מרחבי הארץ מספרים בגילוי לב על החיים עצמם. והפעם: משפחת נגר, ממושב טירת יהודה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בצילום: שרון (51), אפרת (45), שקד (23), שני (17 וחצי, הולכת בקרוב לשירות לאומי), רביד (15), מיטב (10). שרון: "היא ג'ודוקא רצינית, ירדן ג'רבי הבאה".
1 צפייה בגלריה
משפחת נגר
משפחת נגר
משפחת נגר
(צילום: אסי חיים)
מחוץ לתמונה? שוהם (20) - עושה שירות לאומי בעמותת שמחה לילד בחיפה.
הבית? בית קרקע בשכירות. משלמים 8,000 שקל. אפרת: "אנחנו במושב 16 שנה. הגענו לפה ממש במקרה כשחיפשנו בית יותר גדול. גרנו אז באלעד שהיום היא עיר חרדית, אבל כשאנחנו הגענו אליה היא הייתה חדשה ופחות חרדית. כשהגענו למושב הרגשנו את הרוגע מסביב והחלטנו שזה המקום. קנינו בית קטן במיליון וחצי שקל, מכרנו אותו, קנינו שטח ואנחנו מחכים לבנות את הבית שלנו. הבעיה היא שבגלל הבירוקרטיה זה נמשך ונמשך ואנחנו עדיין מחכים".
המושב? אפרת: "אנחנו דתיים לאומיים והמושב הוא דתי. משהו בבתים והירוק, ילדים עם אופניים ברחובות עשה לי את זה. יש אזור של חקלאים עם משקים, אבל אנחנו גרים בהרחבה".
מאיפה אתם במקור? שרון: "אני משילה, בשומרון. נולדתי בכלל באילת כי אבא שלי עבד בתמנע וכשהוא סיים שם הם חשבו על ירושלים, אבל היה איזה גרעין שהם הצטרפו אליו ועברנו לקריית ארבע. משם התגלגלנו לשילה שהיה יישוב ממש בתחילת דרכו". אפרת: "אהבתי את הרעיון של לגור בשומרון, אבל בגלל שאני עובדת בלילות לגור במקום שאני אפחד לנסוע בו בלילה זה לא היה אופציה".
מה עושה? אפרת: "אני מתורגמנית לשפת הסימנים הישראלית, מתרגמת בחדשות 12 ובכל מעגלי החיים של קהילת החירשים בארץ. הגעתי לזה במקרה. עשיתי שירות לאומי בחטיבת ביניים ששילבה תלמידים חירשים ושומעים. היה צורך בעוד מתורגמנית ולמדתי תוך כדי תנועה. אני זוכרת שהייתה לי בהתחלה מחברת שהייתי כותבת בה את הסימנים, איך שמים את הידיים ומה התנועות. בערוץ 2 התחלתי ממבזקים של חמש דקות, והיום אני אחת מהמתרגמות של מהדורת החדשות וגם בתוכניות אחרות.
"חוץ מהטלוויזיה אני עובדת עם עמותת תיירות חבל מודיעין ומארחת בבית להרצאה על עולמה של מתורגמנית לשפת הסימנים. אני מתרגמת טקסים, הופעות, חתונות לזוגות חירשים, לוויות ולידות. תחשוב שיש יולדת חירשת שצריכה להבין את הרופאים והפוך, אז אני מגיעה איתן ללידה ומתרגמת. בעקבות זאת הפכתי להיות גם דולה ומדריכת הכנה ללידה".
דולה? אפרת: "זה היה מתבקש. אם אני כבר בחדר לידה, ואני בכל מקרה עוזרת ליולדת. זה הלך ותפס משמעות ומקום בחיים שלי והיום זה תופס כבר חצי מזמן העבודה שלי. זה כמו רופא, אתה צריך להיות זמין, והשעות לא צפויות. אני יכולה להיות באמצע הצגה ולקבל טלפון ואני עוזבת הכל והולכת. זה קרה פעם כשהיינו עם חברים, ויכול לקרות בשבתות ובחגים והאמת שהיכולת שלי לעשות את זה היא רק בזכות התמיכה והגיבוי של שרון והבנות".
מה לא יודעים על עבודת התרגום? אפרת: "שרוב העבודה מתרחשת לפני. אני מתרגמת קדיש ויזכור ופרקי תהילים, איך אפשר לתרגם דבר כזה. צריך לחפור בטקסטים ולפרש אותם כדי שתוכל לתרגם אותם לשפת הסימנים. אני מתרגמת גם בהופעות וטקסים ואני מקבלת את כל הטקסטים מראש ועובדת על זה. אני מאוהבת בשפה העברית, היא כל כך עשירה. למשל אם אני מתרגמת בחתונה של חירשים 'גילה, רינה, דיצה וחדווה, אהבה ואחווה שלום ורעות', כל מילה יש לה משמעות משלה ואני שואלת, חוקרת ומוצאת את המשמעות והתרגום שנכון לכל מילה. זו העבודה הקשה, לא לעמוד בטקס ולעשות עם הידיים".
איך מתרגמים חרוזים? אפרת: "שפת הסימנים עשירה, רק בצורה אחרת. זה תמיד בתנועות גוף, סימני ידיים והבעות פנים. וכשיש חרוזים הסימנים יתחברו בצורה זורמת יותר. אם הסימן יהיה עם תבנית כף מסוימת אני אנסה שגם המילה הבאה תסתיים באותה תבנית כף יד".
מה איתך שרון? "לי יש חברה שמספקת משרדים ומבנים ניידים. אלה המשרדים במכולות שאתה רואה באתרי בנייה למשל. אני עובד הרבה עם הופעות ומפיקים. למשל המשרד הנייד בטקס בהר הרצל זה מבנה שאני סיפקתי. או בכל מיני הופעות שצריך חדרים אלו בדר"כ מבנים ניידים. האמת שהיו פעמים שאני חיברתי בין המפיקים ואפרת, ואז אנחנו גם עובדים באותו מקום. הנישה שלי זה הקבלנים וההופעות".
מצב כלכלי? אפרת: "אין מינוס מתוך אידאולוגיה. ההורים שלי לימדו אותי שלא נכנסים למינוס ואני מעבירה את זה גם לבנות. מטפטפת להן כל הזמן. זה בוורידים. אם אין, אז לא יוצאים ולא קונים וחיים עם מה שיש".
הבילוי שלכם? שרון: "כשאפרת הייתה מתרגמת את המבזקים בחצות, היא הייתה צריכה להגיע לנווה אילן לכמה דקות עבודה. היינו קונים קפה, ונוסעים יחד. זה היה זמן האיכות שלנו. היום אנחנו עושים הליכות בערב". אפרת: "יוצאים עם חברים לטיולים".
רוצים להשתתף במדור? כתבו ל: Assi-h@yedioth.co.il