שבוע המסחר שנפתח היום (ב') בירידות ברחבי העולם ברקע החששות מהעלאת ריבית חדה על ידי הבנק האמריקני המרכזי, שינה מגמה: וול סטריט ננעלה בעליות - נאסד"ק עלה ב-1.29%, S&P 500 ב-0.57% ודאו ג'ונס ב-0.7%.
זאת, בניגוד למגמה שנרשמה מוקדם יותר בוול סטריט עצמה, אך גם באסיה ובאירופה: מדד ניקיי (יפן) נפל ב-1.9%, הנג סאנג (הונג קונג) ב-3.69%, שנגחאי ב-5.13%, פוסטי (בריטניה) ירד ב-1.88%, דקס (גרמניה) ב-1.54% וקאק (צרפת) ב-2%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בגזרת המניות, טוויטר עלתה ב-5.66 לאחר הדיווח על אישור עסקת הרכישה על ידי אילון מאסק, מנכ"ל טסלה והאיש העשיר בעולם, בתמורה לכ-44 מיליארד דולר. במקביל, נטפליקס, אשר נפלה בשבוע שעבר ב-37%, המשיכה את המגמה השלילית וירדה ב-2.6%.
1 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
וול סטריט
(צילום: AP)
ענקית הסטרימינג השלימה בשבוע שעבר ירידה של כ-69% מהשיא שנקבע בנובמבר אשתקד, לאחר שדיווחה על ירידה ראשונה במספר המנויים ב-10 השנים האחרונות, לצד תחזית לאובדן של שני מיליון משתמשים נוספים ברבעון השני של 2022.
בין הסיבות שהובילו לתוצאות המאכזבות: רמות תמחור גבוהות יחסית של חבילות החברה, תחרות גוברת בשוק הסטרימינג ובסיס השוואה גבוה הנובע מהרישום הגובר לשירות בתקופת הקורונה.
בעקבות הירידה בקצב המנויים החדשים, נטפליקס שוקלת להשיק גרסה מוזלת של השירות שלה שתכלול פרסומות, בדומה למודל של מתחרותיה העולות HBO מקס ודיסני+, כמו גם תוכנית משמעותית להתמודדות עם שיתוף הסיסמאות הרווח, במסגרתו מספר משקי בית/מכשירים משתמשים במנוי יחיד.

עוד בלטו במסחר בשבוע שעבר:

  • אסיטי (Essity), יצרנית מוצרי טואלטיקה, מגבונים וחיטוי גלובאלית, עלתה ב-15%. החברה שמושבה בשבדיה, רשמה השבוע את התשואה הגבוהה מבין מדד ה-STOXX600 לאחר שדיווחה על תוצאות טובות מהותית מהצפי ברבעון הראשון, כולל העלאת מחירים וביקוש גבוה מהצפי. זאת, לצד ניהול הוצאות טוב מבעבר, אפשר למתן את השפעת העלייה בהוצאות השילוח ובמחיר חומרי הגלם.
  • יונייטד איירליינס (United Airlines), אחת מחברות התעופה המובילות בארה"ב, עלתה ב-16% בשבוע שעבר. חרף העלייה במחירי הדלק בחודשים האחרונים, מחסור חריף בטייסים שמונעים עמידה בביקוש הגובר וחששות מאירועים גיאו-פוליטיים בגזרת רוסיה-אוקראינה, החברה צופה להציג רווח בשנת 2022, תוך שהיא מציינת את "הביקוש הגבוה ב-30 השנים האחרונות". זאת, לצד יתרון תחרותי בתחום טיסות המטען, עלייה חדה בצבר ההזמנות, שיפור בשולי הרווח התפעולי וגלגול העלייה בהוצאות הדלק למחיר הכרטיסים.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עלולה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.
פורסם לראשונה: 16:33, 25.04.22