על רקע הבחירות המתוחות לראשות לשכת עורכי הדין שמתקיימות היום (שלישי), ולאחר פיחות חד שרשם אתמול השקל בעקבות ההצהרה של ראש הממשלה על כך שיקדם את החקיקה של המהפכה המשפטית עוד השבוע, גם היום השקל שוב נחלש: הדולר נקבע על 3.609 שקלים, עלייה של 0.19%, והאירו עולה בשיעור דומה ושערו סביב 3.94 שקלים. אמש שערו היציג של הדולר נקבע על 3.602 שקלים - זינוק של 1.38% לעומת יום שישי האחרון, והאירו על 3.9344 שקלים - עם עלייה של 1.1%.
חידוש התחזקות המטבעות הזרים צפוי להוביל שוב לעליות מחירי מוצרי היבוא ועשוי לגרום לבנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון, להחליט להעלות שוב את הריבית בעוד 20 יום, דווקא כאשר גברו ההערכות שהריבית לא תועלה בשל מדד מאי שהפתיע לטובה ועלה רק בשיעור של 0.2% והפסקת העלאות הריבית לפי שעה בארה"ב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
(צילום: Shutterstock)
בשבועות האחרונים השקל חווה תנודות חדות במיוחד בצל המהפכה המשפטית והשלכותיה על כלכלת ישראל. יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, אמר הבוקר ל-ynet כי "החשש מכדור שלג שיעורר מחדש את המחאה הציבורית ויגרור לפגיעה בפעילות הכלכלית, מביא לפיחות השקל אל עבר רמת 3.63 שקלים לדולר. בכך, רשם הדולר התחזקות של למעלה מ-2%.
מה הקשר בין הדרמה בכנסת לתנודות המטבע גד ליאור
(צילום: שמוליק דודפור)
"הדולר עבר תיקון משמעותי במהלך השבועיים האחרונים, כאשר נחלש מרמת 3.75 שקלים לרמת 3.55 שקלים, ייסוף השקל עורר ציפייה לבלימת עליות המחירים ומיתון האינפלציה. אולם, פיחות מחודש יאתגר את בנק ישראל כבר בפגישה הקרובה ב-10 ביולי ועשוי לגרור להעלאת ריבית של 0.25%".
פורסם לראשונה: 10:07, 20.06.23