אחרי שנה וחצי של שיפוצים והשקעה של 25 מיליון שקל, רמי לוי משיק את המלון החדש שלו JEWEL ברחוב הירקון בתל אביב. מדובר במלון בוטיק יוקרתי ללא ילדים, שעוצב על ידי האדריכל מיכאל אזולאי האחראי על עיצוב מלונות בוטיק כמו רוטשילד, נאו, אלברטו ועוד.
במלון 35 חדרים, כולם עם נוף לים (המלון נמצא מול גן לונדון, ולכן הנוף לים פתוח מולו). מחיר חדר נע בין 1,200 שקל ועד 3,000 שקל לסוויטה.
3 צפייה בגלריה
yk13966001
yk13966001
המלון בתל אביב
(צילום: אבישג איילון)
על הגג, שכולל בר, ייפתח בקרוב רוף טופ לאורחי המלון ולאירועים אינטימיים. בחזית המלון, הפונה לרחוב הירקון, תיפתח מסעדה חלבית בניהולו של שף המלון, אבי טנג'י, לשעבר בעל מסעדות באילת. למלון חניון פרטי עם 19 חניות.
שם המלון JEWEL (תכשיט) הוא מחווה לעדינה, אשתו של רמי לוי. את המלון, שנקרא בעבר לוסקי, רכש לוי באמצעות חברת הנדל"ן הפרטית שלו בעיצומה של הקורונה, תמורת 60 מיליון שקל, מידי הבעלים - האחיות לוסקי שירשו את המקום, ומחזיקות גם בבעלות 50% על מלון מקסים הסמוך. למלון זכויות בנייה שעדיין לא נוצלו.
3 צפייה בגלריה
yk13966000
yk13966000
רמי לוי ובתו רינת. "הוא לא מתערב, אבל דורש תוצאות"
(צילום: נווית זומר)

מירושלים ועד בטומי

לוי הוא לא רק קמעונאי בעלי רשת סופרמרקטים, הוא גם בעל השליטה בחברת התעופה ישראייר, יזם בתחום הנדל"ן ומתרחב גם לתחום המלונאות. בנוסף למלון JEWEL, הוא בונה עם שותף מלון בטיילת בירושלים בהשקעה של 180 מיליון שקל, וכעת מתנהל מו"מ עם רשת קמפינסקי העולמית לניהולו.
בנוסף, הוא רכש מלון בבנייה בפאפוס שבקפריסין, הכולל 96 חדרים, ו-5 כוכבים ויהיה מלון כשר. מלונות נוספים ביוון ובקפריסין מוחזקים באמצעות חברת ישראייר, שמאז שנרכשה על ידי לוי ושותפו פועלת להרחבת עסקי התיירות שלה, בהתאם ליעדי הטיסה שלה. כעת על הכוונת חיפוש מלון לרכישה בבטומי, גיאורגיה.
בחזון של לוי, ישראייר תטוס בעתיד גם ליעדי נופש נחשקים כמו תאילנד. לדבריו, "אם רוצים שמחיר מלון בישראל ירד, שיורידו את המיסים וידאגו לזמינות כוח אדם. אפילו על העובדים הזרים המדינה גובה מיסים. בכל העולם, בניגוד לישראל, מלונות לא משלמים מיסים עבור חדר ללא תפוסה. בישראל הרשויות מוציאות את הנשמה ליזמים במלונאות".
3 צפייה בגלריה
yk13966002
yk13966002
(צילום: בועז לביא)
מנהלת המלון החדש היא רינת לוי טנג'י, בתו של רמי לוי. היא בת 35, אם ל-4 ילדים, שהצטרפה כעת לראשונה לעסקים של אביה, ובכך יישרה קו עם יתר אחיה, שמשולבים בעסקיו של האב.
יפית הבכורה, בת 41 ואם ל-6 ילדים (האחרון נולד לפני שבוע), היא בעלת תואר שני במינהל עסקים ומשפטים, ומסומנת כיורשת של אביה ויד ימינו ברשת הסופרים. יעקב, בן 38, חבר בהנהלת החברה. הבת הקטנה שיר, עורכת דין בחברת רמי לוי.
רינת הייתה קצינת שלישות בצבא (סרן במיל'), למדה תסריטאות במנשר ובעלת תואר במינהל עסקים מהמכללה למינהל. היא מספרת ל"ממון" ו-ynet: היה לי מרצה במכללה שהביא את רמי לוי בכל קורס כדוגמה. רק בסוף הלימודים אמרתי לו שזה אבא שלי".
על הכניסה לעבודה במלון היא מספרת: "אבא אמר לי 'בואי למלון, תלמדי את הנושא', הצמיד אותי למנכ"ל הקודם וליועצת ההקמה. הייתי בחודש תשיעי ואמרתי לאחותי יפית' 'איך אני אעשה את זה?' יפית אמרה לי: 'אנחנו לא שואלות, אנחנו פשוט עושות'.
"כשהיינו קטנים", היא מספרת, "אמא הייתה משכיבה אותנו לישון ואז פותחת משרד לתוך הלילה ועושה את כל החשבונות של 3 סניפי רמי לוי שהיו לנו אז. רק אחרי העוף בשקל פרצנו. נכון שאני 'הבת של', אבל אבא לא עושה לנו הנחות", ממשיכה רינת. "הוא לא מתערב, אבל דורש תוצאות. מלונאות זאת עבודה קשה, אבל זו זכות לשרת אנשים. האמת שמלון לא היה בצ'ק ליסט שלי. ניהול, כן".
לדבריה, "במלון למדתי תוך כדי תנועה. אני לא פה בשביל התחביב, אני רוצה להתפתח בתחום ומקווה שנגדל לרשת מלונות בוטיק. המלון בלוקיישן הכי טוב שיש. אני מקפידה על יחס אישי, הציעו לנו מטעמי יעילות להפעיל קבלה דיגיטלית ולא הסכמתי. חשוב לי יחס אישי לכל אורח".
פורסם לראשונה: 00:00, 18.06.24