בזמן שהתפרסמה הכותרת שהסעירה את עולם ההייטק הישראלי על הכוונה של גוגל לרכוש את חברת אבטחת הסייבר Wiz בסכום דמיוני של 23 מיליארד דולר — מנכ"ל וויז, אסף רפפורט, חגג כמו שרק הוא יודע לחגוג: בסניף של רשת הג'אנק פוד האהובה עליו בארה"ב, "פייב גייז". בתפריט: המבורגר בלי רטבים ובלי ירקות. אם יש לרפפורט חולשות — ג'אנק פוד היא כנראה אחת הבולטות שבהן.
בן 41 עוד חודש, רפפורט הוא השם הרותח של ההייטק הישראלי. הוא כבר הספיק לעשות אקזיט של 320 מיליון דולר לפני עשור, הפך בגיל 34 למנכ"ל הכי צעיר של מיקרוסופט ישראל, ועכשיו השם שלו מקושר לעסקה, שאם תצא לפועל, תוכתר לאקזיט הגדול בתולדות ההייטק המקומי. לפי ההערכות, רפפורט מחזיק בכעשרה אחוזים ממניות וויז — חישוב פשוט מלמד שהוא עשוי להכניס לחשבון הבנק שלו 2.3 מיליארד דולר, לפני מס.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד כתבות למנויים:
רפפורט הוא טיפוס מיוחד גם על רקע הענף שמושך אליו באופן טבעי טיפוסים לא שגרתיים. למרות ההצלחה הגדולה הוא עדיין מתגורר יותר מעשר שנים בדירה שכורה בבניין ישן במרכז תל-אביב, לא מחזיק רכב פרטי, ומתנייד בתחבורה ציבורית או ברגל, בדרך כלל עם הכלבה שלו מיקה, שאותה הוא לוקח מדי בוקר לעבודה במשרד. הוא אמנם לא פעיל ברשתות החברתיות, אבל פתח למיקה חשבון לינקדאין, עם יותר מ-3,000 עוקבים — תחת הטייטל "מנהלת הכלבים הראשית" של וויז.
"אסף ראה תמונה של מיקה כשהייתה בת שבועיים והתאהב בה מיד", מספרת שירלי הרמן, חברת ילדות. "משפחה מאור-יהודה פירסמה שהיא רוצה למסור אותה, אסף נסע איתי אליהם ב-12 בלילה. יש לי תמונה שלו מחזיק אותה כשהיא ממש פיצית. הוצאנו בכספומט 750 שקל ומאז מיקה איתו. והיא אחת החכמות שראיתי. חדה וחריפה כמו אסף, זה מטורף".
7 צפייה בגלריה
yk14004949
yk14004949
רפפורט עם הכלבה מיקה. "ראה תמונה והתאהב בה מיד"
(צילום: עומר הכהן)
7 צפייה בגלריה
yk14004819
yk14004819
הפרופיל שרפפורט פתח לה בלינקדאין כ"מנהלת הכלבים הראשית" של Wiz
הוא מיליארדר אבל גר בדירה שכורה, אין לו רכב והוא נוסע באוטובוסים. איך את מסבירה את זה? "תראי, בעלת הדירה שלו מדהימה. הם בקשר מצוין. הוא היה אצלה בפסח והיא כל-כך התרגשה, היא בת 92. לא אכפת לה משכר הדירה, היא יודעת טוב מאוד מי הוא וכמה הוא מצליח וזה לא אכפת לה. היא לא העלתה לו בשקל את שכר הדירה. זו הייתה דירת השותפים שלו בהתחלה, והוא נשאר בה עד היום עם בן הזוג שלו, אופיר. דווקא זה שאין לו הרבה רכוש נתפס אצלו כנוחות — להחזיק רכב, בטח באזור שבו הוא גר, לא נוח. אין חניון קרוב, אין חניה, הרבה יותר קל לו להתנייד בתחבורה ציבורית ובמוניות. במעמד שלו ובסכומים שהוא הרוויח ברור שהוא יכול להרשות לעצמו דירה יותר טובה — אבל ככה הכי נוח לו. זה אסף. הוא לא צריך שומר בלובי, בריכה, חדר כושר וכל הפסיליטיז".
מבאס בשבילכם. יותר כיף חבר עם בריכה. "תמיד אנחנו צוחקים עליו בחבורה שיאללה, תעבור לבית עם בריכה, שנעשה אצלך מסיבת בריכה: 'יש לך כסף, אנחנו צריכים חבר כזה'".
7 צפייה בגלריה
yk14002831
yk14002831
רפפורט. "דווקא זה שאין לו הרבה רכוש נתפס אצלו כנוחות, אבל יש דברים שהוא לא מוותר עליהם"
(צילום: אוראל כהן)
ואיך הוא מגיב? "הוא צוחק ולא עונה. זה לא מעניין אותו. לראות בתים ולקחת מעצבת זאת התעסקות שאין לו זמן וכוח אליה. הוא גר בלוקיישן מעולה בתל-אביב ומגיע לכל מקום בקלות. כן, יש דברים שהוא לא מוותר עליהם. הבן-אדם טס רק ביזנס ולא יודע מה זו מחלקת תיירים. הוא יוציא כסף על מה שכיף לו, כמו לטייל בכל העולם, הופעות בחו"ל, כמו הופעה של ביונסה, והוא יקנה את הכרטיס הכי טוב שיש. הייתה הופעה בחו"ל שהוא קנה לה הרבה כרטיסים והזמין את כל החברים. הוא כל הזמן מוקף בחברים ויודע ליהנות מהחיים. אם הוא היה רוצה דירה שווה בטירוף, הוא כמובן היה עושה את זה, אבל זה פחות מעניין אותו. תתני לו מקדונלד'ס, המבורגר בלי תוספות, הוא יהיה הכי מאושר. תביני, גם אם הוא יישב במסעדה הכי יקרה בעולם, הוא יזמין סטייק בלי כלום — רק סטייק וזהו. נקי".
ג', בכירה בוויז, עובדת צמוד לרפפורט ומכירה מקרוב את סגנון הניהול יוצא הדופן שלו: "הוא יושב עם כל העובדים, מדבר עם כולם בגובה העיניים. הוא תמיד עם ג'ינס, סניקרס וטי-שירט — אני לא חושבת שיש לו חליפה בארון. הוא יכול לדפוק שינה באמצע המשרד או לצאת עם מיקה באמצע היום, לא משנה אילו פגישות יש לו, כדי לשחק איתה בכדור. הוא אוהב לאכול ג'אנק, לא נוגע בירוקים, חולה פודקאסטים מכל הסוגים, במיוחד על זה של רותי ברודו. הוא בן-אדם מיוחד, רכוש לא מעניין אותו, לא תמצאי אותו בברים או במועדונים".
בואו נשאיר רגע בצד את הסיפורים הצבעוניים על הדירה השכורה ועל ההמבורגרים בלי קטשופ — רפפורט נחשב לאחד האנשים המבריקים והיצירתיים שצמחו בהייטק הישראלי. הוא שירת ביחידות המודיעין המובחרות 81 ו-8200. אחרי השחרור עבד בענקית הייעוץ האמריקאית מקינזי, אבל מהר מאוד הבין שיש לו ייעוד אחר בחיים. ב-2012 הקים יחד עם חבריו ליחידה עמי לוטבק, ינון קוסטיקה ורועי רזניק את אדאלום, שפיתחה טכנולוגיה לאבטחת מידע שממוקם בענן. הסטארט-אפ, שהתחיל מארבעה חברים בחדר קטן בדירה תל-אביבית, נמכר בתוך שלוש שנים למיקרוסופט ב-320 מיליון דולר.
רכישת אדאלום מהווה עד היום את אחד העוגנים המרכזיים בפעילות חטיבת הענן המצליחה של מיקרוסופט. רפפורט עצמו הפך בהמשך למנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט ישראל. אחרי ארבע שנים וחצי במיקרוסופט — נצח במונחים של רפפורט — הוא עזב במפתיע כדי להקים את וויז עם שלושת שותפיו לדרך.
וויז נכנסה לתחום רווי ותחרותי, שבו כבר פעלו חברות רבות, בהן גם לא מעט ישראליות. קשה להסביר למי שלא מגיע מהתחום מה בדיוק וויז עושה, אבל בקצרה: המוצר שלה מציע לארגונים פתרון שלם בכל הנוגע לאבטחת המידע בסביבת הענן שלהם. זה בדיוק מה שקורץ לגוגל, שמצאה עצמה בנחיתות בכל הקשור לפעילות חטיבת הענן שלה — בהשוואה למתחרות כמו מיקרוסופט ואמזון.
7 צפייה בגלריה
yk14004402
yk14004402
המייסדים ובעלי Wiz (מימין: רועי רזניק, עמי לוטבק, אסף רפפורט, ינון קוסטיקה). "כל ההחלטות מתקבלות פה אחד, אבל הם מקבלים את זה שאסף בפרונט"
(צילום: אבישג שאר ישוב)
וויז, שהוקמה רק לפני 4 שנים, מעסיקה כ-1,200 עובדים בישראל ובארה"ב. היא גייסה עד היום כ-1.9 מיליארד דולר, רושמת היקף מכירות של כ-350 מיליון דולר ויש לה לקוחות גדולים כמו קולגייט-פלמוליב ו-BMW. בין המשקיעים שלה — הווארד שולץ, מייסד סטארבקס, והמיליארדר הצרפתי ברנר ארנו, שהדיח לכמה חודשים את אילון מאסק מתואר האיש העשיר בעולם. כל אחד מארבעת המייסדים מחזיק בחלק שווה של כעשרה אחוזים מהמניות: רפפורט משמש מנכ"ל החברה; קוסטיקה סמנכ"ל מוצר, עמי לוטבק סמנכ"ל טכנולוגיה ורועי רזניק סמנכ"ל פיתוח. בדבר אחד אין ספק: רפפורט הוא בתפקיד הכוכב הראשי — הפרונטמן. כמו בלהקות רוק, גם בהייטק, מקרים דומים בעבר נגמרו בפיצוץ. לכל אחד יש אגו ובאופן טבעי כל אחד רוצה שיכירו בתרומה שלו לסיפור ההצלחה. בוויז עד עכשיו, לפחות כלפי חוץ, זה לא קורה.
גורם שמכיר את מייסדי החברה שנים רבות מספר עליהם: "הם מכירים מאז הצבא ולכולם נוח כרגע שאסף בפרונט. לפני עשר שנים הם מכרו את אדאלום למיקרוסופט ונפגשו לראשונה עם כסף גדול. אחר כך הם עבדו יחד במיקרוסופט חמש שנים והקימו שם חטיבת סייבר ענקית, שמוכרת כיום במיליארדי דולרים. מהיום הראשון של וויז הם הקפידו שיהיו להם תמיד אחוזים שווים. למרות הכותרות המפוצצות על אסף — הם שותפים שווים לגמרי בחברה. אין מישהו שאומר את המילה האחרונה, אם זה לא מוסכם על כולם זה לא קורה. הדיונים מתקיימים במשותף, ההחלטות הגדולות מתקבלות ביחד, אבל הם כן סומכים בתחומים רבים על שיקול דעתו של אסף, שמשמש כמנכ"ל. לאסף יש היכרות עם המשקיעים, הוא מתמצא בפיננסים, מכירות ושיווק".
איך הם מקבלים את העובדה שאסף הוא הפנים של סיפור ההצלחה? הנה, גם הכתבה הזו עוסקת בעיקר בו. "אין ביניהם כמעט מתחים, בעיקר משום שיש לכולם חלק שווה וגם משום שבאופן טבעי יש פחות ריבים כשהעסק מצליח. החברות ביניהם הולכת אחורה המון שנים. עד היום הם מבלים הרבה ביחד גם מחוץ לשעות העבודה, נוסעים הרבה לחו"ל ביחד. הם מבינים שלמותג 'אסף רפפורט' יש אימפקט אדיר על השווי של החברה".
7 צפייה בגלריה
אסף רפפורט, Wiz
אסף רפפורט, Wiz
רפפורט. "עוד לא ויתר על החלום הגדול להיות אחת ההנפקות הגדולות בוול סטריט"
(צילום: אוראל כהן)
בעבר הצהיר רפפורט שהמודלים שלו הם יזמים כמו ניר צוק מפאלו אלטו וגיל שוויד מצ'ק פוינט, שלא חיפשו אקזיט מהיר והלכו כל הדרך להנפקה בבורסה במטרה להפוך לחברה עולמית מובילה. בראיון לאתר "גיקטיים" הוא אף צוטט: "אם מישהו מחפש לקנות אותנו, שלא יתקשר". גורם שמכיר את רפפורט שנים מספר על ההתלבטות שלו בין מכירה לגוגל לבין הנפקה עצמאית בבורסה, במטרה להגשים את החלום להפוך את וויז לחברת הסייבר הגדולה בעולם: "ההצעה מגוגל הפתיעה את מייסדי וויז גם במהירות שלה וגם בתג המחיר. אם היה מדובר בהצעה נמוכה יותר לא היה מתקיים עליה בכלל דיון. אבל תג מחיר של 23 מיליארד דולר מחייב את כולם לדון בזה ברצינות, ולהבין שעבודה עם גוגל יכולה להפוך את וויז לחברת הסייבר הגדולה ביותר בעולם הרבה יותר מהר, וגם להפוך את כל עובדי החברה למיליונרים. ברגע שהחברה הודיעה על הכוונה שלה להנפיק בעוד כשנתיים על בסיס מכירות של מיליארד דולר, נדלקו האורות במשרדים של חברות ענק כמו גוגל, שהבינו שיש הזדמנות אחרונה לרכוש את וויז לפני שהיא הופכת לציבורית, דבר שהיה מסבך את הרכישה".
צריך לקחת גם בחשבון, שההחלטה היא לא בלעדית של רפפורט ושותפיו: מאחוריהם עומדות קרנות הון סיכון ומשקיעים שרואים בהצעה של גוגל הזדמנות נדירה לפגוש כסף ולעשות רווח גדול בלי לקחת את הסיכונים שכרוכים בהנפקה בבורסה. גם עבור ארבעת המייסדים מדובר בהצעה שקשה לסרב לה: 2.3 מיליארד דולר עבור כל אחד מהם. "מצד שני, רפפורט עוד לא ויתר לגמרי על החלום שלו, להיות אחת ההנפקות הגדולות בוול סטריט ולכוון לשווי של יותר מ-30 מיליארד דולר בהנפקה", מספר גורם שמכיר את רפפורט. "זה אומר שצריך להכין תשקיף, למנות סמנכ"ל כספים, לעשות רוד-שואו ולהתחיל להתנהג כמו חברה ציבורית שמדווחת לשוק על כל אירוע, קטן כגדול. צריך להבין שגם אם עסקת גוגל לא תצא לפועל — וויז היא כבר המנצחת הגדולה של שוק הטכנולוגיה הגלובלי. היא קיבלה תג מחיר פנטסטי, ועיני כולם יהיו נשואות אליה מעתה ואילך. ויש גם לזכור, שהעסקה עדיין לא חתומה ויש עדיין מרחק לעשות: היא כפופה לאישור של רשויות הרגולציה בארה"ב".
הוריו של רפפורט נפרדו כשהיה ילד, ואמו ציפי גידלה אותו לבד. "אין יום שהם לא מדברים כמה פעמים", מספרים חברים קרובים. "הרבה מהערכים שלו הגיעו ממנה, ואין אמא יותר גאה ממנה. היא אוספת את כל הכתבות ואת כל מה שמתפרסם עליו". רפפורט יצא מהארון בגיל צעיר ומנהל בשנים האחרונות זוגיות עם אופיר, מחנך לשעבר ועובד הייטק. הוא המנכ"ל הראשון בישראל שהודיע על מענק פונדקאות לזוגות גייז וסטרייטים. בכלל, הוא אחד שלא מסתיר את דעותיו: הוא נחשב לפעיל בולט במחאה נגד המהפכה המשפטית, ואף הצהיר שוויז תוציא כספים מישראל ותשאיר בה רק את הסכום הדרוש לצורך תשלום משכורות ופעילות שוטפת. אחד הדברים שכל המרואיינים לכתבה הסכימו עליו פה אחד הוא שאם יעזוב יום אחד את ההייטק, זה יהיה לטובת הפוליטיקה. "עם לחץ של הסביבה יש סיכוי שזה יקרה", אומר חבר קרוב. "הוא מאוד מעורב במה שקורה במדינה, ואני בטוחה שהוא יעשה את זה הכי טוב. הדבר האחרון שהוא היה רוצה זה שאם תיחתם עסקה, נתניהו וסמוטריץ' יציגו אותה כהוכחה לזה שכל הדיבורים על הפגיעה בהייטק כתוצאה מהמהפכה המשפטית היו סתם הפחדות".
מירב בהט, מנכ"לית חברת ההייטק "דאזז", היא אחת החברות הקרובות של רפפורט. "נפגשנו לראשונה במיקרוסופט", היא מספרת. "הגעתי משנת לימודים בהרווארד, אסף היה חצי שנה אחרי שמכר למיקרוסופט את אדאלום. הוא היה אחד האנשים הראשונים שהכרתי בחברה ועשה לי היכרות עם המקום. גיבשנו ביחד חבילת אבטחה וכתבנו אסטרטגיה שלמה על הלוח המחיק במשרד שלי — מילים שנשארו ארבע שנים על הלוח, עד שגמרנו להשלים את כל האסטרטגיה. היינו טסים כל הזמן לחו"ל, לרדמונד שבסיאטל, למטה של מיקרוסופט, טיסה מאוד ארוכה. הוא היה עושה תוכניות ואסטרטגיות לשנה קדימה על המפיות של הטיסות. שלושה חודשים אחר כך היה על הכל "וי", אז נאלצנו לכתוב מחדש. יש לו קצב הגשמת מטרות שאין שני לו. מאוד התחברנו, הפכנו להיות שותפים במסע אל היעד להפוך את מיקרוסופט למובילה בעולמות הסייבר ואבטחת הענן. כשאסף עזב, החברה עברה מאפס הכנסות למיליארד דולר בזכות הצוות המעולה שהוא הקים".
7 צפייה בגלריה
yk14003148
yk14003148
מירב בהט, מנכ"לית "דאזז" וחברה קרובה
(צילום: נתנאל טוביאס)
מה הכי מאפיין את אסף בעינייך? "כמה שאסף מנהיג מקצועי וכובש עולמות, הוא גם מאוד דואג לכל העובדים. אחד הדברים היפים ביותר שהוא עשה זאת היוזמה להעביר את עובדי הקבלן למעמד של עובדים קבועים במיקרוסופט. אנחנו מדברים על יותר מ-150 אנשים, שאחד מהם הפך למאוד מפורסם — עובד אבטחה בן 82 בשם ראובן, שעד היום עובד במיקרוסופט. הוא מנהיג שעוזר לצעירים להתקדם קדימה, נותן להם מקום, נותן להם הרגשה של העצמה. לצד זה אסף מאוד סקרן, הוא מתעניין בהכל, גם בדברים שאתה אומר לעצמך 'למי בכלל יש כוח לזה'. הוא קורא את כל הכתבות בעיתון בזו אחר זו, גם את הכי לא מעניינות. הוא גם עוקב אחרי כל הריאליטי בטלוויזיה. מה שמצחיק אצלו, שדווקא באוכל הוא מאוד מצומצם — זה ממש היה צחוקים אצלנו. הוא אוכל כמו ילד — הכי לא פתוח לשינויים, לעומת הסקרנות שלו כמעט בכל תחום אחר. הוא טיפוס מופנם, הכי לא מוחצן, אבל אם תשבי איתו אחד על אחד יגיע אלייך מהר מאוד ללב".
"אסף הוא בן אדם שתשימי אותו בכל מקום, בכל תחרות, לא משנה איזו — והוא מנצח אותך", מספרת שירלי הרמן. "אנחנו מכירים מגיל 15. כצעירים היינו עושים דיבייטים; היו נושאים שהוא לא הכיר ולא ידע עליהם כלום, והוא עדיין היה מנצח כל ויכוח. הגעתי למצב שאני לא מוכנה לריב איתו כי הוא בלתי מנוצח. זה הבן-אדם הכי תחרותי בעולם: היינו הרבה מאוד שנים קבוצה של ארבעה חברים ששיחקו טניס יחד, והוא מעולם לא למד שיעור אחד בטניס, אבל לא פיספס אף כדור. שיחקה מולו אחת מהחבורה שהיתה בהיריון בחודש שביעי והוא לא נתן לה נקודה אחת לנצח. ואם היינו משחקים זוגות ואתה בן הזוג שלו? אין דבר כזה לזייף. זה היה היסטריה, צרחות. הוא מצליח בכל, וגם המזל תמיד איתו".
נשמע תואם לאופי היזמי שלו. "תואם וגם לא תואם, הוא תמיד עושה דברים שונים בנוף. הייתי פעם מטעם העבודה בפריז וכתבתי לו שמשעמם לי. הוא עלה על מטוס, הגיע אליי באותו היום ועשינו את יורודיסני יחד. הוא הכי ספונטני — יכול לנסוע לשדה התעופה ופשוט לטוס לאן שיש".
יבגני דיברוב, מנכ"ל ומייסד "ארמיס סקיוריטי", אחת מחברות הסייבר המבטיחות בישראל, שמוערכת בכ-3.5 מיליארד דולר, הכיר את רפפורט בצבא. "הוא היה ראש הצוות שלי ביחידה, ואנחנו חברים מאוד קרובים מאז. הוא מנהל שנותן המון חופש פעולה למי שמתחתיו. צמחתי לצידו, לא היה לו אגו. הוא היה שולח אותי לישיבות במדור במקומו, נתן לי לבלוט. זה משהו שלמדתי ממנו ואני מנסה ליישם היום בעצמי כמנכ"ל — לא לקדם עובדים לפי הפז"ם, אלא לפי עבודה קשה וכישרון. זה הרבה ממנו. נשארנו בקשר קרוב אחרי הצבא. יום אחד הוא התקשר אליי ואמר שיש לו הזדמנות מטורפת להציע לי, להיות העובד הראשון שהם שוכרים לאדאלום. בגיל 24, שנה אחרונה בטכניון, הייתי סמנכ"ל פיתוח עסקי באדאלום. שאלו את אסף בבורד: 'מה קורה? למה דווקא יבגני?' וכמו בצבא הוא פשוט סמך עליי".
מה הביא אותו לאן שהוא נמצא היום? "קודם כל יש לו רעב, בלי רעב זה לא יעבוד. הרבה חושבים שאם עשית כבר משהו גדול אז עדיף לנוח וליהנות מהכסף — אז לא. הוא היה מנכ"ל מיקרוסופט ישראל — תפקיד מדהים, לא הייתה סיבה שלא יישאר במיקרוסופט ויתקדם שם, אבל הוא עזב. וכמובן, יש לו כישרון יוצא דופן ומוטיבציה להמשיך לעבוד קשה. יש בו שילוב של רעב, כישרון ויכולת".
7 צפייה בגלריה
yk14004751
yk14004751
יבגני דיברוב, מנכ"ל ומייסד "ארמיס סקיוריטי" וחבר קרוב
(צילום: ריאן פרויס)
והקרבה? "לחלוטין הקרבה. תמיד יש מישהו שיעבוד יותר קשה ממך ויעקוף אותך אם תהיה שאנן, זה חלק מהתחרות, אז אתה לא עוצר. אם אתה מוריד את הרגל מהגז לא תישאר במקום הראשון. הוא עבד ימים ולילות, תמיד היה שם, אין רגע בשום נקודה שהוא לא היה. עשרות מיליונים של הכנסות, אין רגע במהלך היום שבו הוא לא היה באמצע תהליך כלשהו, טרוד ממשהו, שיחות באמצע הלילה בימי שישי. אין חופש אמיתי. אתה לא יכול לצאת לכמה ימים של חופש כי אתה כל הזמן חושב קדימה, חולם על זה, מתעורר באמצע הלילה עם רעיון".
זה לא גובה מחיר אישי כבד מדי? "יש לזה כמובן מחירים משמעותיים. משפחה, חברים, אי-אפשר הכל ביחד. בגלל זה יש מעטים שעושים את זה בגדול כמוהו, כי הם לא מקריבים מספיק. ויש גם המון סיכון כי אין שום דבר בטוח, לא משנה כמה קשה תעבוד. לכן זה הרבה מעבר לכסף. לי ולאסף היו המון שיחות אישיות על ההקרבה הזו לאורך השנים. אסף היה המשקיע הראשון בארמיס, אני והשותף שלי היינו מהמשקיעים הראשונים בוויז. את רואה בסגנון חיים שלו שכסף זאת לא המטרה שלו; זה לא יכול היה להצליח אם זאת הייתה המטרה. אתה חייב שזה ירגש אותך. היו לנו רגעים מאוד קשים בדרך. בעיתון מופיעות ההצלחות, אבל יש כל הזמן קשיים והכוח שלך הוא ביכולת להתמודד עם זה. הוא אף פעם לא חשב על הדרך הקלה, ללכת להיות שכיר במקום רגוע. אין מה לעשות, קשה להשוות משהו לריגוש המטורף הזה".
אתם מאוד שונים בדיעותיכם פוליטית. אסף היה פעיל במאבק נגד המהפכה המשפטית, אתה לא בצד הזה. "נכון, אבל זה מה שיפה בחברות שלנו, שום דבר לא יכול להפריד בינינו. שנינו מאוד אוהבים את המדינה, מעריכים את מה שהמדינה נתנה לנו ועובדים מאוד קשה כדי שיהיה לכולם טוב יותר פה. האהבה בינינו תמיד מעל הכל".
גילי רענן, אחד ממשקיעי ההון סיכון הבולטים בישראל, לא שוכח את הפגישה הראשונה שלו עם רפפורט. "הכרתי את אסף וכל הצוות שלו לפני שהם הקימו את החברה הראשונה שלהם", הוא מספר. "צעירים מ-8200, שמעתי שהם מסתובבים, מנסים להקים חברה עם איזשהו רעיון לא ברור. הרמתי טלפון לאסף, אמרתי לו: תבוא לפגישה. באותו זמן הייתי שותף בקרן סקויה, ובאופן עקרוני החלום של כל יזם זה להיפגש עם שותף מסקויה. אבל אסף אמר לי — לא בא לי להיפגש איתך, שמעתי שאחרי שאתם משקיעים אתם מחליפים את המנכ"לים".
איך הגבת? "אמרתי לעצמי, 'או, פעם ראשונה שאני שומע דבר כזה, יש פה קליינט מיוחד'. שיכנעתי אותו שכדאי לו לבוא לפגישה ושאנחנו לא כאלה נוראים. אני בוגר היחידה בעצמי, הבטחתי שאתנהג אליו יפה. קבענו פגישה והוא, כמובן, לא הגיע. פעם ראשונה שאני קובע ומישהו לא מגיע. הוא שלח במקומו את רועי ועמי, והייתה פגישה מאוד מעניינת. התגלגלנו לעוד ישיבה למחרת, עם המנהלים של סקויה, ואסף הואיל בטובו להגיע. אחרי הפגישה הרמתי לו טלפון ואמרתי לו 'תשמע, זו הייתה פרזנטציה איומה, הרעיון טיפשי, אבל נשמח להשקיע'. הרעיון היה זוועה, אבל הצוות היה כל-כך מרשים, שהיה ברור שאני רוצה להיות משקיע בחברה הזו".
ומשם? "אמרתי לו בוא ניפגש במכמורת, ששם אני גר, הוא ענה שאין לו מושג איפה זה וגם אין לו מכונית. אז קבענו בהרצליה בכביש החוף, ושם חתמנו עסקה על מפית של תחנת דלק. שלוש שנים אחר-כך החברה נרכשה על-ידי מיקרוסופט. הם עשו טרנספורמציה שלמה של מיקרוסופט בתחום, מחברה שממוקדת במכירת אנטי-וירוס לחברה שממוקדת בצמיחה באבטחת ענן. כשהם יצאו לדרך עם וויז ישבנו במכמורת וסיכמנו שיוצאים לדרך יחד. היינו המשקיעים הראשונים בוויז".
מה מייחד כל כך את אסף? ממה התלהבת שם לראשונה בשיחת הטלפון האיומה ביניכם? "בהייטק יש הרבה אנשים וטיפוסים. אני חושב שבגדול, חיים כמו של אסף מאוד מאפיינים יזמים מצוינים, שהפאשן שלהם הוא לא צבירת הון, אלא לבנות וליצור. וורן באפט אומר שככל שהוא עובד יותר קשה יש לו יותר מזל, וזה המשפט הנכון על אסף".