רוכשי דירות היוקרה בתל אביב ממשיכים להביע עניין בשוק – למרות המלחמה המתמשכת והמשבר בשוק הדיור. אחרי שדיווחנו אתמול ב"ממון" על עסקה למכירת דירת פנטהאוז ב-19 מיליון שקל בשכונת נחלת יצחק בעיר ולפני כחודש על עסקה נוספת למכירת פנטהאוז בכ-30 מיליון שקל במגדל גינדי TLV, כעת נודע ל-ynet ו"ממון" על שתי עסקאות נוספות בלב תל אביב בהיקף של כ-37 מיליון שקל.
מדובר בשתי דירות פנטהאוז ענקיות בשני פרויקטים שונים של קבוצת MyTown ברובע 4 בתל באביב. הפנטהאוז הראשון נמכר לתושב חוץ בפרויקט בילטמור 12 בכיכר המדינה תמורת סכום של 20 מיליון שקל. מדובר בפנטהאוז שחולש על קומה שלמה בשטח 222 מ"ר עם מרפסת בשטח 21 מ"ר וגג בשטח 88 מ"ר עם בריכה. המחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-80 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
הדמיית גג הפנטהאוז בליטמור 12
הדמיית גג הפנטהאוז בליטמור 12
גג הפנטהאוז בפרויקט בילטמור 12 בכיכר המדינה
(הדמיה: evolve)
מדובר בפרויקט תמ"א 38/2 במסלול הריסה ובנייה, במסגרתו נהרס בניין בן 3 קומות עם 11 דירות ובמקומו נבנה בניין חדש עם 8 קומות ו-21 דירות בתכנון אדריכל גידי בר אוריין. עורכי הדין שליוו את העסקה הם משרד הורוביץ, אבן, אוזן ושות' ועו"ד אחיסף פוזס.
הפנטהאוז השני נמכר לרוכש ישראלי בפרויקט שלומציון המלכה 3 מול פארק הירקון בסכום של 17.250 מיליון שקל. הנכס ממוקם על קומה שלמה בשטח 224 מ"ר עם 2 מרפסות בשטח 35 מ"ר ו-27 מ"ר. המחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-70 אלף שקל. מדובר בפרויקט התחדשות עירונית, במסגרתו החברה ביצעה הליך של עיבוי וחיזוק הבניין הקיים עם שדרוג חדר המדרגות לצד הגדלת הדירות הקיימות ותוספת של 2 קומות.
2 צפייה בגלריה
פנטהאוז שלומציון המלכה 3
פנטהאוז שלומציון המלכה 3
הפנטהאוז בפרויקט שלומציון המלכה 3
(הדמיה: 3dblender)

דגש על הפרטים הקטנים

לדברי יוסי חסון, מנכ"ל קבוצת MyTown, "בחודשיים האחרונים אנו רואים התעוררות משמעותית מאוד בשוק הדירות בתל אביב. מרבית הפניות מגיעות מתושבי חוץ ומשפרי דיור. יש שני סגמנטים עיקריים אליהם מכוונים הרוכשים. מצד אחד, יש ביקוש אדיר לדירות יוקרה דוגמת הפנטהאוזים והדירות המיוחדות, ומאידך יש התעניינות שהולכת וגוברת לדירות הקטנות בנות 2-2.5 חדרים".
חסון מוסיף כי "הפרמטרים העיקריים בקידום עסקאות היוקרה הם מיקום הפרויקט והתכנון. מי שמעוניין בדירות יוקרה שם דגש מיוחד על הפרטים הקטנים, כגון הגמישות התכנונית, המפרט וכו'. זה הופך מוצר יוקרתי טוב למצוין ומוביל לעסקה. אני צופה כי שוק היוקרה בתל אביב בפרט ובאזור המרכז בכלל ימשיך את מגמת ההתחזקות, בעיקר בזכות תושבי החוץ".
‏שמאי המקרקעין אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, התייחס לעסקאות והסביר כי "אנחנו עדים בחודשים האחרונים להתעוררות בשוק דירות היוקרה, כאשר ההתעוררות הזו היא חלק מההתעוררות הכללית בשוק. מה ששונה בה הוא החזרה לשוק גם של אנשים עם אמצעים כספיים לא מבוטלים שמסוגלים לעשות עסקאות בסכומים של מעל ל-15 מיליון שקל. הסיבה העיקרית לחזרה שלהם לשוק היא ההבנה שהפרויקטים הם בעלי אופי בוטיקי, ולמעשה אין עוד נכסים כאלה במיקום הייחודי שלהם. לפיכך השווי שלהם צפוי בהמשך לעלות, ולכן גם בהיבט הכלכלי מדובר בעסקה מצוינת למי שיש לו את הכסף".
שיקול נוסף, ממשיך דנוס, "הוא היכולת של הרוכש להתאים את הנכס שהוא קונה לצרכים האישיים שלו ולטעמו האישי. עם זאת, חשוב לציין שהמחירים שהושגו הם המחירים המקובלים לאזור שלהם, ונעים סביב 70 אלף שקל למ"ר בנוי. השוני מנכסים שאינם נכסי יוקרה טמון בעובדה שמדובר בנכסים עתירי שטח, שבגינם מחיר המכירה גבוה מ-15 מיליון שקל, אך עדיין זו עדות חיה לעוצמה של שוק הדיור באופן כללי ולעוצמה של שוק יוקרה בתל אביב בפרט. מסכומים של 70 אלף שקל למ"ר בנוי בנכסים כה ייחודיים, יש עדיין לאן לעלות".
פורסם לראשונה: 00:00, 30.07.24