הבחירות לנשיאות בארצות-הברית ייערכו אמנם באופן רשמי בעוד 16 יום, אבל בשבע המדינות החשובות ביותר שיכריעו את העתיד הקרוב כבר מצביעים – ובאחוזים גבוהים מאוד. נכון לאתמול, כ-12 מיליון אמריקאים כבר הצביעו, כשהנתון המרשים ביותר מגיע מג'ורג'יה: שם הצביעו יותר ממיליון איש, כ-9% מאוכלוסיית המדינה הדרומית.
שני הקמפיינים מגייסים לישורת האחרונה את כל העזרה שהם יכולים להשיג. מבחינת דונלד טראמפ מדובר בעיקר בשורה ארוכה מאוד של מיליארדרים, שממשיכים להזרים סכומי עתק לארגונים שלא חלים עליהם חוקי הגבלת תרומות. מבחינת קמלה האריס מדובר בעיקר בשמות פופולריים, החל בבני הזוג אובמה וכלה בזמרים ליזו ואשר. בשבועות האחרונים נוסף לרשימה שם חדש ומסקרן: מארק קיובן, מיליארדר וסלבריטאי.
2 צפייה בגלריה
מארק קיובן
מארק קיובן
מארק קיובן. לא שם כסף, אבל תומך נלהב
(צילום: AP)
קיובן, יהודי בן 66 מטקסס, פרץ לתודעה לפני הכל כבעלים הצבעוני של קבוצת דאלאס מאבריקס מה-NBA, ובשנים האחרונות הפך גם לשם מוכר בכל בית באמריקה ככוכב תוכנית הריאליטי הפופולרית Shark Tank (הכרישים). הונו מוערך ביותר משישה מיליארד דולר, והוא הפך מולטי-מיליונר בזכות השקעות טכנולוגיות בעיקר. עם זאת, ההשקעה הטובה ביותר שלו הייתה בדאלאס מאבריקס – בשנת 2000 הפך לבעל המניות העיקרי בקבוצה תמורת 285 מיליון דולר, ורבע מאה אחרי שווים המאבריקס בין ארבעה וחצי מיליארד דולר לחמישה וחצי מיליארד. קיובן מכר בשנה שעברה את רוב מניותיו בקבוצה, אבל עדיין מחזיק בתפקיד מקצועי-ניהולי.
זמן קצר אחרי שהאריס החליפה את ג'ו ביידן, הודיע קיובן על תמיכה בה – ומאז הוא כמעט צבא של איש אחד שמנסה לנעוץ סיכה בנרטיב שלפיו דונלד טראמפ הוא איש עסקים מוצלח עם מדיניות כלכלית עדיפה. זה התחיל בוויכוחים בטוויטר עם תומכי טראמפ, אבל בשבוע שעבר החליט קיובן לקחת צעד קדימה וממש לעלות על הבמה.
2 צפייה בגלריה
קמלה האריס
קמלה האריס
האריס
(צילום: lev radin / Shutterstock)
ביום חמישי הופיע בעצרת קמפיין בוויסקונסין, שבה אמר כי מדיניות הסחר והתעריפים של טראמפ תחזיר את האינפלציה ו"תמחץ את החלומות של יזמים, על ידי הפיכת העלויות שלהם לבלתי אפשריות". אתמול (שבת) היה קיובן באריזונה והלילה הוא צפוי להופיע במישיגן לצד בעלה של האריס, דאג אמהוף.
ככל הידוע, התמיכה של קיובן בהאריס לא כוללת תרומות כספיות, אבל הוא כן מתאם מסרים עם הקמפיין, שעבר לקו התקפה אגרסיבי מאוד נגד היכולות של טראמפ בן ה-78 לתפקד. בסוף השבוע הדליפו מקורות בתוך הקמפיין של טראמפ ל"פוליטיקו", כי הוא צימצם הופעות וביטל ארבעה ראיונות רצופים כיוון שהוא "מותש". הידיעה הזו הפכה לכותרות ראשיות וגם למודעות קמפיין מהירות של האריס. "הקמפיין שלו עצמו אומר שהוא מותש", אמרה האריס ביום שישי לקהל בדטרויט, "אם אתה מותש מהקמפיין, זה מעלה שאלות רציניות לגבי האם אתה כשיר לעבודה הכי קשה בעולם".