הרב ליאו די ומשפחתו הגישו תביעת ענק לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד הרשות הפלסטינית וארגון חמאס, בגין רצח אם המשפחה לוסי ז"ל, בת 48, ושתי הבנות מאיה-אסתר ז"ל, בת 20, ורינה-מרים ז"ל, בת 15, בפיגוע ירי לפני כשנה וחצי בבקעת הירדן.
התביעה, שהוגשה לפני כמה ימים באמצעות עורכי הדין של ארגון שורת הדין, עומדת על סך של 50 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
משפחת די בהרכב מלא
משפחת די בהרכב מלא
משפחת די בהרכב מלא
(צילום: אלבום משפחתי)
על פי ארגון שורת הדין, בהאתם לחוק לפיצוי קורבנות טרור (פיצויים לדוגמה) שנחקק לאחרונה, בית השפט עשוי לפסוק מתן פיצויים בגובה של פי חמישה ממש שבתי המשפט פסקו עד כה. בכתב התביעה צויין שהרשות הפלסטינית נתבעת במקרה זה מאחר שהיא מוגדרת כ"מתגמלת טרור" בהתאם לחוק, מעצם מדיניות התגמולים שהיא משלמת למחבלים האסירים, ולכן היא נושאת באחריות לרצח המשולש, שבוצע על ידי מחבלי חמאס. "בחול המועד פסח לפני שנה וחצי אשתי לוסי ובנותיי רינה ומאיה נרצחו על ידי מחבלים שפלים. מאז חיינו השתנו לבלי היכר", אמר הרב די. "לא ייאמן שעד היום משלמת הרשות הפלסטינית תגמולים לבני המשפחות של המחבלים, כתמיכה במבצעי הפיגוע הארורים. התביעה הזו היא הניסיון שלנו לעשות קצת צדק, בשמן של לוסי, מאיה ורינה. אין בתביעה כדי לרפא את כאבנו או את צערנו, אבל אנחנו ממשיכים להיאבק ברוע בכל מקום שהוא נמצא. אנחנו פועלים במישור המשפטי ומקווים להצליח לפגוע ככל הניתן בתגמולים ובתמריצים שמקבלים הטרוריסטים מהרשות הפלסטינית כבר עשורים".
החוק החדש לפיצוי קורבנות טרור קובע רף מינימום של עשרה מיליון שקל ליורשיו של הקורבן, ושל חמישה מיליון שקל לכל בן משפחה.
"תביעה זו מצטרפת לשורת תביעות שאנחנו מנהלים בימים אלו נגד הרשות הפלסטינית וארגוני הטרור שאותם היא מממנת, אך הפעם, לאור חוק הפיצויים לדוגמה החדש, אנו מעריכים כי אלה ירגישו הפעם את נחת זרועם של קורבנות הטרור, לאור גובה סכום הפיצויים שייפסק", אמרה נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, שמייצגת את משפחת די.
"זה זמנם של קורבנות הטרור להילחם חזרה במלוא העוז ולהביא למיטוטם הכלכלי של ארגוני הטרור".