החל מחודש פבואר יתחילו ברמי לוי למכור חלב במחיר זול יותר מהמחיר המפוקח. לוי סיכם עם מחלבות הגולן שייצרו עבורו מעין מותג פרטי שאותו ימכור בזול יותר. המהלך של לוי נעשה על רקע החשש ממגמה שכבר החלה, שהציבור שמתחיל להיפגע מהגזירות הכלכליות החדשות, שיעלו למשק בית ממוצע כ-10,000 עד 15 אלף שקל לשנה, יצמצם את סל הקניות שלו.
ברשתות המזון כבר מרגישים האטה בצמיחה במכירות לאחר שנת בוננזה במלחמה והחלו להרחיב מבצעי מחיר - כל אחת על מוצרים שונים. בנוסף, פתחו בקמפיינים פרסומיים כדי לעודד מחדש את הצריכה.
מי שמייצר לרמי לוי את החלב המוזל הוא מחלבות הגולן אולם לא מדובר במותג פרטי קלאסי אלא במעין יצור כלאיים שבו ימותג החלב גם עם שמו של לוי וגם עם הלוגו של מחלבות הגולן. כזכור, אחת הסיבות לקריסה לפני שנתיים של מחלבות הגולן, שהיו בבעלות קיבוצים מהצפון, היה ההסכם שחתמו עם רשת שופרסל ליצירת מותג פרטי עבורה שהרשת מכרה במחיר זול יותר מהמפוקח. בדיעבד התברר כי המחיר ששילמה הרשת למחלבות הגולן גרם למחלבה להפסדים. לאחר הקריסה, המחלבות נמכרו לחברת זנלכל יצרנית השימורים, שהמנכ"ל שלה אמר בראיון ל"ממון" שלא ייצר יותר מותג פרטי לרשתות. כעת מתברר כי אכן, בניגוד למותג פרטי רגיל, גם שמה של המחלבה והלוגו שלה יופיעו בחזית לצד שמה של רשת רמי לוי, והמחיר שבו יימכר החלב לרשת יבטח אותה מפני הפסדים.
למחלבות הגולן קשר עסקי עם לוי עוד תח הבעלות הקודמת, אז ייצרה החברה עבור הרשת סוגי גבינות של מחלבות שומרון, אותה רכשה מחלבות הגולן תחת הבעלות הקודמת.
במקביל, מחלבות הגולן אמורה לצאת ברבעון הראשון של 2025 עם סדרה של מוצרים שיתחרו במחלבות הקיימות, בעיקר בתחום הגבינות המיוחדות כמו גבינות שמנת, גבינות מוצרלה וגבינות קשות, ובשלב מאוחר יותר גם להוציא סדרות יוגוטים. זנלכל השקיעה כ-10 מיליון שקל ברכישת קו ייצור חלב משוכלל מיפן.
פורסם לראשונה: 00:00, 29.12.24