ייעוץ פסיכיאטרי או טיפול רגשי הן מילים שנכנסו לשגרה של רבים מאיתנו בתקופה האחרונה. שירות פרטי חדש של "אסותא מרכזים רפואיים" מאפשר לקבוע תור מקוון (און־ליין) בתוך שלושה ימים, ולעיתים אף ביום הפנייה, לאחד המטפלים המומחים שלהם.
השירות המקוון, שנחנך לפני כחודש במסגרת "אסותא עד הבית", מבוצע היכן שהמטופלים יבחרו ובזמן המתאים להם, ובמלוא הדיסקרטיות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

"שירותי בריאות הנפש בישראל הם תחום בו הצרכים הם רבים עוד הרבה לפני השבת שחורה", כך מסבירה המנהלת הרפואית של השירות הפסיכיאטרי והטיפול רגשי ב"אסותא עד הבית", הפסיכיאטרית ד"ר מורן שגיב. "למעשה, התחלנו לפתח את השירות המקוון מספר חודשים לפני 7.10, ועקב האירועים והמלחמה התלבטנו אם להמשיך או לא. ההחלטה הייתה להמשיך. פתחנו את השירות בחודש מאי, וכבר מהשבוע הראשון הופתענו נוכח כמות הפניות הגדולה".
ד"ר שגיב מוסיפה, כי במציאות שבה המונים מפונים מבתיהם, יש מי שאין להם כלל גישה למטפל באזור הימצאם. ישנם גם מטפלים מפונים שנותרו ללא קליניקה. "המפגש המקוון מאפשר למטפלים ולמטופלים שלא מאותו אזור להיפגש, כשהשירות מנגיש למטפלים פלטפורמה לעבוד בה, ולמטופלים זמינות גבוהה".
3 צפייה בגלריה
ד"ר מורן שגיב
ד"ר מורן שגיב
ד"ר מורן שגיב
(צילום: יגאל פרידמן)

איך מתנהל השירות?
"השירות מאפשר למטופלים לקבוע תור בטווח של ימים ספורים, עד 3 ימים. הפנייה לשירות כרוכה במילוי שאלון התאמה קצר באתר של אסותא עד הבית, ובמידה שיש התאמה, המטופלים יקבלו קישור עם פרטי המטפלים השונים ואפשרות לתאם תור; לחלופין, ניתן להשאיר פרטים אישיים, ונציגי אסותא יחזרו אל הפונים. לקראת המפגש המטופלים מקבלים מסרון או מייל ובו קישור להתחברות למפגש, ובשעה היעודה מתחברים און־ליין לשיחה בת 45 דקות".
למי מתאים השירות ולמי לא?
"תחילה חשוב שלמטופלים יהיה מחשב או טלפון נייד חכם ותהיה מיומנות בסיסית להתחברות לשירות. בשלב זה אנחנו מקבלים מטופלים בגירים (מגיל 18) עם מגוון מצוקות – מתלונות של פסיכיאטריה 'רכה', כמו חרדה, דיכאון ופוסט טראומה, לצד תחלואה מז'ורית, כמו סכיזופרניה והפרעה דו־קוטבית. יש גם מענה של פסיכוגריאטרית מצוינת, ד"ר מילה פישמן, עבור אוכלוסיית הגיל הרלוונטית. עם זאת השירות אינו מתאים למקרים אקוטיים ברמה שמצריכה אשפוז פסיכיאטרי, למשל אובדנות פעילה או רמת מסוכנות גבוהה בזמן הפנייה".
מיהם המטפלים?
"צוות המטפלים שלנו מורכב מפסיכיאטרים מיומנים המעניקים מענה במגוון שיטות ותחומים, וממטפלים רגשיים שהינם פסיכותרפיסטים קליניים מוסמכים, עו"סים קליניים עם הכשרה מגוונת, מטפלים בטראומה בכלים שונים, מטפלי CBT דינמי. החיבור הזה מייצר זמינות גבוהה מאוד ומאפשר למטפלים לעבוד בתנאים ובזמנים שנוחים להם. זה פתרון מצוין לכל הצדדים".
"שמנו לעצמנו למטרה להנגיש למטופלים שירותים פיזיים בביתם או שירותים שניתן לבצע מרחוק באופן מקוון. הרגשנו שיש לנו אחריות להקים שירות יעיל עם מענה מהיר בלי להתפשר על האיכות, ולכן שינסנו מותניים ומיקדנו את המאמצים שלנו לטובת הקמת השירות הרגשי במהירות שיא", מוסיף ד"ר דני גולדהבר, המנהל הרפואי של מערך "אסותא עד הבית". "אני גאה מאוד בעובדה שאנחנו יכולים להעניק למטופלים מענה מהיר, בלי להמתין זמן ממושך לתור ובלי לצאת מהבית, עם הקפדה יתרה על פרטיות מטופלינו.
3 צפייה בגלריה
ד"ר דני גולדהבר
ד"ר דני גולדהבר
ד"ר דני גולדהבר
(צילום: פרטי)

המטופלים נמצאים בביתם, באווירה שנוחה להם, ולא צריכים לבזבז זמן נסיעה וחיפוש חניה או לחשוש שייתקלו באדם שיזהה אותם או כל דבר אחר שיכול לפגום בתחושת הביטחון והאינטימיות. הם מקבלים אצלנו מענה מאנשי מקצוע מומחים ומוסמכים מהשורה הראשונה בהתמחויות שונות ומגוונות, שהינם מנוסים מאוד בטיפול מרחוק. מגוון היכולות שלנו לתת מענה רחב מאוד, כאשר לכל אחד ואחת מהמטפלים יש נקודות ייחוד משלהם וטכניקות טיפול ייחודיות שהם יודעים להציע. אנחנו גם מאפשרים למטופלים לבחור במטפל או המטפלת שמתאימים להם, לפי הפרטים שאנחנו מציגים באתר ובזמינות מאוד גבוהה".

מחרדה ועד התמכרות

פגישות הייעוץ והטיפול מתקיימות באמצעות פלטפורמה לניהול שיחת וידאו, המהווה מרחב בטוח, מאובטח ודיסקרטי. המפגשים מציעים:
ייעוץ פסיכיאטרי מקוון: פגישה עם פסיכיאטר או פסיכיאטרית מומחים לייעוץ וטיפול במגוון נושאים, בהם הפרעת חרדה, דיכאון, מחלה בי-פולארית, טראומה, מצבי פסיכוזה והתמכרויות.
טיפול רגשי מקוון: פגישה עם מטפלים ומטפלות מוסמכים ומנוסים במענה למגוון תחומים, בהם משברי חיים, חרדה, טראומה, שכול אבל ואובדן, התמכרויות, הדרכה הורית וייעוץ זוגי.
המטפלים נעזרים בטכניקות טיפול שונות כדוגמת - פסיכותרפיה, CBT, תרפיה באומנות, EMDR ועוד.
אורך מפגש: 45 דקות.