בצפון הנגב, כ־50 דקות נסיעה מתל אביב, מול נוף מדברי קסום נמצא מתחם עינות בר, שמאפשר לגוף ולנפש להתנתקות מהעומס ולהתחדש. על כל הקורה שם מנצחת עינת צרפתי־כהן, שיזמה, הקימה ומנהלת את המקום. היא גם זו, שבין היתר הקימה את "שבט המים", מרכז הכשרה בינלאומי לרפואת המים, וזו שלא מפסיקה לרגע להביא למודעות הקהל הרחב את חשיבות פיתוח הנגב.
3 צפייה בגלריה
ספא סינרגיה
ספא סינרגיה
ספא סינרגיה
(צילום: איה בן עזרי)

רק להגיע למקום, וכבר נרגעים ומתחילים לנשום. פסק זמן לגוף ולנשמה. מתחילים בביקור במתחם הרחב, שמשקיף לגבעות מדבריות, שיש בו פינות זולה, כיבוד קל ותה צמחים, ואז עוברים לאזור, שמהווה בעצם את ייעוד המקום: בריכה גדולה ומחוממת בכל עונות השנה, וברישיון משרד הבריאות. כשהגוף מתחיל לצוף בה, הרוגע משתלט. המוזיקה התת־מימית מכסה לגמרי על ההמולה שבחוץ.
"עינות בר נוצר כעסק חברתי במודל ייחודי, שמזמין לחוויית אירוח הוליסטית, במטרה לחבר אותנו לכל האלמנטים שלנו דרך המים החמים, הטבע, החיבור האנושי, השקט והביחד", היא אומרת. "החזון שלי היה ריפוי באמצעות טיפולים שונים בתוך המים, חזון אליו התחברו אנשים שהגיעו לפה, כל אחד והסיפור האישי שלו. ההבנה היא, שחלק גדול מהמחלות נובע מסטרס, ממצב לא מאוזן של הנפש. עם הזמן גדלנו והפכנו למרחב טיפול בינלאומי. הבנו למה כל משבר מורגש באיברים שונים, ואיך זה שההחלמה עוברת דרך עוצמת המים. בעשור האחרון טיפלנו בכל מה שקשור בריפוי ובאיזון, בחיבור של גוף ונפש, כשאנחנו נוגעים בנקודות שזקוקות לריפוי ולהתחדשות".
3 צפייה בגלריה
(צילום: עינת צרפתי כהן)

המקום, היא מדגישה, פועל ככזה מאז אוגוסט 2015, ומשקף את העובדה שכוחם של טיפולי המים קיים בכל זמן. "במשך השנים האלו צברנו ניסיון רב ומאות סיפורי הצלחה בטיפול בפוסט טראומה, חרדה, קשיים ריגשיים וחברתיים, ובתוך זה ניסיון עם פוסט טראומה, חרדות ולחצים בעקבות לחימה וחשיפה למלחמה".
מה השתנה אצלכם מ־7 באוקטובר?
"מעבר לטיפולים הרגילים, המרכז מתמקד בטיפול במשברים ובטראומה, בסקטור האזרחי והצבאי, עבור אלו שנמצאים בתוך ואחרי הלחימה. המטרה היא לסייע להם לחזור לשיגרה. עד היום עברו פה מעל ל־11,000 מטופלים, יחידים, זוגות וקבוצות. אומנם רוב העבודה היא באמצעות טיפולים במים חמים ולצוף, אבל המודל הוא הרבה יותר רחב פנימה, שמסייעים לו, בין היתר, עובדים סוציאליים שהוכשרו בעולמות של ריפוי. המודל עובר גם ביבשה, דרך הגוף, באמצעות תנועה ומגע. המטרה היא להתחבר לעצמנו, להבין מי ומה אנחנו ולנוע קדימה לעבר העתיד. יש פה הרבה עבודה של זוגות בעקבות המשבר, ואני מאמינה בכוחה של הקבוצה כעזרה לנוע קדימה. הביחד הוא אחד הכוחות הכי גדולים שרואים היום. זה הכוח של הקבוצה, זה הכוח שלנו כעם".
אחד השותפים למסע החשוב הזה, שמחבר באמצעות המים והיבשה לגוף ונפש, זה צביקי ברקאי, מנכ"ל המקום, שמסייע באמצעות אמנויות לחימה. הוא עצמו, מספרת צרפתי־כהן, נפגע במבצע "עופרת יצוקה" כחייל בסדיר, ויצא מהטראומה שלו בעזרת התובנה של חיבור גוף ונפש, שמביא לחידוש והתחדשות. "הנוסחה היא ללמד לנשום מחדש, להתחבר לעצמך ולהתרפא".
יש לציין, שיש במקום סוויטות בוטיק שמשקיפות על נופי הסוואנה, ללינה ושהייה במקום של מעבר ליום אחד.
פרטים ומחירים: 08-6431619 ובווטסאפ 052-5553808
3 צפייה בגלריה
(צילום: עינת צרפתי כהן)

סינרגיה במלון עין גדי: השלם יותר מסך חלקיו

כשנכנסים לספא סינרגיה מבינים מדוע נבחר השם למקום. חיבור המרכיבים: הנוף, המבנה, המטפלים, המתקנים, יוצר פנינה ייחודית. חלקו של הספא, שממוקם על צלע הר, פונה אל ים המלח והרי מואב וחלקו אל שמורת הטבע וצוק ההעתקים, כך הופך הטבע לחלק מהטיפול. למבנה צורה מעוגלת והחלל פתוח, כשבמרכזו בריכה חמה של מי ים המלח ולצידה חמאם תורכי וסאונה יבשה. בדיוק מה שצריך כדי לפוגג לחצים. בצד זה יש מקלחת גשם עם מים קרים. בספא 12 חדרי טיפולים, בהם גם חדר לטיפולי שיאצו, חדר קוסמטיקה וחדר לטיפול זוגי שיש בו גם ג’קוזי מפנק. המטפלים המקצועיים מציעים טיפולים מסורתיים, חדשניים, וכאלו שפותחו במיוחד עבור ספא סינרגיה: חבישות בוץ ים המלח, פילינג מור ולבונה ועוד. לא צריך יותר מלהגיע לספא ליום שלם, להוסיף ספר טוב, אוזניות וכוס משקה, להביט ביעלים, ולחזור הביתה כשהגוף והנפש רגועים.
פרטים ומחירים: טלפון 08-6594220, אתר המלון