4 צפייה בגלריה
קפה וים
קפה וים
קפה וים
(צילום: אופי ארז)

החודשים האחרונים שכולנו חווים בתוך קושי מתמשך, מביאים ישראלים וישראליות רבים לחפש את המקום הבטוח כדי ליטול פסק זמן ולנשום, לבלות את חופשת החג במרכז הארץ במגוון אפשרויות ובאווירה קהילתית, מלווה בפריחה, שמש וקירבה לים.
לאורך כל ימות השנה מגיעים מבקרים מרחבי המדינה לבלות ולשהות במתחמים של שפיים, אבל השנה, כאשר היצע התיירותי בארץ ובחו"ל אינו כבשנים קודמות, שפיים הוא המקום הבטוח, שמאפשר לכל אחד ואחת את "השפיים" והשפיות שלה ושלו.
קיבוץ שפיים נמצא בלב שטחים ירוקים ופתוחים, במיקום מרכזי על כביש החוף. בבעלות הקיבוץ ובסמוך לו ממוקם פארק המים שפיים, שייפתח בסוף חודש מאי ויפעל במשך כל עונת הקיץ, כמו בכל שנה.
כמו כן על כביש החוף ממוקם מרכז הקניות והבילוי חוצות שפיים - ממרכזי הקניות והבילוי הגדולים והמובילים בישראל, הפועל כבר למעלה מ־25 שנה, ונחשב לאחד מהחלוצים שפועלים בסופי שבוע ופתוח גם בשבת.
לאורך השנים שינה מתחם הקניות חוצות שפיים את פניו, והתאים את היצע האפשרויות על־פי העדפות הצרכנים והמבלים. המתחם פתוח שבעה ימים בשבוע ומציע שפע של חניה ללא עלות ונגישות מלאה למתמודדים עם מוגבלויות.
במתחם יש היצע גדול של חנויות ורשתות, מותגים וירידים לכל המשפחה, שמתחדשים ומתעדכנים כדי להבטיח תמהיל מדויק של אפשרויות. באחרונה הוצבו בחוצות שפיים גם "פוד טרקס", לצד דוכני אוכל, מעדניות גורמה ועוד. בסופי שבוע ובחגים פוגשים באי המתחם מגוון ירידים מתחלפים, כמו שישי טרי, יריד הפליאו, יריד אימוץ כלבים חודשי, יריד השבת הגדול ועוד מבחר אירועים ופעילויות.
4 צפייה בגלריה
חוצות שפיים
חוצות שפיים
חוצות שפיים
(צילום: אפיק גבאי)

לא על השופינג לבדו, "קפה וים שפיים" – מה עוד צריך?

אופי ארז ואייל סלומון, חברי ילדות מהקיבוץ, היו במשך שנים בעלים של בית קפה, שהיה בית למוזיקה חיה בלב עיירת חוף בקוסטה ריקה. כששבו לישראל, ביקשו להקים את בית הקפה באווירה של ביתיות וחופש.
עגלת "קפה וים שפיים" מוצבת בחלקו המערבי של הקיבוץ ושומרת על עקרון הפשטות, האיכות והקהילתיות, שיצרו את הקסם המיידי בגלגולה הראשון של העגלה. הקסם עבר מפה לאוזן, ומי שלא מקדים להגיע – פוגש את התור המשתרך.
עוד אפשרות ליהנות משילוב מושלם בין אירוע, טבע וחוף הים הוא גן האירועים "הגן בשפיים" - מקום מושלם לחתונה או לאירוע משפחתי או עסקי, סמוך לשמורת טבע יפהפייה ובקו ראשון לחוף הים. גן האירועים ממוקם בצמוד למלון שפיים, שנמצא שכרגע בתפוסה מלאה, אך בימי השגרה מציע נופש, חוויה, עסקים, טבע וים - וכל זאת רק רבע שעה מתל אביב.
4 צפייה בגלריה
גן ארועים
גן ארועים
גן ארועים
(צילום: ידין חסון)

נגישות לטבע, סביבה וקיימות - גן לאומי חוף השרון

בסביבת שפיים אפשר גם לצאת לטיול בטבע, והכול במרחק הליכה. רכס הכורכר של הגן הלאומי חוף השרון – שאליו תגיעו משער הכניסה הנמצא ליד מלון שפיים – מזמן טיול רגוע ונעים של כ־3 ק"מ במסלול הליכה מעגלי. שעה וחצי עד שעתיים של הליכה בקצב משפחתי, בין חורשות איקליפטוס, צמחיית חולות ותצפיות מרהיבות ממצוק הכורכר המתנשא מעל הים בכל עונה מעונות השנה, יזכירו לכולנו שהכי טוב, נעים ויפה, זה כאן, בישראל - בבית שלנו.
4 צפייה בגלריה
גן אירועים
גן אירועים
גן אירועים
(צילום: ידין חסון)

קיבוץ – מתחם – קהילה

קיבוץ שפיים הינו מסגרת ובית לקהילה, שנוסד ב־1927 ומונה היום כמעט 1,500 תושבים. לאורך השנים מארחים חברי הקיבוץ אירועים ופעילויות לקהלים וקהילות עם צרכים מיוחדים וכמו כן נרתם לסייע באירועים ובמשברים ברמה הלאומית.
בעוד רבים בציבור מזהים את השם "שפיים" עם פארק המים, שנחשב למושקע ולמוצלח ביותר בישראל, או עם "חוצות שפיים", מעטים מודעים לחלק אחר וחשוב לא פחות בפעילות הקיבוץ, שתורם לחברה ולכלכלה הישראלית. כך למשל, לאחר 7 באוקטובר הקיבוץ החל לארח את מאות מאנשי כפר עזה, שעברו להתגורר במקום, תחילה ב"מלון שפיים" ובימים אלו גם במבנים שנבנו במהירות שיא (קראווילות מרווחות) בשטח הקיבוץ כדי להעניק לתושבי כפר עזה תחושה של "בית מחוץ לבית". מנהלי הקהילה של קיבוץ שפיים ושל כפר עזה עובדים בצוותא כדי לאפשר, ככל שניתן, את המשך חיי הקהילה עד לשובם לביתם.
קליטת מפוני כפר עזה הזכירה לוותיקי הקיבוץ את מלחמת העצמאות, שבעקבותיה פונו קיבוצים ויישובים רבים. באותם ימים אנשי קיבוץ בית הערבה, ששכן סמוך ליריחו, היו אלה שנקלטו בשפיים.
גיא כהן, מנכ"ל תאגיד העסקים של שפיים: "בימים מאתגרים וקשים אלה קיבוץ שפיים ממשיך להירתם למען החברה הישראלית ביזמות העסקית, בהתנדבות ובפעילות פנאי. גם בימים הקשים ביותר שלנו, כחברה ישראלית, אף אחד לא יוכל לקחת מאיתנו את אותו ניצוץ החיים, הקהילתיות והסולידריות, שכה ייחודי לנו. הציבור הרחב מוזמן להגיע ולגלות את 'שפיים שלו', שייתכן שלא הכיר עד כה, בתקווה לימים טובים מאלו".