בשיתוף בנק הפועלים
עבור נשים צעירות רבות מעוטף עזה, הייתה זו אמורה להיות התקופה המאושרת בחייהן. ההיריוניות הכינו את עצמן לקראת אירוע הרחבת המשפחה והאימהות הטריות היו עסוקות בהתאוששות שלאחר הלידה. ואז הגיע ה-7 באוקטובר וטלטל את עולמן של הנשים ושל הסובבים אותן.
כבר בימים הראשונים למלחמה, המעצבת יפעת לוי החליטה לגייס את העסק שלה למען אותן אימהות שבדרך ואימהות טריות. המותג והחנות של לוי הנקראת "אימהות" נולד לפני 16 שנים, לאחר הולדת בנה הבכור.
"אני מעצבת קולקציות של בגדי היריון והנקה שהם גם נוחים וגם בסטייל. משהו שלא היה בתקופתי", אומרת לוי ומדגישה שהעסק הוא כחול לבן על טהרת הייצור המקומי והעסקת נשים. "אני מייצרת שתי קולקציות בשנה וכל העסק הוא בניהול נשי, שמבין בדיוק מה נשים צריכות".
לוי מספרת שעשתה שינוי בקריירה מעריכת דין לעיצוב אופנת היריון והנקה בעקבות ההנקה הראשונה שלה. "אני מרגישה שהייעוד שלי זה לשמח נשים מניקות. המטרה שלי היא שאותן נשים ירגישו שהן יכולות להיות ניידות ושההנקה לא תפגע להן בשגרת היום".
על מנת לסייע לאימהות העוטף בתקופת המלחמה, לוי בחרה מאה פריטים מקולקציית החורף החדשה שעיצבה. "התחברתי לנשים המפונות מהדרום ומהצפון ואפשרתי להן לבחור פריט במתנה. חוץ מזה, גייסתי את כל קהילת האימהות שלי ופתחתי חמ"ל לבגדי היריון והנקה יד שנייה שאותן גם חילקנו לאימהות טריות שפונו או שנמצאות בעוטף".
בקיצור, מי אנחנו?
IMAHOT (אימהות) הוא מותג ישראלי כחול-לבן לבגדי היריון והנקה בסגנון שמשלב בין נוחות לסטייל. קולקציות החורף והקיץ של המותג נמכרות בחנות הפיזית בקיבוץ עין כרמל שליד חיפה ובחנות האונליין.
מה עובר על העסק מאז תחילת המלחמה?
"בתור בעלת עסק ישראלי אני כבר למודת משברים. אבל משבר גדול כזה לא היה כמותו. אני בעצמי הייתי קפואה לגמרי בימים הראשונים, לא הייתי מסוגלת לתפקד עד שהבנתי לאן אני יכולה לתעל את הכוחות שלי כדי לעזור לאנשים. החלטתי לפתוח חמ"ל לבגדי היריון והנקה שאותם חילקנו לאימהות טריות. ארגנו גם יום צילום מקצועי כמחווה למפונות קיבוץ יד מרדכי".
איך אפשר לעזור לעסק שלי?
"כל הפעילויות שלנו בתקופת המלחמה הן בהתנדבות מלאה. ההכנסות באתר ירדו מאוד ובשביל שאוכל לתחזק את החמ"ל ולעזור למפונות העוטף, נשמח שיהיו רכישות באתר כל גם נוכל להמשיך את פעילות העסק. אפשר להיכנס לאתר או להגיע לחנות הפיזית. הדגש שלנו הוא שירות אישי ומכיל. אין לנו תקציבי פרסום ענקיים אז כל חשיפה תעזור לנו".
IMAHOT קיבוץ עין כרמל
ישראלים קונים ישראלי
פרויקט "ישראלים קונים ישראלי" של ynet עם ידיעות אחרונות ובחסות בנק הפועלים קורא לתמוך ולעזור לעסקים בישראל על מנת שיוכלו להמשיך לפעול בתקופה זו.
בשבועות האחרונים מאות עסקים כחול-לבן הצטרפו לפרויקט. כל העסקים שנרשמו לפעילות (ההרשמה נסגרה), מופיעים במפת העסקים המיוחדת שמאגדת עסקים ונותני שירותים בקטגוריות שונות. בשבועות הקרובים נלווה עסקים נבחרים שיזכו לחשיפה במסגרת כתבות מצולמות באתר ynet ובפלטפורמות נוספות של קבוצת "ידיעות אחרונות".
בשיתוף בנק הפועלים