בשיתוף בנק הפועלים
בחודש האחרון היקפי ההתנדבות והעשייה החברתית בישראל הגיעו לממדים חסרי תקדים, שמחממים את הלב. למרבה הצער, לא מעט עסקים שמתמקדים בעשייה חברתית כל השנה, היו הראשונים להיפגע כלכלית מהמלחמה.
אחד מהם הוא Pure-Te עסק שהקימו בני הזוג זהר ושמעון שרבף מבית אלפא. "מדובר בעסק קטן ומשפחתי שאנחנו מנהלים לבד. הקמנו אותו כמה חודשים לפני הקורונה. הוא עבר תלאות ומשברים, ובכל זאת הצלחנו שוב להתרומם. היום הוא שוב נופל".
4 צפייה בגלריה
Pure-Te
Pure-Te
Pure-Te
(צילום: מולי גולדנברג)
פיור טי היא יצרנית של תה וחליטות צמחים פרימיום, שנולדה במטרה להכיר לקהל הישראלי את תרבות התה, שמקורה בסין העתיקה. אחרי 10 שנים של מחקר, בני הזוג פיתחו מגוון של חליטות טבעיות שמשלבות צמחי מרפא, פרחים, עשבים, זרעים ופירות.
למפעל החברה בבית אלפא, אליו נשלחים חומרי הגלם מהמטעים, יש ערך מוסף – בני הזוג שרבף הפכו אותו למפעל שיקומי שמנוהל בשיתוף פעולה עם ארגון אקים, הארגון הארצי לאנשים עם מוגבלות שכלית. "אנחנו מעסיקים חבר'ה צעירים בתפקוד גבוה, שעובדים בתהליך הסופי של האריזה".
4 צפייה בגלריה
Pure-Te
Pure-Te
Pure-Te
(צילום: מולי גולדנברג)
4 צפייה בגלריה
Pure-Te
Pure-Te
Pure-Te
(צילום: משה כהן)
בקיצור, מי אנחנו?
"אנחנו חברת בוטיק של תה וחליטות צמחים, אותם אנחנו מייצרים במפעל שלנו בצפון. אנחנו מקפידים לאתר מטעי תה איכותיים שמבוססים על גידול טבעי. להבדיל מחליטות ותיונים רגילים, הדגש במוצרים שלנו הם על 100% אחוז תהליכים טבעיים, החל מהשלב הראשוני של קטיף ידני, ולא באמצעות מכונות. כל העיבוד נעשה ללא חומרי טעם, צבע וריח. ממש מהמטע לספל - זו האידיאולוגיה שלנו. בנוסף אנחנו מפעילים חנות שנמצאת במרכז המבקרים שלנו, וגם אתר אונליין שניתן לרכוש ממנו חליטות".
מה עובר על העסק מאז תחילת המלחמה?
"רוב הלקוחות העסקיים שלנו סגורים או שאין אצלם קבלת קהל. המלונות שאנחנו עובדים איתם, מארחים היום את תושבי העוטף ולא מתנהלים כמו בימים רגילים, הם לא שמים בלובי חליטות. גם מרכז המבקרים שלנו סגור, אז נשארנו רק עם האתר שהוא הכי פחות חזק.
4 צפייה בגלריה
Pure-Te
Pure-Te
Pure-Te
(צילום: יח"צ)
זוהר מספרת כי בן זוגה שמעון, שהגיע מתחום צמחי המרפא, עורך בימי שגרה הרצאות על עולם התה וחליטות הצמחים במרכז המבקרים, אך גם הן נפסקו. "הוא יצא למילואים ביום הראשון של המלחמה ואני נשארתי לבד. אני מנסה להחזיק את העסק שלא יקרוס".
הפגיעה היא לא רק ברווחיות של העסק, מציינת זוהר, אלא גם ברווחתם של העובדים מטעם אקים. "אני ממש ממציאה להם עבודה בשביל להמשיך להעסיק אותם, כדי שיוכלו להישאר באיזושהי שיגרה".
איך אפשר לעזור לנו?
"נשמח לחשיפה לקהל רחב יותר. יש לנו סוגי חליטות יותר 'עממיים'. אני יכולה להוריד את המחירים כדי שגם הלקוחות הפרטיים יוכלו לרכוש מאיתנו. אנחנו פונים לציבור וללקוחות עסקיים להיכנס לאתר שלנו".

ישראלים קונים ישראלי

פרויקט מיוחד של ynet עם ידיעות אחרונות ובחסות בנק הפועלים קורא לתמוך ולעזור לעסקים בישראל על מנת שיוכלו להמשיך לפעול בתקופה זו.
בשיתוף בנק הפועלים