בשיתוף בנק הפועלים
המזקקה שהפכה את ייצור האלכוהול לסטארט אפ
צילום: ירון שרון | כתבת: מור גורן | בימוי ועריכה: אסף אושי | אפטר: בן שפייר
שוק מחנה יהודה, אחד המקומות התוססים והצבעוניים בירושלים, מנסה בשבועות האחרונים לחזור לסוג של שגרה. למרות מיעוט התיירים והמבקרים, הדוכנים, המזנונים, המסעדות וחיי הלילה, שידעו משברים רבים בעשורים האחרונים, נפתחים מחדש אט אט בניסיון לשמור על חוסנם הכלכלי.
במסגרת פרויקט "ישראלים קונים ישראל" המעודד את הציבור לרכוש מעסקים כחול-לבן ולהגביר את חוסנו של המשק הישראלי, יצאנו לבקר באחד המקומות המיוחדים באזור שוק מחנה יהודה – מזקקת Thinkers שעשתה מהפכה בתעשיית האלכוהול עם טכנולוגיית זיקוק חדשנית ופורצת דרך שפיתחה, אך מאז שהחלה המלחמה, מתמודדת המזקקה עם ירידה של עשרות אחוזים במכירות ומרכז מבקרים סגור. צפו בכתבת הווידיאו בראש העמוד

מייצאים לעולם אלכוהול ישראלי

תעשיית האלכוהול נחשבת לענף "לואו טק", שנשען על מלאכות מסורתיות וידניות. בשנים האחרונות, לצד יקבי בוטיק ומבשלות בירה מקומיות, קמו גם כמה מזקקות לייצור וויסקי, ג'ין וודקה. אחת מהן היא מזקקת טינקרס (Thinkers), שנפתחה בשנת 2018 בפאתי שוק מחנה יהודה בירושלים, ושעושה לא פחות ממהפכה בעולם האלכוהול.
"המזקקה הוקמה במטרה לייצר משקאות אלכוהוליים בתנאים ספציפיים. פיתחנו תהליכים שמטרתם להשביח ולשפר את המוצרים שלנו", אומר מיכאל גינוסר, מנכ"ל טינקרס.
7 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון )
7 צפייה בגלריה
 מזקקת טינקרס (Thinkers), שנפתחה בשנת 2018 בפאתי שוק מחנה יהודה בירושלים.
 מזקקת טינקרס (Thinkers), שנפתחה בשנת 2018 בפאתי שוק מחנה יהודה בירושלים.
מזקקת טינקרס (Thinkers), שנפתחה בשנת 2018 בפאתי שוק מחנה יהודה בירושלים.
(צילום: ירון שרון )
גינוסר מספר שכמו רבים מהעסקים בישראל, גם המזקקה ניזוקה כלכלית מהמלחמה. "המלחמה הוציאה את המפרשים מהרוח החזקה שהייתה לנו. המכירות למפיצים ירדו ב-60% ומרכז המבקרים נסגר, אין סיורים. המורל הלאומי צנח ויש הרבה פחות תנועה בשוק מחנה יהודה".
הדרך הכי טובה לתמוך בטינקרס, אומר גינוסר, היא להעדיף אלכוהול ישראלי-כחול לבן. "אנחנו קוראים לציבור לצרוך את המוצרים שלנו שנמכרים בחנויות ברחבי הארץ או באתר שלנו. אנחנו גם מזמינים את כולם לבוא למרכז המבקרים".

"אנחנו עסק מקומי בכל מובן המילה, מייצרים הכל בעצמנו"

המזקקה יצאה בשיתוף פעולה ייחודי עם חברת Watergen הישראלית, המפתחת מתקנים להפקת מים מהלחות שבאוויר. הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה המזקקה בשיתוף ווטרג'ן זיכתה אותה במספר פרסים בינלאומיים על עיצוב חדשנות וטעם.
7 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון )
7 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון )
"כל תהליך הייצור קורה כאן אצלנו במפעל. אנחנו מזקקים את האלכוהול מחדש כדי להיפטר מכל הקונג'ינרים, אלו מולקולות טעם וארומה שאנחנו לא רוצים במשקה שלנו. התוצאה היא אלכוהול נקי, טהור וטעים להפליא". אומר גינוסר ומוסיף כי המים המיוצרים במפעל מאפשרים שליטה מלאה על תהליך הזיקוק. "אנחנו עסק מקומי בכל מובן המילה, מייצרים הכל בעצמנו".
בימי שגרה, מזקקת טינקרס מוכרת את הג'ין, הוודקה והוויסקי כחול-לבן שהיא מייצרת למסעדות, ברים, וגם ללקוחות פרטיים. בנוסף, היא גם מייצאת את המוצרים שלה לחו"ל. "מכאן אנחנו מייצאים החוצה לכל העולם את המוצרים שלנו ומראים לעולם את ישראל בצורה הכי כיפית".
בנוסף למוצרי האלכוהול הייחודיים שלה, טינקרס מפעילה מרכז מבקרים פעיל שמקיים סיורים, סדנאות וטעימות כל ימות השבוע. "בסיורים שלנו אנחנו מדגימים איך מיוצר האלכוהול שלנו. זה סיור מאוד אלכוהולי. אנשים יוצאים עם הבנה איך עושים אלכוהול טוב". צפו בכתבת הווידיאו בראש העמוד
מזקקת Thinkers, אגריפס 88 ירושלים. סיורים בימי ראשון עד שישי - בתיאום מראש.
7 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון )
7 צפייה בגלריה
(צילום: שי שחר)

ישראלים קונים ישראלי

פרויקט "ישראלים קונים ישראלי" של ynet עם ידיעות אחרונות ובחסות בנק הפועלים קורא לתמוך ולעזור לעסקים בישראל על מנת שיוכלו להמשיך לפעול בתקופה זו.
בשבועות האחרונים מאות עסקים כחול-לבן הצטרפו לפרויקט. כל העסקים שנרשמו לפעילות (ההרשמה נסגרה), מופיעים במפת העסקים המיוחדת שמאגדת עסקים ונותני שירותים בקטגוריות שונות. בשבועות הקרובים נלווה עסקים נבחרים שיזכו לחשיפה במסגרת כתבות מצולמות באתר ynet ובפלטפורמות נוספות של קבוצת "ידיעות אחרונות".
7 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון )
מכירה או הגשה של משקאות אלכוהולים מתחת לגיל 18 אסורה
בשיתוף בנק הפועלים