בשיתוף בנק הפועלים
כבר למעלה מחודש מרבית הישראלים מסתגרים בתוך עצמם וממעטים לצאת מהבית. לצאת לטיולים ארוכים לנגב או לצפון הארץ לא אפשריים כרגע, אבל את נפלאות הטבע אפשר לפגוש גם בסביבה הקרובה שלנו, ממש מתחת לבית.
טלאור כהן מאמינה כי דווקא בזמנים מאתגרים אלו, חשוב לצאת מידי פעם החוצה לאוויר הפתוח, גם אם זו גיחה ממש קצרה. והיא יודעת על מה היא מדברת – היא עצמה הפכה את האהבה שלה לטבע ולקיימות למקצוע.
3 צפייה בגלריה
עובדת עם משפחות שמחפשות פעילויות מעניינות מחוץ לבית.
עובדת עם משפחות שמחפשות פעילויות מעניינות מחוץ לבית.
עובדת עם משפחות שמחפשות פעילויות מעניינות מחוץ לבית.
(צילום: יח"צ)
כהן (37) ממושב אביגדור, מורה בעברה, גילתה כמעט במקרה לפני 8 שנים את עולם הליקוט. "הכל התחיל כשלמדתי קורס ליקוט בשביל הכיף. ליקוט זה תחום שצבר תאוצה בשנים האחרונות, כי אנשים התחילו להתעניין בתזונה בריאה ומקומית".
הליקוט, מסבירה כהן, מאפשרת לחוות את הטבע שמסביבנו בצורה עמוקה יותר. במסגרת סיורי הליקוט, יוצאים אל הטבע, "אני למשל מאוד אוהבת לצאת לאזור לטרון וליער חרובית", ומלקטים צמחים ופרחים אכילים.
בקיצור, מי אני?
טלאור כהן – שביל הליקוט הוקם לפני 8 שנים. אני עובדת עם משפחות שמחפשות פעילויות מעניינות מחוץ לבית. אנחנו יוצאים לטבע ומלקטים צמחים שאפשר לאכול. ההדרכה כוללת פעילויות ובישול ארוחות עם הצמחים שליקטנו.
3 צפייה בגלריה
טלאור כהן
טלאור כהן
"התחלתי גם לעשות סדנאות וירטואליות וגם הדרכות ויצירה בטבע שאותן אני עורכת בהתאם להוראות פיקוד העורף". טלאור כהן
(צילום: יח"צ)
מה עובר על העסק מאז תחילת המלחמה?
"ב-8 לאוקטובר, אחרי החגים, הייתי אמורה להתחיל לשווק את החוגים שלי. זו למעשה התקופה הכי רווחית אצלי, ופשוט הכל נקטע. אנשים מפחדים לצאת עכשיו. ביום ראשון אחרי סוכות היה אמור להתחיל חוג למשפחות. אני עובדת גם עם עיריות ומועצות מקומיות והן הקפיאו את כל הפעילות בשטח, כי אין גנים ובתי ספר".
איך אפשר לעזור לעסק שלי?
"הרבה אנשים מפחדים לצאת לטיולים ארוכים, אבל כן רוצים לצאת מהבית. הבעיה שהם לא יודעים מה לעשות עם הילדים. אשמח שאנשים יכירו את חוברות הפעילות שלי 'לגלות את הטבע מחוץ לבית'. מדובר בחוברות שאני כתבתי וערכתי, הן עוזרות למשפחות לצאת החוצה לסביבת הבית ולערוך פעילויות עצמאיות בטבע. אלו פעילויות שמיועדות לסביבה העירונית והכפרית. התחלתי גם לעשות סדנאות וירטואליות וגם הדרכות ויצירה בטבע שאותן אני עורכת בהתאם להוראות פיקוד העורף".
3 צפייה בגלריה
שביל הליקוט
שביל הליקוט
שביל הליקוט
(צילום: יח"צ)

ישראלים קונים ישראלי

פרויקט מיוחד של ynet עם ידיעות אחרונות ובחסות בנק הפועלים קורא לתמוך ולעזור לעסקים בישראל על מנת שיוכלו להמשיך לפעול בתקופה זו.
בשיתוף בנק הפועלים