משרד ירושלים ומסורת ישראל יוביל במהלך "שבוע ירושלים" שורת אירועים שייערכו ברחבי העיר לציון 56 שנה לשחרורה. בנוסף, המשרד יסבסד פעילויות שונות בעיר, בכדי לאפשר לתושבי העיר ולמבקריה לחוות באופן ייחודי את ההיסטוריה המרגשת של ירושלים.
במהלך "שבוע ירושלים" ייערכו מספר מופעי זמרה של שירי ירושלים, בהתאמה לציבור המגוון המוקיר את ירושלים ומבקר בה. האירועים ייערכו בהשתתפות אלפים ובהופעתם של זמרים ירושלמיים וזמרים נוספים שיכבדו את העיר במופע ייחודי להוקרת העיר שחוברה לה יחדיו.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
במסגרת פרויקט "שבוע ירושלים" של משרד ירושלים ומסורת ישראל, התעלות והמוזיאון בגבעת התחמושת ייפתחו לקהל הרחב ללא עלות, המשרד יממן פתיחת המוזאונים בעיר ללא תשלום והארכת שעות הפעילות למשך כל 'שבוע ירושלים', המשרד יערוך אירוע שירת המונים 'שומרי ירושלים' המיועד לכוחות הביטחון השומרים על העיר, וכן ייקח חלק בפרויקט מיוחד של סיורים בעיר לדוברי צרפתית כחלק מהחזון של שילוב ציבור העולים בחוויית 'שבוע ירושלים'.
במסגרת הפרויקט ייחשף לציבור בהקרנת בכורה סרט המחזמר "המנצחים", המספר את סיפור מלחמת ששת הימים מנקודת מבטם של הלוחמים ובני משפחותיהם, ויכלול אירוע מיוחד של שיח עם השחקנים ושירה על ירושלים.
המשרד ייקח גם חלק במימון מצעד הדגלים המסורתי של 'יום ירושלים' לצד מצעד דגלים מיוחד שנערך עם תנועות נוער מירושלים מסתיים בגבעת התחמושת. את המצעד יפתחו ותיקי המערכה לשחרור ירושלים וישתתפו בו תנועות נוער ואזרחים. כמו כן, המשרד לוקח חלק באירוע המרכזי של "יום ירושלים" הנערך בישיבת מרכז הרב.
מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, אסף יזדי: "משרד ירושלים ומסורת ישראל החליט השנה להפוך את 'יום ירושלים' לחוויה ישראלית־יהודית משותפת לכולם ולהרחיב את החגיגה לשבוע שלם. חזון המשרד הוא חיזוק והעצמת 'יום ירושלים' כחג לאומי לכלל האוכלוסייה, והגעה לקהלי יעד חדשים. על־פי האסטרטגיה של המשרד, ירושלים היא העיר של כולם - "ירושלים שלי" – לכל אחד חיבור אישי משלו לעיר".