בס"ד
השבוע אנחנו מציינים את איחודה של העיר ירושלים ואת השיבה אל הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו. מאז שחרורה, העיר נמצאת באופן רציף בתנופת בנייה והתפתחות, ששינתה את פניה ללא היכר.
כמי שנולד וגדל בירושלים למשפחה ירושלמית ותיקה, לאבא וסבא ואף למעלה מזה, שפעלו למען העיר, היו מבוניה והקימו שכונות חדשות מחוץ לחומות העיר העתיקה, אני שמח ביום כזה להמשיך לפעול למען ירושלים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ירושלים, שבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו (תהילים, קכ"ב) - חיבור ירושלים של מעלה ושל מטה, מחולקת גם כיום לירושלים של מעלה וירושלים של מטה, ואנו פועלים לשיפור כלל חלקי העיר למען אחדותה.
בפרק הזמן הקצר שחלף מאז נכנסתי לתפקידי כשר ירושלים ומסורת ישראל, כבר היינו שותפים לחנוכת פארק פתחת קדרון בוואדי ג'וז - במקביל לעידוד ולהגברת היקף עליות היהודים לתפילות בקברי הצדיקים בהר הזיתים ועוד. כמו כן אנו משקיעים מאמץ גדול לקדם את הסיוע לבתי החולים הציבוריים בעיר.
במסגרת תקציב המדינה שיאושר בקרוב, הגדלנו משמעותית את תקצוב המשרד, שיפנה את עיקר כוחו ומרצו להביא לשגשוגה ולשיפורה של העיר, שבמשך כל הדורות ציפו יהודים לזכות לעלות אליה, להתגורר בה ולחונן את עפרה.
כחלק מאישור התקציב הבא (2023-2024) נשלים, בעזרת ה', את בנייתו מחדש של בית הכנסת תפארת ישראל (ר' ניסן בק'ס שול).
עוד נאשר בישיבת הממשלה לרגל "יום ירושלים" שתי תוכניות חומש בהשקעה של מיליארדים. תוכנית לפיתוח מזרח ירושלים, שהינו חלק מהעיר וגם שם עלינו לדאוג לתושבים, לצד תוכנית להמשך שימור המורשת היהודית באגן העיר העתיקה.
נרחיב את ההשקעה של משרד ירושלים ומסורת ישראל בירושלים, על מנת לקדם אותה כראוי לעיר הבירה, תוך שמירה על ההוויה המיוחדת של העיר הקדושה ביותר לעם היהודי.
2 צפייה בגלריה
השר מאיר פרוש
השר מאיר פרוש
השר מאיר פרוש
(צילום: פרטי)
נתמקד בהיסטוריה המפוארת של העיר מתוך פעילות לטובת ההווה של המתגוררים בכל חלקיה, ומאות האלפים המגיעים לבקר ברחובותיה הקסומים ולהתפלל במקומותיה הקדושים, כדי שגם העתיד של העיר יהיה מפואר ומרשים.
נפעל למען הצלחתה הכלכלית של העיר, למען שמירת צביונה המיוחד, למען אחדותה ולטובת של תושביה. יש לנו ארבע שנים שלמות כדי להוכיח את העשייה שנוביל למען ירושלים.
משרד ירושלים ומסורת ישראל בראשותי יפעל על מנת לחבר כמה שיותר יהודים לירושלים, כדי שנוכל לזכות כבר להבטחת הנביא (ישעיה, ס"ו): "שמחו את ירושלם וגילו בה כל אהביה".
מאיר פרוש
שר ירושלים ומסורת ישראל