יום ירושלים הוא יום חשוב לעיר שחוברה לה ביום הזה יחדיו, ובעבורי, הוא חג של ממש. חג ירושלים. ובחג ירושלים השנה אני חש עוד יותר מתמיד ביופייה ההולך ומתגבר וניכר בעוד ועוד פינות מתחדשות.
אני מלא גאווה על כך שהשנה ביום ירושלים ניתן כבר להבחין בניצני המהפיכה, ואולי ראוי יותר לומר מהפיכות אשר העיר האהובה שלנו עוברת. זה כבר לא חדש, ולטוב מתרגלים במהרה, אבל לא ניתן להתעלם מכך שהעיר שלנו פשוט נקייה. ברבים מרחובות העיר פורחים העצים שנטענו, מעניקים מצילם לצועדים בדרכים ונישאים מעל שדרות וצירים שהפכו למטופחים ומרהיבים מלמעלה, ולמתקדמים, חדשניים ומחודשים מלמטה. לאחר תקופה של טלטלה לא פשוטה, כבישים רבים כבר הפכו לנעימים למראה ולנסיעה – ועוד היד נטויה. גם במהפיכת התחבורה הציבורית ניתן כבר לחוש, ועד יום ירושלים הבא תגיע הרכבת הקלה עד לבית החולים הדסה, והפסים והמסילות עוד מתרבים בה.
1 צפייה בגלריה
 ראש העיר ירושלים, משה ליאון
 ראש העיר ירושלים, משה ליאון
ראש העיר ירושלים, משה ליאון
(צילום: ראובן קפוצינסקי)
מי שנושא מבט לעבר גבעת רם, יכול כבר להבחין בפארק החדשנות החדש שנבנה בה בשטח האוניברסיטה, ויספק אלפי מקומות עבודה בתעשיית ההייטק, לצד מרכז חדשנות. בתלפיות כבר הוגשו תוכניות ראשונות על ידי יזמים פרטיים, בדרך להפיכתה לעיר מתקדמת ומרהיבה בתוך מרכז העיר – עיר המבטיחה עתיד נפלא לצעירי ירושלים ולרבים אחרים. היזמים כבר רואים את הניצנים ומזהים שירושלים הופכת להיות הדבר הלוהט הבא בישראל. ועוד לא דיברנו על ההתחדשות העירונית, שתספק פתרונות דיור לצד צדק סביבתי וחברתי. שמירה על עמק לבן והשטחים הפתוחים כבר אמרנו?
אכן, העיר עברה שנים לא פשוטות ורבים עזבו אותה, אך אני מאמין שלא לבלי שוב! אני מבטיח: נמשיך בדרך של המהפיכה שכבר התחילה, נחבר את העיר ואת תושביה, נשכין שלום בתוכה בין כל חלקי האוכלוסייה, נמשיך לספק ולקדם חינוך מעולה, דיור לכל צורך ומטרה, גנים מטופחים ומרחב ציבורי שוקק ומזמין. אני מאמין באמונה שלמה שנצליח לסובב את הגלגל, להשיב את הצעירים לירושלים ולהביא אליה גם רבים אחרים. נכון, זה לא יקרה ביום אחד, אבל אני מאמין במהפיכה הזאת, שאת ניצניה רואים כבר עכשיו.
אני ער לכך שיש המכנים את החזון הזה, את השיר הזה לירושלים, חלומות באספמיה, אך אני אומר: זה חזון ולא רק חלום. אני משוכנע שבחג ירושלים הבא, בשנה הבאה, ישירו המפקפקים במהפיכה, יחד איתי, ויקראו בקול גדול: ואף על פי כן, נוע תנוע! ביום ירושלים השנה כבר רואים את ניצניה!

משה ליאון
ראש עיריית ירושלים