החברה להתחדשות ירושלים הוקמה מתוך הכרה בערך המשמעותי ביותר של תהליכי פינוי־בינוי בערים - השותפות ההכרחית בין יזם ובעלי הדירות להשגת מטרה משותפת: הריסת מבנים ישנים ובניית מבנים מודרניים ומשופרים, שישמשו את דייריהם במשך שנים ארוכות. החברה היא פרי שיתוף פעולה בין שתי חברות מנוסות וותיקות: החברה להתחדשות ירושלים מוחזקת בבעלותם של שני גופי נדל"ן מנוסים ורבי מוניטין – החברה להתחדשות עירונית ו־ISA GROUP. החברה להתחדשות עירונית נוסדה ב־2009, והייתה מהראשונות בארץ להיכנס לתחום ההתחדשות העירונית.
4 צפייה בגלריה
פרויקט "הצוף"
פרויקט "הצוף"
פרויקט "הצוף"
(הדמיה: EVOLVE MEDIA)

ברזומה החברה פרויקטים מאוכלסים לצד כאלה שבביצוע, במגוון סדרי גודל, בגוש דן, השרון והשפלה. החברה להתחדשות עירונית כבר הוכיחה את יכולתה להביא לשינויי תב"ע ולבצע פינוי של מאות דיירים על כל הכרוך בכך.
ISA GROUP מתמקדת בפיתוח וייזום נדל"ן בגבולות גזרה נרחבים: מבנייה למגורים לאורך הטווח שנע בין מגורי יוקרה לפרויקטים בתוכנית מחיר למשתכן, דרך נדל"ן מסחרי ומלונאות ועד עיסוק בקרקעות. חלק ניכר מפעילותה של החברה הוא בירושלים וביישובים שבסביבתה.
החברה להתחדשות עירונית יצאה לביצוע עד היום ב־9 פרויקטים, 3 אוכלסו, 4 מאוכלסים בחודשים אלו, והשאר בבנייה. כל שנה מתחילה החברה ב־3-2 פרויקטים.
ISA יצאה לביצוע עד היום ב־19 פרויקטים, 12 אוכלסו, 6 נמצאים בשיווק, ופרויקט נוסף נמצא כעת בתכנון. סך הכול בקבוצה בארץ בחרו בנו 11,789 בעלי דירות להוביל איתם את פרויקטי הפינוי־בינוי שלהם וזאת ב־87 פרויקטים בהיקף של 31,681 דירות חדשות.
מתווה הפעולה של החברה עומד על בסיס שילוב כוחות עם בעלי הדירות, המעניק להם לא רק את היכולות הפיננסיות והביצועיות הדרושות להשלמת פרויקט פינוי־בינוי רחב היקף, אלא גם ידע וכלים מתאימים להתמודדות בהצלחה עם מורכבות ההליך. "הפרויקטים שלנו מתחלקים לכל מיני שכונות בירושלים, בהן גילה, קריית יובל, קריית משה, רמות, גבעת שמואל וקריית שמואל", אומר אסף חרש, מנכ"ל החברה. "3,174 בעלי דירות בחרו בנו להוביל איתם פרויקט פינוי־בינוי, זו שליחות מבחינתנו. כל בוקר כשקמים לעבודה ולאורך כל היום פועלים כך שבעלי הדירות ירגישו שעשו את הבחירה הנכונה".
4 צפייה בגלריה
מנכ"ל החברה, אסף חרש
מנכ"ל החברה, אסף חרש
מנכ"ל החברה, אסף חרש
(צילום: פזית אסולין)

החברה החלה את פעילותה בבירה ומתמחה בכל היבטי ההתחדשות העירונית בעיר. לאחרונה היא הרחיבה את פעילותה ברחבי הארץ, בזכות ההכרה ביכולותיה מצד גורמים מחוץ לירושלים, ומתמקדת בייזום ובהובלה של פרויקטים גדולים גם מחוץ לעיר. מדובר אולי באחת החברות היזמיות הבודדות שמשמשות גם חברה יזמית וגם חברה מבצעת - מהלך שחוסך לבעלי הדירות את החסרונות הנובעים ממצב שבו יש הפרדה בין היזם למבצע, ומקנה להם יתרון מובהק.
החברה להתחדשות ירושלים פעילה ב־24 פרויקטים, ומקדמת יחד עם 3,174 בעלי דירות פרויקטים בהיקף של 12,314 דירות חדשות, במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית ופינוי־בינוי. מטרת החברה בשנים הקרובות היא להוביל עוד פרויקטים בשיתוף עם בעלי הדירות, ולהוסיף אלפי יחידות דיור לשוק הדיור בארץ. מטרת־העל היא לגרום לבעלי הדירות להרגיש שעשו את הבחירה הנכונה בכך שבחרו בחברה להתחדשות ירושלים להוביל איתם את פרויקטי הפינוי־בינוי שלהם.
4 צפייה בגלריה
פרויקט "שלום יהודה"
פרויקט "שלום יהודה"
פרויקט "שלום יהודה"
(הדמיה: פייגין אדריכלים)

כיום מקדמת החברה בשכונת ארנונה בירושלים את פרויקט "שלום יהודה", מיזם חדשני לשדרוג הדיור. במסגרת הפרויקט, ייהרסו 104 דירות, ואותן יחליפו 429 דירות בעיצוב מודרני. לאחרונה אושרה התוכנית בוועדה המחוזית, ועוברת כעת לשלב קבלת היתרי בנייה מהוועדה המקומית.
בשכונת קריית יובל מקדמת החברה את פרויקט "ברזיל", שבו יוחלף בניין ישן ולא נגיש עם 30 דירות בבניין יוקרתי בן 123 יח"ד. המבנה החדש יכלול חניות תת־קרקעיות, מעליות ומרפסות הפונות לנוף העיר המרהיב. בגילה מבטיח פרויקט "הצוף" לשנות את פני השכונה. בניינים ישנים עם 183 דירות, נטולי תשתיות ומיגון, יהפכו ל־800 דירות מודרניות ומושקעות. שני הפרויקטים אושרו בוועדה המחוזית ועברו לעבודה בוועדה המקומית לקראת קבלת היתר.
אסף חרש, מנכ"ל החברה, החל את דרכו בתחום כמנהל פרויקט בחברה להתחדשות עירונית לישראל, בה הוביל 15 פרויקטים של תמ"א ופינוי־בינוי. עם הקמת החברה להתחדשות ירושלים, הוצע לו לעמוד בראשה, ומאז הוא מוביל אותה להישגים משמעותיים בפרק זמן קצר, תוך ביסוס מעמדה כשחקנית מרכזית בתחום ההתחדשות עירונית בבירה. כחלק מתפיסתו המקצועית והניהולית, חרש מוביל את תהליך בניית האמון עם בעלי הדירות ומלווה אותם באופן צמוד ובשקיפות מלאה לאורך כל שלבי הפרויקט.
4 צפייה בגלריה
פרויקט "ברזיל"
פרויקט "ברזיל"
פרויקט "ברזיל"
(הדמיה: EVOLVE MEDIA)

"ברמה האישית עברנו טלטלה לא נורמלית ואין דרך לתאר את התחושות", מתאר חרש את התחושות הקשות עקב מלחמת חרבות ברזל, וגם את הרגע שבו החליט שחייבים להמשיך לבנות. "יש לי עובדים שעליי להמשיך לדאוג להם ויש לי 3,174 בעלי דירות שמובילים איתנו פרויקטים להתחדשות עירונית. החלטתי שלא נוטשים את בעלי הדירות ולמרות המצב, התחלנו לעשות טלפונים לדיירים, תוך רגישות נדרשת. מצאנו שהיו לא מעט בעלי דירות שאמרו לנו תודה שהתקשרנו. כיום אנחנו כבר מקדמים חוזים לחתימה ותהליכים, וחזרנו גם לפגישות פרונטליות עם הדיירים".