את שכונת ארנונה רבת הקסם אין צורך להציג לירושלמים הוותיקים וליודעי ח"ן; מדובר במתחם משופע בגינות חמד ומוקף פארקים ירוקים בדרום־מזרחה של העיר, שלאורך השנים נהנה מעליית ערך נדל"נית עקבית. זה גם המקום שבו בחרו אישים מרכזיים להקים את ביתם, בהם הסופר חתן פרס נובל ש״י עגנון והמנהיג הציוני אריה לייב יפה. רבים מבתיה הפכו בחלוף הזמן למוזיאונים ולמוסדות תרבות, בהם מרכז זלמן שז"ר, בית בויאר ובית עגנון.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

ברבות השנים השכונה הוותיקה, הסמוכה לשגרירות ארצות הברית ולקיבוץ רמת רחל, מתרחבת, ובימים אלה מקימה החברה היזמית "גשם" בשכונת ארנונה הצעירה את אחד המיזמים המעניינים והאקסלוסיביים בבירה: מתחם מגורי היוקרה "ארנונה הילס".
מה בפרויקט - "ארנונה הילס", שנבנה על־פי תקני הבטיחות הגבוהים ביותר, מציע 452 דירות חדשות ב־21 בניינים נמוכים בני 9 קומות, המתפרסים על שלושה מתחמים. בכל אחד מהמתחמים חניון בן 2.5 קומות, ובחלק מהבניינים קומת מסחר בהיקף 1,180 מ"ר. כל דירות הפרויקט נהנות ממרפסות גדולות, שמהן נשקף נוף מרהיב, וכן משלושה או ארבעה כיווני אוויר ומרפסות נוף הפונות אל הפארק הירוק או לכיוון ההרים.
בין יחידות הדיור ישנן כמה דירות פרימיום ייחודיות: דירות גן מרווחות עם גינות רחבות ידיים, פנטהאוזים יוקרתיים ונגישים במפלס אחד ויחידים בקומה, עם מרפסות נוף עצומות. עוד ישנו מיני־פנטהאוז 5 מרווח בן חדרים, וכן "דובדבן" בדמות וילה "מרחפת" – מגה־פנטהאוז עם עליית גג המשתרעת על שטח של קומה שלמה.
לתכנון המוקפד של הפרויקט אחראים גוגנהיים־מינץ אדריכלים, בשיתוף מקסים פרננד ומשרד SO Architecture בראשות האדריכלים שחר לולב ועודד רוזנקיאר, כאשר תשעת בנייני הבוטיק המדורגים ניצבים בחצי גורן ובהעמדה מיטבית מול נוף הפארק.
נוף עוצר נשימה - מיקום הפרויקט - על צלע הר באחת הנקודות הגבוהות בעיר, מציע נוף 360 מעלות אל הרי ירושלים ואזור ים המלח. המבנים נטועים בטבע עירוני, כולל פארק רחב ממדים עם אמת מים נדירה מימי הורדוס, שנחשפה בחפירות ארכיאולוגיות.
נגישות מיטבית - בד בבד נהנה "ארנונה הילס", הנבנה בפאתי השכונה, מנגישות אופטימלית. אחד מהיתרונות הבולטים שלו הוא החיבור הישיר והמהיר לדרך חברון ולדרך אשר וינר, ומרחק דקות נסיעה לאזורי התעסוקה תלפיות, הר־חוצבים וגבעת שאול, וכן למרכז העיר ולאתרי הבילוי, בהם פארק המסילה ומתחם התחנה, ולשכונות הוותיקות, דוגמת בקעה ותלפיות.
הקו הכחול החדש של הרכבת הקלה, המתוכנן בדרך חברון, יתרום חלק נכבד בהגברת הנגישות לשכונה, לרווחת התושבים והמבקרים, וזאת נוסף על מערך התחבורה הציבורית הקיים באזור.
מתחם מנצח - "ארנונה הילס" תוכנן ועוצב כך שיהווה סביבה אידיאלית לגידול ילדים, עם מגוון מוסדות חינוך לכל הגילאים ואפשרויות בילוי ופנאי, לצד גינות משחק ונוי, שהן מוקד משיכה למשפחות. הפרויקט מציע לתושביו איכות חיים יוצאת דופן, בזכות אוויר הרים נקי, נוף משכר וחיי קהילה עשירים תוססים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

עליית ערך מובטחת

"אנחנו לא מתפשרים על הביצוע שלנו, ואפשר לראות את זה גם במפרט המאוד איכותי, שהוא, לדעתי, גבוה יותר מהסטנדרט המקובל בירושלים", כך אומר אור סהראי, סמנכ"ל מכירות בחברת גשם.
מה מייחד את פרויקט "ארנונה הילס"?
"יש כמה מאפיינים הייחודיים מאוד לחברה שלנו, ובראשם שכונת ארנונה. מדובר בפרויקט בארנונה הצעירה, במיקום סופר מעניין ואטרקטיבי, בסמיכות לכבישים ראשיים, שיחסית לירושלים, הנגישות אליהם היא הרבה פחות פקוקה והרבה יותר נעימה. הפרויקט ממוקם ממש בכניסה לרחוב, במיקום הנוח ביותר מבחינת הגישה. כמו כן, יחסית לשכונה הפרויקט נמצא באזור שנהנה מהנוף הכי יפה והרבה ממנו. מהבניינים שלנו רואים את הרי ירושלים וגם תופסים את הנוף של אזור ים המלח - טופ 360. המיקום המדהים הוא זה שמייחד את הפרויקט. מעבר לכך, כיף לראות את הקהילה שנבנית בפרויקט, ממש פסיפס ישראלי ירושלמי של חבר'ה צעירים, מלח הארץ. מי שיגור שם, ייהנה מחיי קהילה מרתקים, לצד קומת מסחר ובה מכולות וחנויות נוחות, שימלאו את כל הצרכים שמאפשרים להישאר באזור ולא לצאת לסידורים ולהיתקע בפקקים".
לאיזה קהל יעד מכוון הפרויקט?
"לכולם. יש לנו דתיים־לאומיים, רוכשים מכוחות הביטחון לצד רוכשים אנגלו־סקסיים. דירות מרווחות של 160/180 מטר עם מרפסות גדולות. חשוב שהלקוחות יידעו, שמלבד היותנו היזמים, אנחנו בגשם גם הקבלן המבצע של הפרויקט.
במקצועי אני שמאי, ואני יכול לומר, שמבחינת האזור, אני בטוח שתהיה באזור זה עליית ערך. ברגע שנמסור את הדירות, נראה את זה, בדיוק כמו שקורה בפרויקטים אחרים שלנו. בשכונה הזאת זה יקרה משתי סיבות, האחת מהסיבה שהרוכשים ייהנו מכל יתרונות הפרויקט, ושנית - בסמיכות לאזור יעבור קו רכבת קלה על הציר הראשי למעלה, ויפתח עוד יותר את השכונה מבחינה תחבורתית.
"מבחינת השירות שלנו, לקוח שנכנס ל'קהילת גשם', זוכה לליווי צמוד שלנו. מרגע ההתקשרות איתנו, לאורך כל תהליך ההקמה ובמיוחד במסירת הדירה - יש אבא ואימא, שיודעים לטפל, ללוות ולהעניק את כל המעטפת הנדרשת".
מה תאחל לרגל יום ירושלים?
"אנו מייחלים לזמנים טובים יותר, של אחדות, בדומה לאחדות שירושלים יודעת לחיות בה. ירושלים מסמלת בעצם את הפסיפס הישראלי, אין עוד עיר כזאת בארץ".