מכונית חדשה ונוצצת מהניילונים, בין שהיא חשמלית ובין שהיא רגילה, נמצאת רחוק מחוץ ליכולות של ישראלים רבים. ה"בוקר טוב" של רכישת מכונית הוא 100 אלף שקל, כשלרכישה מתווספות הוצאות יקרות על הטיפולים השנתיים, הטסט ומחירי הביטוח.
1 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות חברת אלדן)

ליסינג פרטי באלדן, שנחשבת כיום לאחת מחברות הליסינג הוותיקות ביותר בישראל, הוא הפתרון המשתלם למי שרוצה ליהנות מהיתרונות הרבים של מכונית חדשה ולא להוציא עד מאות אלפי שקלים. גליה שמעוני, מנהלת מכירות הליסינג הפרטי באלדן מסבירה איך זה עובד: "הלקוחות בוחרים מכונית מההיצע הגדול שלנו, לאחר מכן הם משלמים את התשלום הראשוני עליה. מדובר בתשלום יחסית נמוך המשתנה לפי סוג הרכב ולפי העדפות ויכולות הלקוח. בהמשך, הלקוח משלם 36 תשלומים ונהנה מראש שקט ושקט נפשי של נהיגה במכונית חדשה.
הליסינג הפרטי של אלדן מציע כיום מגוון אפשרויות בחירה בין כמה מסלולים, כמה סוגי רכבים וכן "כיסוי" לעלויות נלוות גם אחרי ביצוע העסקה, שמחירה עלה משמעותית בשנים האחרונות. התהליך אינו מסתכם רק ביכולת לנסוע במכונית חדשה: אלדן גם לוקחת עליה את עלויות הטיפולים למכונית, היא אף אחראית לכיסוי בנושא הביטוח ויותר מכך: גם מממנת את אגרת הרישוי השנתית – ומדובר בסכום כספי לא מבוטל.
בסוף התקופה לאחר שלוש שנים, הלקוח יכול פשוט להחזיר את המכונית לאלדן, וכל זאת בלי לשבור את הראש איך מוכרים את המכונית ולמי. הוא אינו צריך לשאת בכל מיני קנסות יציאה בגלל שהשיטה מזכירה מאוד השכרת רכב. יש גם אפשרות "לגלגל" את העסקה הלאה, כלומר להמשיך לעסקה הבאה, ותמיד לנסוע על מכונית חדישה ללא בעיות כולל טיפולים וביטוח. זו ללא ספק עסקה משתלמת שמשאירה ללקוח הרבה כסף בכיס".