האדריכלית ורד גינדי, עובדת הרבה וקשה. את הדרייב שלה היא מתעלת לעשייה, ואם אין לה את האנרגיות הפנימיות הדרושות - היא מעדיפה לישון. אצלה, אין באמצע. “מאז שהייתי קטנה יש לי מוטיבציה פנימית שגורמת לי לא לעצור. מין רמת אנרגיות בגוף שאני צריכה לפרוק איכשהו, וזה מתרגם לעשייה”, היא משתפת, ומוסיפה: “יש לי רק מצבים של ON ו-OFF, אין לי את אזור הדמדומים. אני כבר מבינה שכבר לא יקרה שאעצור, אני זקוקה לאדרנלין הזה”.
1 צפייה בגלריה
ורד גינדי
ורד גינדי
ורד גינדי
(צילום: מאיה חבקין)
ניתן לומר שהדרייב הפנימי והאנרגיה של ורד גינדי, בעלת חברת גינדי סטודיו אדריכלים, מהווים את הבסיס להצלחתה ולעוצמתה. הכישרון, הדבקות במטרה, שיטת העבודה שלה שבה כל העובדים במשרדה שווים בעת קבלת ההחלטות, כולם יחד הופכים אותה למנהיגה הסוחפת אחריה אחרים. “בדיון וחשיבה בסטודיו, כל הקולות שווים, כולל הקול שלי. כשאני נותנת לעובדות ולעובדים שלי מקום בתהליך, אז גם מנהיגי המשק שאנו עובדים מולם מתייחסים אליהם כך”, היא מסבירה את הרציונל.
חברת “גינדי סטודיו אדריכלים” היא הגדולה בישראל בתחומה, ומעסיקה 30 אדריכלים ומעצבים. העובדות והעובדים בחברה מתמקדים בעיצוב פנים, ביצירת חללים מעוצבים ומרהיבים ביופיים, בדגש על היותם פונקציונליים ומקדמים עשייה. חשיבה זו, עמדה לאורך השנים במגה פרויקטים שהובילה החברה לעיצוב חללי העבודה של החברות הגדולות במשק הישראלי והבינלאומי, דוגמת עיצוב הפנים של מיקרוסופט (ב-JV), קמפוס בנק הפועלים, קמפוס הפניקס, קמפוס מובילאיי ירושלים, משרדי אמזון, ג’נרל מוטורוס, סמסונג, סיטי בנק, אינטל, ועוד שני מרכזי מחקר ופיתוח של כ-50 אלף מטר לחברות הטכנולוגיה מהגדולות בעולם. בשנת 2022, אף הוענק לחברה פרס בינלאומי על עיצוב המטה של מייקרוסופט.
אילו מהלכים חשובים ופורצי דרך ביצעה החברה שלך בשנים האחרונות?
“שני מהלכים. הראשון הוא הכנסת הבינה המלאכותית (AI) ככלי טכנולוגי שוטף בעשייה של החברה. השני, בחינת עומק של דפוסי העבודה המשתנים בפוסט קורונה, שהייתה מבחינתנו הניסוי הגדול בעולם לעבודה מרחוק. המגפה השפיעה על מקום העבודה ועל חלוקת הנדל”ן במקום העבודה, ולכן דפוסי העבודה השתנו כאשר הפרטי לעומת הציבורי בתוך הפרדיגמה הזו השתנה. למעשה, יש הטלת ספק ב’איך אני עובד’, כי כולנו הפכנו לנוודים דיגיטליים, ובתוך עולם כזה עולה השאלה איזה מקום צריכה למלא סביבת העבודה הפיזית. זה דבר ששווה לחקור ואנו חוקרים אותו”.
מהם ההישגים המשמעותיים ביותר שהנהגת והובילו לשינוי משמעותי ב-2023?
“יצרנו מתכון חדש לגמישות בסביבות עבודה. אנחנו מובילים בזה, וגם בהכנסת כלים טכנולוגיים כחלק משגרת עבודה חדשה”.
מהי להשקפתך, ההשפעה של תחום העיסוק שלכם על ישראל והעולם?
“העיצובים שלנו חותרים למצוינות, ובסופו של דבר אנו מעלים את הרף של תכנון סביבות עבודה. זה משפיע על הפרודוקטיביות של העובדים, על חייהם, על רווחתם ועל איך שהחברה רואה את עצמה”.
בשנת 2023 הובילה ורד גינדי מהלך שהרחיב את תחום העיסוק של החברה עם כניסתה לתחום עיצוב חללים ציבוריים במבנים מניבים. בין הפרויקטים הגדולים הנמצאים תחת ידי החברה: ורטיקל של קנדה ישראל (משולש הבורסה), שלושה מגדלים של מגורים, משרדים ושטחים ציבוריים נרחבים ברמת גן על איילון- פרויקט בקנה מידה עצום ובעל חזון שישנה איך אנשים חווים מגדלים בארץ, פרויקט מגדל “עלית” של חברת מגדל, ואלוני ים של הריבוע הכחול בהרצליה. “למעשה, אנחנו אדריכלי הפנים של הבניינים הללו, מתכננים חללים ציבוריים כמו הלובי, את החיבור בין הפנים לחוץ של הכניסה לבניין ועוד”, אומרת ורד גינדי.

מתודולוגיה סדורה גם בעת משבר

גינדי, נשואה + 3 (ילדות בנות 21 ו-14, ובן 18) לא מוותרת ביום יום גם על דברים אחרים שאינם קשורים לעיצוב אך מרחיבים את נשמתה וגורמים לה להנאה. היא צוללת במקומות שונים בעולם, כולל במלדיבים, טסה לפירנצה שש פעמים בשנה, שלוש פעמים בשבוע היא בחדר כושר עם מאמן אישי וגם עושה סאפ. כל זה, במקביל לניהול עסק מצליח ומתקדם.
מהם הקווים המנחים שלך בשגרה וגם בניהול משברים?
“ארגז כלים והמתודולוגיה הסדורה שבנינו לאורך השנים בחברה עוזרים לנו להוביל את מנהלי החברות לפתרון הנכון עבורם. אנחנו נצמדים למתודולוגיה הזו גם בזמן מלחמה, ללא קיצורי דרך, ואני מאמינה שבסופו של דבר זה מוביל למצוינות. אני מנהלת במשרד פירמידה הפוכה שבה אני מעצימה את הדרג שאני מנהלת, והמנהלים מתחתיי מהווים מנטורים לאדריכלים הצעירים ואף מעצימים אותם. למעשה, אין לנו דרג זוטר בחברה, וגם למעצב הצעיר ביותר יש אחריות וכוח. בשיטה זו אנחנו בעצם חולקים את האחריות בין כולם באופן שווה, ללא היררכיות”.
את גם מעצימה ומעודדת נשים.
“נכון. מדהים לדעת שב 2023 אין עדין שוויון תעסוקתי מלא. אנחנו מנסים לתת לנשים כלים כדי שלא יוותרו על הקריירה שלהן ובמקביל יפתחו חיים אישיים ויקימו משפחה. גיליתי שברגע שנותנים אחריות וכוח, אז גם מתגמשים בשעות עבודה או במיקום העבודה. העובדות יכולות לעבוד מתי שהן רוצות וכמעט מכל מקום. הן עובדות המון מהבית, בעיקר מאז המלחמה, כך שהתוצאות ורמת המחויבות שלהן מדהימות”.

ת.ז

ורד גינדי - אדריכלית, בעלת חברת גינדי סטודיו אדריכלים
סיכום השנה שלך: “שנה מטלטלת. המהפכה המשפטית והמלחמה השפיעו מאוד על התחום שלנו, פגעו ביכולות הכלכליות של המדינה. עקב כך, חברות בעצם לא פתחו משרדים חדשים. אנחנו כמו תומכי לחימה של תחום ההייטק והחברות הגדולות בעיצוב, ברגע שהכלכלה נפגעת והפעילות של החברות הללו פוחתת, אז גם אין התחלות פרויקטים חדשים. למזלנו, אנו מתכננים מספר מגה פרויקטים שלא נעצרו”.
דמות מפתח שהיוותה לך השראה בשנת 2023: “רוח ההתנדבות הישראלית, והתחושה שאנו חלק מקהילה חזקה מאוחדת עם חוסן”.
מסר מרכזי שתרצי להעביר לציבור ולקהילה העסקית: “לנו בעורף העסקי יש שני תפקידים: להמשיך להניע את גלגלי המשק ולהיות בעשייה, ולשמור על מורל גבוה”.