בגיל 20, כשהיא נשואה ואמא לילדה בת שנה וחצי, החליטה חיה רוזנצווייג לארוז את הבית והמשפחה ולעבור לארה”ב. היא רצתה לעשות דברים גדולים שאותם הרגישה שיהיה לה קשה לממש בישראל, וקיוותה שאמביציה גבוהה יחד עם קצת תמיכה משפחתית (אביה מתגורר בארצות הברית) - יאפשרו לצאת לדרך חדשה ומוצלחת.
1 צפייה בגלריה
חיה רוזנצוויג
חיה רוזנצוויג
חיה רוזנצוויג
(צילם: Eric c)
כיום שותפה רוזנצווייג בחברת Raven Capital Group - עסק של יזמי נדל”ן משגשגים הממוקם במקום מגוריה הנוכחי: ניו ג’רזי. החברה רוכשת מתחמי דיור Multifamily בטקסס ובטנסי ורוזנצווייג, הצלע הישראלית בשדרת הניהול, מקפידה לשמר ערוץ מכירות ללקוחות ישראלים המעוניינים להשקיע חכם מעבר לים.
“תמיד התעניינתי בנדל”ן ובאנשים, ולכן כשהגענו לארצות הברית החלטתי להירשם ללימודי נדל”ן ולהוציא רישיון תיווך. עם הרבה כוח רצון ואמונה צלחתי אתגרים דוגמת ספר לימוד של 400 עמודים באנגלית, ולידות תוך כדי תקופת הלימודים”.
לאחר הוצאת הרישיון, החלה רוזנצווייג לעסוק בתיווך ומשם התקדמה לנדל”ן השקעתי. היא רכשה בתים קטנים שנראו לה כפוטנציאל השקעה. הבאזז אודות יכולות זיהוי העסקאות שלה נוצר והתחזק עד שבני משפחה ומכרים ביקשו ממנה לסייע להם במציאת נכס. משם הגיעה השמועה גם לישראלים ששאפו להשקיע בחו”ל - והיא החלה לעבוד גם איתם. לאט לאט הפכה הפעילות למותג של ממש ולעסק אמיתי. כשפגשה את אנשי Raven Capital Group, הם הציעו לה להצטרף כשותפה. רוזנצווייג הרגישה שזוהי התפתחות טבעית ונכונה עבורה, שכן מדובר באנשי מקצוע רציניים ואמינים והיא חשה שיש לה ערך מוסף לספק להם.
מתי הרגשת בפעם הראשונה שעשית את זה?
“מבחינה מקצועית, בפעם הראשונה שלקוח שלי הרוויח מהשקעה שהבאתי לו אחרי שקנה דירה ומכר אותה במחיר כפול לאחר שנה בלבד. התגובה שלו והשמחה שלו הדביקו אותי, הרגשתי שהייתי משמעותית עבור עתידו. מבחינה אישית: כשקניתי את הבית הראשון שלי. היכולת לרכוש את בית חלומותיי ולשפץ אותו בדיוק לטעמי הביאה עימה הרגשת הצלחה משמעותית”.
זה מאתגר לישראלית לעבוד עם אמריקאים?
“לא אם חוברים לאנשים הנכונים והמקצועניים, ויוצרים חיבור טוב שעובד מדהים, כשכל אחד מביא את הערך המוסף שלו. הם מתים על הצד הישראלי שלי, על השנינות הזאת, על היצירתיות, על ה’פלפל’ הישראלי. הדברים האלו מספקים לישראלים יתרון ענק מול אמריקאים ומביאים להם משהו שאין שם. זהו גם יתרון במשא ומתן ובסגירת עסקאות. אני, מצידי, מאוד אוהבת את הסגנון האמריקאי של עבודה מרובעת, ישרה ושלא מעגלים בה פינות”.
לגבי הצד השני: לעבוד מול לקוחות ישראלים לעומת אמריקאים זה קשה יותר?
“רבים טוענים שהישראלים חוצפנים - וזה לא נכון, הלקוחות שלי איכותיים ומנומסים. אלו אנשים שנוצר עמם קשר עמוק, חם ואישי, בעוד שכשמדובר באמריקאים זה רק ביזנס וכסף. כשאני עובדת עם ישראלים אני מרגישה שזה העם שלי ושאני עוזרת לו. הישראלי לא מכיר את השטח - כך שאם אין לו קשר אליי - ייתכן שלא ימצא את הידיים והרגליים בניסיון להשקיע בנדל”ן אמריקאי. אני מנגישה להם עסקאות שאין להם שום סיכוי להגיע אליהן עצמאית, עסקאות נדירות שמשקיעים אמריקאים קופצים עליהן אם יש להם את ההזדמנות. זו תחושת סיפוק מטורפת”.
כיצד פועלים הישראלים מאז פרוץ המלחמה בעזה?
“אני מזהה דפוסים כמו בתקופת הקורונה. גם אז היו כאלו שהיציאה המאולצת לחל”ת הבהירה להם שמלבד עבודה כדאי שיהיה גם מקור הכנסה שאינו תלוי מצב. גם כיום אני מזהה התעוררות בנושא ההשקעות. הישראלים מבינים שאם לא ידאגו לעתידם - בתקופות כאלו בהם העבודה נעצרת במפתיע - הם יצטרכו לחיות מחסכונות. יש כיום תנועה ערה של ישראלים המעוניינים להשקיע בנדל”ן. במקביל, לקוחות ישראלים שכבר רכשו נדל”ן דרכנו בעבר כותבים לי שבזכותנו הם רגועים עכשיו”.

פועלת למען נשים

לאחרונה, לנוכח המלחמה, הקימה חיה רוזנצווייג את MPOWER - קרן תמיכה כלכלית ומנטלית עבור נשים ישראליות. את הרצון לסייע היא מייחסת לילדותה כבת להורים גרושים שחשה בלתי נראית. “עכשיו התפקיד שלי הוא להראות לנשים בתקופה הקשה הזאת שאותן כן רואים. שהן במרכז ושמכירים בקושי המטורף שהן חוות מהמלחמה, מהטראומה ומהפוסט-טראומה. אני מסייעת לנשות עסקים שהצליחו להקים משהו למרות כל הקשיים וכרגע חוות קושי זמני”.
בין השאר, מציעה היוזמה תכנים מקצועיים, פודקאסטים ואירועים חברתיים. “בעיניי, זו פעילות משלימה לפעילות הנגשת השקעות הנדל”ן לישראלים. כשמגיעה אליי אם חד הורית ישראלית וסומכת עליי עם כל כספי החיסכון שלה כדי שאמצא עבורה נכס שיביא לה תשואה מעולה - זו שליחות. לכן גם היום, כשאני חלק מהנהלה של חברה של 150 עובדים שבבעלותה 8,000 נכסים וכבר לא באמת צריכה גם לקוחות שאינם אמריקאים - אני ממשיכה לדאוג לישראלים ולהציע להם עסקאות. אני מרגישה שאני חייבת להעביר את הערך הזה הלאה, ובנוסף לחבר בין העולמות - חילוניים ודתיים - ואם נהיה יחד - נוכל לנצח”.
מה סוד ההצלחה בתחום בו את עוסקת?
“הגישה שלי בעסקים היא לא לפעול מאגו, לא להיות תאבי בצע ולברור את העסקאות בפינצטה - כך שכל עסקה תהיה טובה עבורנו ועבור המשקיעים שלנו. אנחנו רוכשים רק נכסים שמחירם נמוך משמעותית ממחיר השוק כדי שהרווח עליהם יהיה משמעותי. גם היום, עם המיתון ועליית הריבית - העסקאות שבחרנו עדיין עובדות, רווחיות ומשתבחות. גם אם תהיה לנו חצי שנה בלי עסקה - נסתדר. ככה זה כשקונים נכון וחכם”.

ת.ז

חיה רוזנצווייג - יזמית נדל”ן
דמות מעוררת השראה: “אני מקבלת השראה מכל אישה שעושה צעד לטובת העתיד שלה”.
חזון ל-2024: “בהמשך להקמת הקרן שלי, אני רוצה לעוף איתה הכי רחוק שאפשר ולעזור למיליוני נשים ברחבי העולם להתפתח, להתקדם ולהגשים את עצמן. ברמה האישית אני שואפת להמשיך לפרוח ולהצליח בעסקים ולהכיר עוד לקוחות ושותפים מדהימים”.
המסר שלי: “לא לפחד ליפול. כל טעות יכולה ללמד אותנו ולהוביל אותנו לשלב הבא. היכנסו פנימה, קבלו את האישור מבפנים, קפצו למים וראו כל אתגר כמתנה”.