אישה בהריון מתקשרת למוקד קופת החולים ואומרת שאינה מרגישה תנועות מצד העובר. במוקד מבקשים ממנה לסרוק את הבטן במכשיר אולטרסאונד ביתי של פלסאנמור ולאחר שהתוצאה משודרת למוקד - הם מגלים שברחם אין מי שפיר ומיד שולחים לה אמבולנס. תוך שעה, האישה כבר נמצאת בחדר הניתוח, שם מתבצע ניתוח קיסרי ונולדת ילדה בריאה.
1 צפייה בגלריה
אלעזר זוננשיין
אלעזר זוננשיין
אלעזר זוננשיין
(צילום: גיא הכט)
אישה בהריון מתקשרת גם היא למוקד קופת החולים, עם אותה התלונה. גם הפעם מבקשים ממנה לבצע סריקה. כך מתגלה שחבל הטבור כרוך על צוואר העובר. אמבולנס מבהיל את האישה לבית החולים, שם היא נכנסת לניתוח דחוף ונולד בו נולד תינוק בריא.
אלו הן רק שתיים מתוך דוגמאות רבות הממחישות את החדשנות של חברת פלסאנמור (Pulsenmore), שפיתחה מכשיר אולטרא-סאונד ביתי ונייד שמתחבר לטלפון הסלולרי ומאפשר למטופלות לסרוק את גופם ולשדר בלחיצת כפתור את הסריקה למרכז פענוח. המוצר שם דגש על נשים הריוניות שחוסכות בכך את הצורך להגיע לרופא או לחדר המיון. הוא תורם לירידת העומס על הרופאים והטכנאיות בחדר מיון וכן פרמטרים חשובים נוספים. בנוסף, יכול המכשיר לתת מענה גם למטופלים עם אי ספיקת לב ולאפשר להם לבצע בדיקה מביתם במקום מבית החולים, שאליו הם עלולים להגיע במצב של קוצר נשימה אם הם בעיצומו של אירוע רפואי.
“כאשר ולד ניצל בזכות המכשיר שפיתחת - אתה מרגיש סיפוק ואושר”, אומר מנכ”ל החברה ד”ר אלעזר זוננשיין. “כשעובר ניצל הודות לזיהוי מוקדם - לא רק חייו ניצלים, אלא גם חיי הוריו. אם הם, חלילה, היו צריכים להתמודד עם מצב של הפלה טבעית או לידה שקטה - היו סופגים טראומה שהייתה מלווה אותם לכל חייהם. כך שהשימוש במכשיר יכול לבנות משפחה, לדאוג לכך שתהיה שלמה”.

הקהילה הרפואית בעד המכשיר

2023 היוותה שנה של פריצת דרך עבור פלסאנמור. ענקית הטכנולוגיה ג’נרל אלקטריק השקיעה בה 21 מיליון דולר (“זהו תו תקן בתעשייה העולמית לאיכות המוצר ולאיכות הסריקות”, מציין ד”ר זוננשיין), והחברה החלה להתפתח למדינות שונות בחו”ל. בישראל, מכשיר האולטרסאונד הנייד שלה אומץ על ידי “כללית”, ורופאים מבית החולים בילינסון ניהלו מחקר השוואתי בניסוי של כ-107 אלף מטופלות - כנראה הניסוי הגדול בעולם בתחום - ומצאו בבירור שנשים הריוניות המשתמשות במכשיר אולטרסאונד ביתי - מגיעות פחות לבית החולים, פחות מאושפזות ופחות יולדות בלידה מוקדמת. במחקר נוסף, של בית החולים וולפסון, הוכח בצורה מובהקת שהסריקה מפחיתה משמעותית חרדה בקרב נשים הריוניות.
“אלה ממצאים פורצי דרך שישנו את מדיניות הסריקה באולטרסאונד של נשים בכל העולם”, מצהיר ד”ר זוננשיין. “הטכנולוגיה משנה את פני הטיפול ושמה את המטופל והמטופלת במרכז. אנו שמחים מאוד ששירותי בריאות כללית שותפים שלנו בהקמת השירות, מחדירים לשוק את הפתרון ומפתחים את כל מערכי הטיפול, ההדרכה וניהול הסיכונים הקשורים בו. הם מבינים היטב את חשיבות הפיתוח הזה, את יכולתו להיות חלק מבית חולים וירטואלי ומטיפול ביתי - מגמות ההולכות ומתגברות בשנים האחרונות, ובמניעת הצורך להגיע לבית חולים. כולנו זוכרים את תקופת מגפת הקורונה. אסרו אז על נשים הריוניות להגיע לבית החולים - אבל עדיין היה צריך לנטר אותן. במצב כזה, אולטרסאונד ביתי הוא הפתרון. ישנן עוד עשרות דוגמאות לחשיבות המוצר, הטכנולוגיה והשירות. גם בית החולים שיבא אימץ את הטכנולוגיה בבית החולים הווירטואלי שהקים BEYOED”.
לאילו שווקים אתם מתכננים להיכנס ב-2024?
“סיימנו ניסוי גדול בארה”ב ונגיש לאישור ה-FDA את הממצאים בקרוב. לאחר מכן נמתין לאישורו של הרגולטור האמריקאי כדי להתחיל לשווק את המוצר בארצות הברית. מעבר לכך, אנחנו מתרחבים ליפן, אוסטרליה וברזיל. באוסטרליה כבר יש אישור למכירות. לכל מדינה יש רגולציה מקומית שונה, והרגולציות לא דומות זו לזו. אנחנו מתאימים את עצמנו לדרישות בכל מדינה, וכפי שקיבלנו אישור באירופה - נקבל גם באזורים אחרים בעולם. אלו תהליכים שאנו מבינים היטב ויודעים להתמודד עמם”.
אילו עוד אתגרים ניצבים בפניכם?
“האתגר המרכזי כיום הוא להסביר לקהילה הרפואית בתחום המיילדות והגניקולוגיה - שהיא קהילה שמרנית - את יתרונות האולטרסאונד הביתי. עד היום זה היה כלי מסדר ראשון בידי הגניקולוג ולפתע הוא עובר לידי המטופלת, שהיא משתמשת לא מיומנת. אנחנו משתפים את הניסיון המצטבר ומציגים להם ניסויים ועדויות רפואיות, הרופאים מתרשמים והם בעד לשפר את המערכת ולשנות מדיניות הסריקות, התוצאות מדברות בעד עצמן.
אתגר נוסף הוא לשמור את רמת ההכנסות בזמן שממתינים לסיומם של התהליכים הרגולטוריים. זה מה שעוצר מאיתנו כרגע למכור את המוצר בסדר הגודל המתבקש, ואלו תהליכים שאורכים זמן. בשנים האחרונות, מאז הקורונה ועד המלחמה, קשה מאוד לגייס כסף, כך שאתגר ניהול הכסף בצורה חכמה הופך משמעותי. ההשקעה של ג’נרל אלקטריק בהחלט סייעה להתמודד עם האתגר הכלכלי, אבל גם כעת, כשיש לנו מספיק כסף, זה לא אומר שנוציא אותו ללא מחשבה”.
איך התמודדתם עם האתגרים שהציבה בפניכם המלחמה ברצועת עזה?
“המלחמה הביאה אותנו לנקודות קיצון שלא חשבנו שנהיה בהן. 12% מעובדי החברה גויסו למילואים, ולמזלנו יש לנו צוות הנהלה מנוסה ועובדים מחוייבים מאוד. כולם משקיעים 100% מעצמם בדרך למטרה, מבינים שאנחנו בחברה שבסיסה הוא הצלת משפחות ולכן מקפידים להישאר ערוכים ומוכנים עם מוצרים, ייצור ושירות. המפעל שלנו בעומר לא עצר עבודה ליום אחד, כך גם האתרים שלנו בחיפה וברמת גן”.
עוד בהקשר המלחמה אני רוצה לספר על מקרה שאירע בתחילתה: דווח לנו שקצינה מחיל האוויר שכלה את בעלה בקרב, כשהיא בהריון בחודש שביעי. החרדות והתעוקה הנפשית חוללו אצלה צירונים. בתוך שעות ספורות היא קיבלה מאיתנו מכשיר אולטרסאונד ביתי שאפשר לה לסרוק את הבטן ולקבל מהרופא הרגעה שהכל בסדר. היא הגיעה ללידה בלי בעיה. זה ניצחון גדול בשבילה - ובשבילנו”.

ת.ז

ד”ר אלעזר זוננשיין - מנכ”ל פלסאנמור
סיכום שנת 2023 במשפט: “שנה של פריצת דרך”.
דמות מפתח שהיוותה לך השראה בשנת 2023: “יו”ר הדירקטוריון שלנו יונתן אדרת, בזכות עומק חשיבתו, הראייה לרחוק, ההתנהלות והיסודיות”.
חזון עסקי לשנת 2024: “שנחתום חוזה עם עוד חברת ענק בעולם”.