3 צפייה בגלריה
ארז בוגנים
ארז בוגנים
ארז בוגנים
(צילום: סם יצחקוב)
העובדים הוותיקים ודאי זוכרים את שעוני הנוכחות המכניים, אלו שבהם היה נדרש “להדפיס כרטיס קרטון” על ידי שעון אנלוגי שתיעד את שעת הכניסה ואת שעת היציאה. כבר אז, לפני עשרות שנים, הייתה חברת SYNEL אחת השחקניות הבולטות בעולם ניהול הנוכחות. מאז, הוחלף השעון המכני המתכתי בשעון דיגיטלי ממוחשב בענן ובאפליקציה לעובדים בעולם המודרני, וההחתמה הידנית הפכה לרישום וניהול בתוכנה בענן, ואיתם התפתחה גם סינאל שאף התרחבה לכל נושא הניהול המבוקר בעולם בקרת הכניסה של כניסות ויציאות בארגון, כולל אלו של האורחים בארכיטקטורת ענן מלא לצד עיבוד שכר וסליקת כספי פנסיה של העובד בארגון. ייחודה הוא בכך שהיא מפתחת ומייצרת את הכלים החדשניים, בין אם מדובר בחומרה (שעונים ובקרים), תוכנה, או בשניהם: בקרי כניסה, תוכנות ענן, מערכות גילוי אש ועשן, מצלמות בקרה, גדרות הגנה וניהול כלל האופרציה – כולל ניהול בענן סינאל של מוצרי אבטחה פיזית של צד ג’, ועוד.
“סינאל פעילה במספר מגזרים, כשהוותיק ביותר שלה הוא תחום נוכחות העובדים ועיבוד שכרם עד להפקת התלוש: פיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של שעוני נוכחות דיגיטליים בארץ ובעולם - על חומרתם ותוכנתם. עובדי הארגונים שמשתמשים בשירותים שלנו זוכים לדיוק מושלם בדיווח העבודה שלהם, ללא טעויות בזמנים ובשכר. כך מקבל העובד גיבוי מלא לזכויותיו הקבועות בחוק”, אומר ארז בוגנים, מנכ”ל קבוצת סינאל מלל PayWay. “הכל נעשה בצורה מאובטחת ומוצפנת, איש לא חשוף למידע למעט המעסיק והעובד, אפילו המערכות לא שומרות את המידע אלא את ההצפנה. מותג השעונים שלנו סינרג’י ומותג התוכנה שלנו ‘הרמוני’ נחשבים למובילים בתחומם בארץ ובעולם, והשעונים העדכניים בסדרות השונות שלנו - עם דגש על סינרג’י טאץ’ החדשים שהושקו לאחרונה, נחשבים לטובים בעולם ונמכרים היטב בארצות הברית ובאירופה. בקרוב גם נתחיל לשווקם בישראל”.

הפיצול ששווה יותר

לסינאל יש כ-10,000 לקוחות בארץ, על כלל המגזרים. הקבוצה הקימה שתי חברות בת - Synel Americas בארצות הברית, האחראית על שיווק לכל אמריקה הלטינית, צפון ומרכז אמריקה, ו-Synel UK שהמטה שלה ממוקם בלונדון וסניף נוסף שלה נמצא בצרפת לשוק האירופאי והמזרח התיכון. חברות הבת אחראיות על השוק המקומי שלהן ועל מכירות לכחצי עולם כל אחת בעזרת מפיצים ודילרים. בשנים האחרונות, הוקמה גם Synel Development בטשקנט, אוזבקיסטן, המעסיקה כ-50 עובדי פיתוח ותחזוקה למוצרים ולטכנולוגיות שמפתחת הקבוצה, והם מופעלים על ידי מרכז הפיתוח במטה הישראלי.
בכלל, כשסוקרים את ההתפתחות שעברה סינאל בשני העשורים האחרונים נדמה שקצרה היריעה מלהכיל את כל ציוני הדרך. ב-2005 נכנסה הקבוצה לתחום עיבוד השכר כשקנתה 50% מ”מלל תעשיות תוכנה חיפה”, וב-2007 קנתה גם את 50 האחוזים הנוספים מקבוצת בני גאון. אז גם פתחה בתהליך של שלוש שנים שבמסגרתו מוזגו הטכנולוגיות הוותיקות של החברה הנקנית עם פלטפורמת הענן המתקדם שפיתחה סינאל, וכך נוצר גורם משמעותי נוסף בסל המוצרים של החברה: תוכנת “הרמוני שכר בענן”.
בנוסף, ב-2007, רכשה הקבוצה גם את פעילות חברת “אנטקו”, שעסקה בתחום המתח הנמוך והתמחתה בהפעלת זכיינות, יבוא והתקנה של מוצרי אבטחה בתחום המתח הנמוך לארגונים. היא מוזגה אל תוך הקבוצה ונקראת כיום חטיבת הביטחון Synel Security, ובמסגרתה פותחו תחומי פעילות משלימים לתחום בקרת הכניסה. כיום מתמקדת חטיבת הביטחון Synel Security במספר פעילויות: היא פיתחה רכזת דיגיטלית לגילוי אש ועשן, משמשת כזכיינית של מספר שחקנים עולמיים בתחום הסבסבות (מערכות כניסה לבניינים) ומשמשת כנציגה של החברה הספרדית FERMAX, המייצרת מוצרים מתקדמים לניהול הבית החכם, בהם אינטרקום.
ב-2016 אפשר שינוי רגולטורי לסינאל להיכנס גם לתחום הסליקה והתפעול הפנסיוני. הקבוצה פיתחה מערכת כספות וירטואליות בענן, המתחברות באמצעות חשבונות נאמנות, ומסוגלת לתת פירוט וחלוקה של כספי הפנסיה והחסכון של העובד בסוף כל חודש לקופות של כלל 56 מוסדות פיננסים שונים הפעילים בישראל. היא עושה זאת על בסיס קובץ השכר שמעביר המעסיק, שלאחר מכן משתמש במערכת הסליקה של החברה כדי להעביר את התשלומים לקופות.
“עוד הקמנו את Synel Oxbridge - אקדמיה המפוקחת על ידי לשכת רואי החשבון ומשרד התמ”ת”, מציין המנכ”ל בוגנים. “במשך כשלושה חודשים, אנחנו מכשירים מאפס על תוכנת השכר שלנו את כל מי שיש לו 12 שנות לימוד ומגישים אותם לבחינת חשבי השכר של לשכת רואי החשבון. האקדמיה גם עורכת ימי ריענון שנתיים כדי שהמוסמכים יוכלו לשמור על הסמכתם”.
מכל ההתפתחויות והשינויים שעברה הקבוצה, מה מתבלט ביותר בעינייך?
“ב-2022 ביצענו מהלך חריג ששינה קצת את מבנה הקבוצה: מלבד כל הפעילויות שלנו החזקנו גם חברת נדל”ן ציבורית בשם דורסל הנסחרת בבורסה לניירות ערך שבתל אביב. לאחר שלוש שנות עבודה מול הרגולטור, מס הכנסה, הבורסה והרשות לניירות ערך - פיצלנו וחילקנו את הבעלות עליה לבעלי המניות שלנו מקרב הציבור ולבעלי השליטה בסינאל. למעשה, פיצלנו אותה לשתי חברות שהפכו לחברות נפרדות לחלוטין. זהו מהלך שטרם בוצע לפני כן בישראל. ביצענו אותו בצורה מאוד מורכבת שהובילה להצלחה. מבחינתנו, זה היה אירוע מהותי כי פתאום מגזר פעילות ענק שלנו הופרד, וכיום כל חברה יכולה להתמקד בתחומה לרווחת בעלי המניות והלקוחות השונים”.
מהם יתרונות המהלך?
“בעלי המניות מקרב הציבור יכלו לתמחר טוב יותר את שווי פעילות הנדל”ן ולהפרידה מתמחור פעילות הטכנולוגיה. כשאלו כרוכים אחד בשני שוק ההון מתקשה מאוד לקבל את זה, כי הוא לא רגיל לחברת טכנולוגיה שמחזיקה חברת נדל”ן ומעדיף אחזקת מניות בנישת פעילות עקבית. הפיצול העלה את הערך לבעלי המניות לרמה שלא השתקפה קודם לכן, וזה גם קצת סידר את השוק שלנו והשטיח את הפירמידה. יתרון נוסף הוא ששתי החברות יכולות להתמקד כל אחת ב-DNA שלהן ואף לבצע רכישות נוספות כל אחת בתחומה”.
אילו מהלכים חשובים והישגים המשמעותיים התרחשו ב-2023?
“השקנו בארצות הברית ובאירופה את מוצרי ה-Synergy Touch החדש בגרסאות 5 אינץ’ ו-10 אינץ’. שדרגנו משמעותית את הטכנולוגיה והארכיטקטורה של תוכנת הענן שלנו, וכך הפכנו אותה להרבה יותר חזקה ופונקציונלית. שיפרנו מאד את רמת אבטחת הסייבר שלה, וכעת תוכנת הענן שלנו נהנית מרמת הגנת הסייבר המרבית. ביצענו גם מהלך לוגיסטי רחב עם העתקת המטה שלנו מיוקנעם לפתח תקוה, שם גם קיים מרכז המבקרים החדש שלנו. אנו נמצאים בעיצומו של תהליך בנייה של אולם תצוגה, מעבדות ומרכז לוגיסטי סמוך למטה, שצפוי להסתיים ברבעון הראשון של 2024. מעבר לכל זה השקענו ופיתחנו עוד יותר את תחום הסליקה הפנסיונית ואנו עובדים על אפליקציה מתקדמת לעולמות הפנסיה לעובדים ולמעסיקים”.
3 צפייה בגלריה
ארז בוגנים וצוות מטה החברה במרכז המבקרים החדש של קבוצת סינאל המאמצת את גדוד 5030 של חטיבת נחל צפוני 228 מלחמת “חרבות ברזל”
ארז בוגנים וצוות מטה החברה במרכז המבקרים החדש של קבוצת סינאל המאמצת את גדוד 5030 של חטיבת נחל צפוני 228 מלחמת “חרבות ברזל”
ארז בוגנים וצוות מטה החברה במרכז המבקרים החדש של קבוצת סינאל המאמצת את גדוד 5030 של חטיבת נחל צפוני 228 מלחמת “חרבות ברזל”
(צילום: קבוצת בוגנים)

לייצר את הניצוץ בעיניים

הדו”ח הבורסאי של הרבעון השלישי של 2023 היה יום משמח בסינאל, והראה שבתשעת החודשים הראשונים של השנה הרוויחה הקבוצה יותר מאשר בכל השנה שקדמה לה. גם המלחמה ברצועת עזה לא פגעה קשות בפעילות: סינאל מוגדרת כחברה חיונית בשעת חירום, פעילה ונותנת מענה לכלל המעסיקים שעובדים איתה בכל עת. “גם במלחמה צריך לתעד נוכחות עובדים ולהכין שכר”, אומר בוגנים. “אנחנו תמיד נרתמים לאינטרסים של המדינה וגם במקרה הזה היינו היכן שצריכים אותנו. מלבד עבודתנו השוטפת אימצנו גם יחידת מילואים וסייענו לגופים הנותנים כתף לאימהות וילדים בזמן שהאבות נמצאים במילואים. חווינו קושי מסוים כשמנהלי מחלקות ועובדים נקראו לצו 8, אך גיבינו אותם באופן מלא. לשמחתי, בכוח האדם שלנו ישנם מספיק עובדים מיומנים שיכולים לשמש כמחליפים”.
אילו אתגרים אתם חווים כתוצאה מהמלחמה, וכיצד אתם מתמודדים איתם?
“פעילות Synel Security הושפעה במקצת כתוצאה מהפסקת פרויקטים של בנייה ומירידה מסוימת במכירות מאז תחילת המלחמה, אך בתקופה האחרונה אנו מזהים התאוששות וחזרה של השוק לשגרה מסוימת. כמו כן, נוצר קושי בשינוע מוצרים ברחבי העולם ותנודות במחירי השוק בתחום, אך מכיוון שיש לנו חברות-בת בעולם - יכולנו להשתמש בשטחן כ’האבים’ זמניים לסחורה במקום להטיס או לשנע בים. כשמסתכלים על ההיבט החברתי, אין ספק שחברה ישראלית יכולה להיתפס לא נכון בתקופה כזאת, במיוחד לעובדים במקום כמו אוזבקיסטן המוסלמית שם אנו מעסיקים מהנדסי תוכנה המפתחים יום יום את הטכנולוגיות שלנו. אחרי פרוץ המלחמה כינסנו את כל העובדים הבינלאומיים שלנו לשיחת זום, שבה הסברתי להם שסינאל היא לא קבוצה שמסתכלת על אנשים בפריזמה של דת, מוצא או מגדר כזה ואחר ושכולם זוכים אצלנו לאותו יחס ולאותה ההערכה. העובדים קיבלו הכל בהבנה ובתמיכה. מכל הסניפים בחו”ל חווינו עזיבה של עובד אחד בסניף באוזבקיסטן, מכיוון שלאור המצב ההורים שלו לא הסכימו שיעבוד בחברה הנמצאת בבעלות ישראלית”.
מהם הקווים המנחים שלך בשגרה ובניהול משברים?
“בשגרה אני שומר על חדוות יצירה וסביבת עבודה נעימה. חשוב לי להיות קשוב לעובדים ולמנהלים אבל עדיין להציג קווים מנחים ויעדים שאמורים להיבדק כל הזמן. אני מאמין שתמיד יש צורך בביקורת, ניהול, תיקון טעויות, בדיקת הישגים ויעדים. הגישה שלי כמנכ”ל היא לתת גב רחב ולא להתערב לעובד ולמנהלים בעבודה בפועל - אלא אם כן יש צורך. לחבר בין אנשים מוכשרים וחדורי חדוות יצירה ומוטיבציה, לתת את החזון והדרך ואת הגיבוי הנדרש במהלך הצעידה אל היעד, אך לא להתערב. הדבר החשוב ביותר בעיניי בשגרה זה לא להפסיק לנהל, להמשיך כל הזמן, לבדוק ולנטר את מה שקורה ולוודא שנשארים על המסלול. אם מגלים שסטינו ממנו – לבדוק מדוע, ולתקן וללמוד מכך”.
מה הדבר החשוב ביותר בעיניך בעת משבר?
“הדבר החשוב ביותר בעיני בשעת אתגר, וכך אני מנסה בכל עת להנחיל לעובדי ומנהלי הקבוצה, הוא לשמור על קור רוח ולא להיכנע לבהלה או לפאניקה, ההיפך הוא הנכון, ליהנות מפתרון האתגר ולעבוד עם רוח חיובית. לא משנה מה המשבר - על המנהל והעובד להרגיע את הסביבה, את העובדים סביבו או הכפופים לו, ולספק תוכנית עבודה מעודכנת לאתגר שנוצר שתהיה מסודרת, מדויקת והכי חשוב פשוטה ולא מורכבת כך שיהיה קל לבצע אותה. ברור שבתוך כל תוכנית עבודה שמתחילים ליישם מתפתחים תתי-פרקים תוך כדי התהליך, אך כל עוד התוכנית מוגדרת, פשוטה ככל הניתן וברורה - אפשר לרוץ איתה קדימה במלוא הביטחון עם רוח חיובית ולנצח. גם במשבר אסור לשכוח אף לא לרגע, את השגרה, שמשמעותה עשייה שוטפת, לעבוד כל הזמן עם החזון והחלום מול העיניים. חלומות מתגשמים רק אם קמים כל בוקר באמת ובתמים להגשים אותם. יש להקפיד להסביר ולהנחיל את אלו כל הזמן, כדי לייצר את הניצוץ המנצח בעיניים לכולם, שמוודא שהם רתומים למטרה - וגם נהנים מהתהליך”.
האם תכנסו לשווקים נוספים ב-2024?
“אנחנו קבוצה שלאורך כל השנים תמיד דגלה בהתמקדות במה שהיא יודעת לעשות ולא לנסות ולרעות בשדות זרים. מבחינתנו הגודל לא בהכרח קובע, האיכות היא שם המשחק, אנחנו מעדיפים להתמקד ולהיות הכי טובים במה שאנחנו עושים. אנו בוחנים כל הזמן דרכים לגדול בעולם ברמה האסטרטגית. כאשר מדובר במגזרי פעילות בשווקים חדשים - אנו מעדיפים להתמקד בתחומים בהם אנו מבינים ולא לסטות. עם זאת, לא מן הנמנע שיהיו תחומים מקבילים ומתממשקים, אותם נבחן בצורה עניינית”.
היכן צריכה המדינה להשתפר ביחס לפעילות העסקית בה?
“באופן כללי, מדינת ישראל היא כלכלה ומשק מפותחים ביותר, גם כשאני משווה אותה לפעילויות שלנו במדינות אחרות. רוב הכלים כאן משוכללים ומתקדמים ודי עקביים ולעיתים אף מקדימים מקומות אחרים בעולם, והם בהחלט מסייעים לקדם את העשייה היזמית של מפתחים ויצרנים טכנולוגיים כמונו. כמובן שתמיד יש מה לשפר, למשל תהליכים מסוימים בגופים ממשלתיים שלעיתים אנו מוצאים מולם קשיים טכניים ובירוקרטיים שאנו לא נתקלים בהם במקומות אחרים בעולם. להבדיל מעבודה במדינות אחרות - בישראל אלו מערכות עם יותר בירוקרטיה. ישנם עניינים טכניים המקשים על התהליך ומסרבלים אותו. תהליכי העבודה מול גופים ממשלתיים, למשל, יכולים להיות קשים, וטוב יהיה אם ינסו למצוא דרכים להקל אותם”.
3 צפייה בגלריה
שער מוסף אנשי השנה
שער מוסף אנשי השנה
שער מוסף אנשי השנה

ת.ז

ארז בוגנים - מנכ”ל קבוצת סינאל מלל PayWay
סיכום שנת 2023 במשפט: “ברובד העסקי שנה מצוינת. ברובד הלאומי - שנה קשה ומאתגרת אשר אין לי ספק שעם הנצח יצלח אותה ויצא מחוזק ומאוחד יותר ממנה”.
דמות מפתח שהיוותה לך השראה בשנת 2023: “אבא שלי הוא דמות שאני לומד ממנה כל הזמן”.
משאלת לב ל-2024: “שהמלחמה והניצחון יהיו מאחורינו עם כמה שפחות פגועים לכל הצדדים, שהקרע בעם יתאחה ונהפוך לעם מאוחד יותר וחזק יותר. חזון הקבוצה הוא להמשיך להתפתח, לצמוח ולפתח את המוצרים שלנו בארץ ובעולם לרווחת לקוחותינו”.
מסר מרכזי: “אין לי ספק שישראל ואזרחיה חזקים מאוד, יתגברו ויצלחו את האתגר. נצא מזה עם יותר חזק ומדינה יותר חזקה”.