בשיתוף בנק הפועלים
צלם וידיאו: ירון שרון; במאי: אסף קוזין; תחקירנית ומפיקה: לילך מרקוביץ'; עריכה: גיא פוקס
משבר הקורונה פגע אנושות לא רק בבתי עסק, אלא גם בעמותות ובארגונים חברתיים. על פי ההערכות, 39% מהארגונים החברתיים המעניקים שירותים לאוכלוסיות פגיעות בישראל, לא ישרדו את משבר הקורונה.
פרויקט "נערי האור", שנוסד לפני 14 שנים, מנסה לצאת מהסטטיסטיקה העגומה, ולתת לנוער בסיכון תקווה בתקופה המאתגרת הזו. "נערי האור" הוא מיזם חינוכי-עסקי - כזה שמעצים נערים באמצעות תעסוקה.
בני הנוער בפרויקט לוקחים חלק פעיל בתפעול בתי מלאכה לייצור נרות בוטיק בעבודת יד – משלב הייצור ועד שלבי השיווק והמכירות של הנרות. אותם בני נוער נמצאים בסכנת נשירה, והעבודה מעניקה להם תעסוקה, כישורי חיים והזדמנות אמיתית להשתלב בחברה. הפרויקט מופעל על ידי עמותת פטריציו פאולטי ועובד בשיתוף שירות השיקום לנוער של משרד הרווחה באשקלון, עראבה וחולון. צפו בווידיאו בראש הכתבה.
רני אור, מייסד ומנכ"ל נערי האור, ומיקה אזגורי, מנהלת פעילות הפרויקט, מספרים כי שאיפתם בתקופה זו היא להגדיל את החשיפה לקהלים חדשים, שיתוודעו למיזם החשוב וירכשו את נרות הבוטיק הטבעיים בעבודת יד, אותם רוקחים הנערים. "לפעמים התעסוקה היא רק כלי בשביל לתת לנערים ולנערות את האפשרות למצוא את האמון מחדש בעצמם ובחברה", הם אומרים.
בדיוק לשם כך נולד פרויקט "מקפצה לדיגיטל" של ynet וידיעות אחרונות בחסות בנק הפועלים ובשיתוף Digitalent. בימים אלו אנחנו מציגים 8 עסקים שלקחו חלק בפרויקט ועשו את המקפצה הדיגיטלית, וגם משתפים אתכם בטיפים ובעצות שקיבלו בתי העסק ממומחי הדיגיטל. והפעם: בפרויקט "נערי האור" לומדים איך מפיצים את הבשורה ואת המוצרים שלהם לקהל רחב יותר.
טיפ ראשון: לרגש, לרגש, לרגש
מנחת הטלוויזיה ובעלת אתר הלייף סטייל ירדן הראל, נרתמה למשימה החשובה לסייע לפרויקט "נערי האור" להגדיל את החשיפה בדיגיטל. לקראת המפגש עם רני אור ועם הנערים בבית המלאכה במית"ר אשקלון, הראל נתנה להם שיעורי בית: לצלם הרבה. "אני באה מעולמות התוכן - כמה שיהיה לכם יותר תוכן מצולם, ככה תוכלו לשווק את עצמכם יותר טוב", היא אומרת.
שבוע לאחר מכן, הגיעה הראל למפעל הנרות הריחני, ועברה על התמונות שצולמו במהלך השבוע. "הצילומים של הנערים מקסימים, אבל הייתי מצלמת אותם כאן, במפעל. פחות צילומים שנראים מהונדסים, כאילו צולמו בסטודיו", היא אומרת, ומוסיפה כי הייחודיות והחשיבות של הפרויקט המרגש לא עוברים בצילום.
לאחר מכן, הראל בחנה את דף האינסטגרם של "נערי האור", וגם כאן, היא ציינה, חסר הרגש שהוא לב ליבו של הפרויקט. "האינסטגרם שלכם נראה טוב, מסודר, אסתטי. גם הצבעוניות יפה. מה שחסר לי זה להפיח בו חיים. יותר דגש על הנערים, על העשייה, לא רק על המוצר המוגמר. לשלב סרטונים, ולהחיות אותם".
דף האינסטגרם האידיאלי, אומרת הראל, צריך להיות מגוון ולהכיל גם תמונות סטילס, גם וידיאו וגם מאחורי הקלעים. בשלב הבא, הראל והחברים בנערי האור פתחו ביחד טיקטוק והפיקו סרטון ראשון.
טיפ שני: להדגיש את הייחודיות של העסק
את המוצרים בעבודת יד של נערי האור ניתן להשיג היום בין היתר באתר האונליין של הפרויקט. ירדן הראל משבחת את האתר המושקע והאסתטי, וטוענת שמה שחסר בו הוא הדגשת הייחודיות של המוצרים. "ראיתי שיש לכם את הפונקציה של נרות בהתאמה אישית. לדעתי כדאי להדגיש אותה. כי זה משהו שהוא ייחודי לכם".
גם מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית בית הספר Digitalent, מציינת לטובה את אתר האי-קומרס המרשים וחדשני של נערי האור, ומוסיפה כי לפרויקט יש עוד נכס מאוד חשוב, שהוא דווקא לא דיגיטלי, אך יכול לסייע בהגדלת החשיפה של העסק. "יש לכם קהילת בוגרים וקהילת תומכים ענפה וחזקה של הפרויקט, ומה שאני רוצה להציע לכם זה להקים את הקהילה שלכם גם במישור הדיגיטלי, כדי שבאמצעותה תוכלו להגדיל את ההכנסות ואת המכירות של הפרויקט שלכם".
לטובת הקמת הקהילה גייסה מאשה את שי ששון - מומחה לשיווק דיגיטלי וניהול קהילות על מנת להקים קהילה דיגיטלית. "כשיש קהילה חזקה בעולם האמיתי, מאוד נכון לעשות קהילה דיגיטלית. קהילה של בוגרים, תומכים ולקוחות פוטנציאליים שתתגבש סביב הרעיון של העמותה, אבל בסופו של דבר גם תסייע ביצירת הכנסה נוספת", הסביר ששון.
טיפ שלישי: התייעלות פיננסית
אחרי שבפרויקט "נערי האור" הזוכה לתמיכתה של עיריית אשקלון, למדו איך להפיץ את הבשורה ברשתות החברתיות, ולקדם את חנות האונליין שלהם, התגייס ליפז פיכמן, מנהל אסטרטגיה רב ערוצית ודיגיטל בבנק הפועלים, כדי לסייע לנערי האור להתייעל פיננסית על ידי חסכון בהוצאות, העברת פלח משמעותי של המכירות לדיגיטל וניהול נכון של תזרים המזומנים.
בפרויקט "מקפצה לדיגיטל" לוקחים חלק גם חברות Google, Wix, Fiverr, Gett delivery, ו-Easy, עם וובינרים שעושים סדר. בין הנושאים שכבר עלו במתחם המיוחד: מדריך לעסק הקטן - מעבר מעולם ה-Offline ל-Online, יצירת תוכן בהתאם לקהל היעד, שינוי ההתנהגות של עסקים ב-2020 בעקבות הקורונה, שימוש נכון בכלי הפרסום של גוגל והרשתות החברתיות, ועוד.
הפרויקט נועד לעסקים קטנים, שטרם עברו לפעילות דיגיטלית או כאלו שלא הצליחו להתפתח בזירת האונליין. במסגרת הפרויקט נרשמו מאות עסקים שקיבלו ליווי מקצועי וקורסים ללא עלות על ידי צוות המומחים של בית הספר לשיווק דיגיטלי Digitalent - החל מהקמת אתר או חנות אונליין, שימוש בפלטפורמות ובכלי שיווק דיגיטליים לגיוס לקוחות חדשים, יצירת חומרים שיווקיים, ניהול ברשתות החברתיות ועוד.
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 13:02, 04.11.20