בשיתוף בנק הפועלים

איה מירוני, על פלטפורמת פייבר. צפו

משבר הקורונה הדגיש יותר מאי פעם את החשיבות ואת הצורך של בתי עסק בפעילות ובנוכחות דיגיטליות. במציאות של ריחוק חברתי והימנעות מהתקהלויות, האינטראקציות האנושיות - וגם הפעילות הצרכנית שלנו - עוברות להתנהל באופן כמעט מוחלט מול מסך המחשב או הטלפון. אין ספק היום שהעולם הדיגיטלי הוא המנוע העיקרי שיכול להשאיר את העסק חי, נושם ומרוויח.
המעבר לאונליין אולי יכול להישמע מסובך אך כיום תוכלו לעשות זאת בקלות בעזרת פלטפורמה דיגיטלית כדוגמת Fiverr - אחת מהפלטפורמות הדיגיטליות המומלצות לעסקים ביצירת נוכחות בדיגיטל. Fiverr מקשרת בין עסקים בכל הגדלים לבין פרילנסרים או נותני שירות עצמאיים מוכשרים מכל העולם שמציעים מגוון רחב של שירותים דיגיטליים אונליין. ל-Fiverr למעלה מ-400 קטגוריות שונות בפלטפורמה: החל מעיצוב גרפי על כל סוגיו, כתיבה עסקית, שיווק דיגיטלי, פיתוח תוכנה, עריכת וידאו ועוד המון המון תחומים.
איה מירוני, מנהלת תחום אסטרטגיה עסקית ופיתוח עסקי ב-Fiverr הגיעה לספר בוובינר על הפלטפורמה. הוובינר מתקיים כחלק מסדרת הרצאות מומחי האונליין של פרויקט "מקפצה לדיגיטל" של ידיעות אחרונות, ynet בשיתוף בנק הפועלים לטובת עסקים קטנים, עם טיפים, המלצות, ובעיקר כלים יישומיים במעבר לעולם הדיגיטל.
אז איך פייבר יכולה לעזור לכם במעבר ולעשות אותו הרבה יותר קל, מהיר ונעים עבורכם? צפו בווידאו בראש הכתבה.

2 צפייה בגלריה
איה מירוני
איה מירוני
איה מירוני
(צילום: ynet)

לעוד וובינרים מקצועיים ולמידע נוסף לעסקים
פייבר, היא בעצם קטלוג עצום של שירותים דיגיטליים, כשהרעיון הוא שכל אחד יכול לקנות שירות דיגיטלי, ממש כמו שהוא קונה מוצר באמזון. הקטלוג של פייבר מתחיל במחירים נוחים לכל כיס של כמה עשרות שקלים ומגיע עד למחירים גבוהים הרבה יותר עבור פרויקטים מורכבים יותר, עם נותני שירות מנוסים ויקרים יותר. כל מי שנכנס להסתכל בקטלוג רואה באופן ברור ופשוט את כל מאפייני השירות וכמובן שלל נתונים על הפרילנסר עצמו, כמו תיק העבודות שלו, וביקורות ופידבקים מלקוחות קודמים, ממש כמו Airbnb, אמזון ועוד.
החיפוש בפלטפורמה גם מאוד פשוט: נכנסים לאתר, מקלידים בשורת החיפוש את השירות שבו אתם מעוניינים ואז אתם יכולים לסנן את התוצאות לפי מגוון של פילטרים, החל ממתי תרצו לקבל את התוצר, מחיר כמובן ועד לשפה בה תוכלו לתקשר עם נותן השירות.
אחד הדברים הייחודיים לקטלוג של פייבר הוא שבעצם אין תהליך של משא ומתן, חוזה, הצעת מחיר סבוכה או חשבוניות או כל מעכב בירוקרטי אחר. ניתן ממש בכמה דקות להזמין את השירות שאתם מחפשים, במחיר קבוע מראש, וזהו - לעבודה.
אז מה היתרונות של פייבר עבור עסקים קטנים?
∙ 'ווליו פור מאני' או תמורה לכסף. יש בפייבר טווח מחירים רחב וגמיש שמתאים לכל תקציב ולכל עסק, והתקציב, נקבע ומוסכם מראש עם הפרילנסר.
∙ מהירות ויעילות. מי לא רוצה את זה? אם בעולם האופליין לוקח בממוצע 30 יום להתחיל פרויקט עם פרילנסר או נותן שירות דיגיטלי, בפייבר הממוצע היום עומד על 15 דקות בלבד. עבור עסק קטן שחייב להגיב מהר לשינויים במצב ובשוק, מהירות וגמישות הם קריטיים.
∙ הכל נמצא במקום אחד, מעין 'וואן-סטופ שופ'. בפייבר יש כל שירות דיגיטלי שאתם יכולים לחשוב עליו או שתצטרכו עבור העסק שלכם ב-400 קטגוריות שונות.
∙ דרך פייבר יש גישה לטאלנטים בכל העולם. הפרילנסרים בפייבר מגיעים מכל העולם, זו פלטפורמה בינלאומית ובגלל שהכול נעשה באופן דיגיטלי, אין הגבלה גאוגרפית, מה שמאפשר לכל עסק בישראל לעבוד עם יוצרים מוכשרים מכל העולם. אם זה מאייר איטלקי, קופירייטר אמריקאי, מפתח ארגנטינאי או עורך וידאו מוונצואלה שזמינים עבורכם בפייבר.
∙ ולבסוף התשלום, גם הוא מאוד נוח. פשוט כרטיס אשראי. אין צורך בחוזים או הזמנות עבודה, פשוט מסכימים על המחיר, מכניסים פרטי כרטיס אשראי וזהו.

2 צפייה בגלריה
פייבר
פייבר
פייבר
(צילום מסך)

כמה דוגמאות פרקטיות לעסקים, שידברו לרבים מכם.
חנויות או עסקים שמוכרות מוצרים - בתקופת הקורונה רובנו עברנו לרכוש מוצרים אונליין. 82% מהישראלים קנו השנה מוצרים ברשת והמספר הזה רק צפוי ללכת ולעלות. אם יש לכם חנות או עסק שמוכר מוצרים, כדאי לכם מאוד להציע אותם למכירה אונליין ובשביל זה חשוב שיהיה לכם אתר טוב. בניית אתר בפלטפורמה כמו Wix לדוגמא היא רעיון מצוין ואם אתם מסתדרים עם הכל לבד זה נפלא.
אבל אם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה מכל מיני מומחים, פייבר יכולה לעזור עם כל מה שנדרש בשביל לבנות אתר מצוין - החל ממעצב גרפי שיעזור עם עיצוב מקצועי של האתר, דרך כותבי תוכן שיכתבו לכם תכנים לאתר ותיאורי מוצרים שיעזרו למוצרים שלכם להימכר, צלמים שיצלמו תמונות מקצועיות של המוצרים שלכם ועד עזרה עם קידום האתר בגוגל וברשתות החברתיות.
דוגמא נוספת היא מדריכי ומכוני כושר - מדריכי כושר עכשיו צריכים להגיע לקהל שלהם ישירות והם יכולים להיעזר בפרילנסרים בפייבר כדי לשווק את עצמם ברשתות החברתיות, באמצעות מיילים לקהל הלקוחות שלהם' וכן באמצעות יצירת תכנים. החל משיעורי כושר מוקלטים שעורך וידאו בפייבר יכול לעזור להם לקצר, להוסיף כתוביות, להוסיף קריינות בשפות שונות, להוסיף שעון שמודד את הזמן לכל תרגיל ושאר עריכות ועד תקצירי שיעורים שתוכלו לשתף ביוטיוב, באינסטגרם או בפייסבוק.
ודוגמה אחרונה אפשר לקחת מפלטפורמת פייבר. בסוף מרץ היו אמורים בפייבר לצלם סרטון שיווקי בסטודיו, עם שחקנים והפקה שלמה וכמובן שהכל התבטל ברגע האחרון והיה צורך לאלתר פתרון חלופי, יצירתי וזריז וכזה שניתן ליצור מהתחלה ועד הסוף בלי לצאת מהבית. מי יצלם? מי יכתוב? מי יערוך? כל התשובות לכך נמצאו בפייבר - החל מאיורים ואנימציות, דרך קריינות ופסקול וכמובן עריכה ברמה הכי גבוהה שיש. הפרסומת של הפלטפורמה נוצרה 100% בפייבר, בלי שאף אחד מהמעורבים בפרויקט ייצא מהבית.
איך עסק יכול להיכנס לפייבר ולהציע את שירותיו?
פייבר היא פלטפורמה שמקשרת בין עסקים בכל הגדלים לבין פרילנסרים מוכשרים מכל העולם, ולכן, אם העסק שלכם הוא כזה שמציע שירותים, ההזדמנות עבורכם היא כפולה כי יש לכם את האפשרות להצטרף לפייבר גם כנותני שירות. הדוגמאות הנפוצות ביותר הן מעצבים גרפיים, עורכי וידאו, מומחי פוטושופ, סוכנויות או עצמאים לשיווק דיגיטלי, כותבי ועורכי תוכן, יועצים עסקיים ועוד ועוד.
פייבר מספקת מעין "חנות מקוונת" שבה כל עסק בתחום יכול להציע את שירותיו, במחיר, בלוחות הזמנים ובתנאים שהוא קובע. כל מה שעליכם לעשות הוא להציג את תיק העבודות שלכם ולאפשר ללקוחות מכל העולם להגיע אליכם.
כפרילנסרים או כעסקים קטנים בתחום השירותים, הבעיות הנפוצות ביותר הן מציאת לקוחות חדשים, סגירת עסקאות ופרויקטים, התעסקות עם חשבוניות וכמובן תשלומים שמתעכבים. אז איך בעצם מתחילים למכור בפייבר? קודם כל פותחים פרופיל בפייבר, הפרופיל הזה ישמש ככרטיס הביקור שלכם מול לקוחות פוטנציאליים. עליכם להעלות תמונת פרופיל מקצועית. מוסיפים כמה שיותר מידע על הניסיון שלכם: השכלה רלוונטית, מספר שנים בתחום, תחומים וסגנונות שאתם מתמחים בהם, לקוחות מוכרים שעבדתם איתם וכמובן תיק עבודות.
בשלב הבא: מתארים את השירות שאתם רוצים להציע בצורה כמה שיותר מפורטת. המידע שנדרש מהלקוח לשם ביצוע השירות, תמחור נכון של השירות שכמובן תהיו מסוגלים לעמוד בו ולבסוף, מילות חיפוש רלוונטיות לשירות שלכם.
הכלים נוספים שתוכלו למצוא בפייבר
יש עוד מגוון כלים דיגטליים שיכולים לעזור לכם גם כמוכרים וגם כקונים ללמוד עוד על העולם המקוון:
אחד הכלים הוא 'Fiverr Learn'. 'פייבר לרן' הוא אוסף של קורסים ו-וובינרים מקצועיים שניתן למצוא אונליין. בהובלת מומחים עולמיים שיעזרו לכם לפתח את הכישורים המקצועיים והעסקיים שלכם, משיווק דיגיטלי למתחילים ועד שיעורי פוטושופ בכל הרמות.
כלי נוסף הוא 'Fiverr Guides', שהוא אוסף מדריכים עסקיים שכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לבנות ולנהל עסק, מאיך לבנות אתר ועד איך להפיק סרטון וידאו לקידום העסק ברשתות החברתיות. כל הכלים שאתם צריכים, כל השלבים, להשלמת פרוייקט כזה.
הכלי השלישי הוא אתר בשם SMB HELP. זה אתר שהושק בתקופת הקורונה שנועד לעזור לעסקים קטנים לצלוח את התקופה הזאת. יש שם שלל מידע רלוונטי, קורסים חינמיים מ'פייבר לרן' ואפילו יועצים עסקיים שישמחו לעזור לכם בחינם.
דבר אחרון שחשוב לדבר עליו הוא טיפים ודגשים לשימוש בפייבר, ספציפית בישראל ובעברית.
חשוב מאוד לציין שבגלל שמדובר בחברה בינלאומית, האתר הוא בשפה האנגלית. החיפוש, הסינון וכל האינפורמציה באתר לגבי נותני השירות היא באנגלית. עם זאת, יש בפייבר המון נותני שירות ישראלים. אפשר לסנן לפי שפת הדיבור שנותן השירות. יש אפשרות לשלם בשקלים, עם כרטיסי אשראי ישראלים, בלי שום בעיה, וכמובן שאם בחרתם לעבוד עם נותן שירות ישראלי או דובר עברית שלא גר בישראל, כמובן שיש אפשרות לדבר איתו בעברית.
המקפצה שלכם לדיגיטל
פרויקט חדש של ynet וידיעות אחרונות בחסות בנק הפועלים ובשיתוף Digitalent, קורא לעסקים קטנים, שטרם עברו לפעילות דיגיטלית או כאלו שלא מצליחים להתפתח בזירת האונליין, להירשם לפעילות. בפרויקט לוקחים חלק גם חברות Google, Wix, Fiverr, Gett delivery, ו-Easy, והמאמן הלאומי אלון גל, שיסייעו לעסקים להיכנס לעולם הדיגיטל באופן מקצועי עם וובינרים שיעשו לכם סדר. בין הנושאים שיעלו בשבועות הבאים: מדריך לעסק הקטן - מעבר מעולם ה-Offline ל-Online, יצירת תוכן בהתאם לקהל היעד, שינוי ההתנהגות של עסקים ב-2020 בעקבות הקורונה, שימוש נכון בכלי הפרסום של גוגל והרשתות החברתיות, ועוד.
מאה עסקים שייבחרו לפרויקט ייהנו מ-10 שעות ליווי מקצועי ללא עלות על ידי צוות המומחים של בית הספר לשיווק דיגיטלי Digitalent.
הליווי וההדרכה המקצועיים של מומחי Digitalent יכללו בנייה והטמעה של תשתית שיווקית לבית העסק - החל מהקמת אתר או חנות אונליין, שימוש בפלטפורמות ובכלי שיווק דיגיטליים לגיוס לקוחות חדשים, יצירת חומרים שיווקיים, ניהול ברשתות החברתיות ועוד.
*מתוך 100 בתי עסק אשר נבחרו לקבל את הליווי המקצועי, אנו נעקוב ונסקר תקשורתית את התהליך והליווי הדיגיטלי של 8 בתי עסק.
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 11:44, 16.08.20