בשיתוף בנק הפועלים

כך עבודה עם חברת שליחויות תזניק לכם את העסק בדיגיטל.

משבר הקורונה הדגיש יותר מאי פעם את החשיבות ואת הצורך של בתי עסק בפעילות ובנוכחות דיגיטליות. במציאות של ריחוק חברתי והימנעות מהתקהלויות, האינטראקציות האנושיות - וגם הפעילות הצרכנית שלנו - עוברות להתנהל באופן כמעט מוחלט מול מסך המחשב או הטלפון. אין ספק היום שהעולם הדיגיטלי הוא המנוע העיקרי שיכול להשאיר את העסק חי, נושם ומרוויח.
אך גם אחרי שפתחתם אתר מכירות לעסק, קידמתם אותו ברשת, יצרתם לידים ורכישות, עליכם לשלוח את המוצר ללקוח וגם לדאוג שהמוצר שהוזמן יגיע מהר ובלי כאב ראש. על פי סקר של חברת הייעוץ מקינזי שפורסם לפני שמשבר הקורונה נכנס לחיינו, משלוחים במודל “מהיום להיום” צפויים לצמוח ולהוות רבע משוק המשלוחים כולו עד שנת 2025. התקופה הנוכחית האיצה את התהליך עוד יותר.
יעילות, מהירות, גמישות
בעל עסק צריך ראש שקט בכל הנוגע לעולם המשלוחים. מעבר לכך, עבור כל בעל עסק חשובה לא פחות גם הגמישות, ובתקופה בה כל עסק מנסה לצמצם הוצאות קבועות, חשוב שלא יהיו עלויות חודשיות קבועות מעבר למשלוח עצמו - כלומר, העסק משלם רק על משלוח שיצא בפועל.
עופר אורינגר, מנהל תחום הלקוחות האסטרטגיים ב-Gett Delivery הגיע לספר בוובינר על הכלים הקיימים, על כל מה שחשוב לדעת, על אפשרויות השילוח ועל הפוטנציאל הגלום במעבר לעולם האונליין. הוובינר מתקיים כחלק מסדרת הרצאות מומחי האונליין של פרויקט "מקפצה לדיגיטל" של ידיעות אחרונות, ynet בשיתוף בנק הפועלים, לטובת עסקים קטנים, עם טיפים, המלצות, ובעיקר כלים יישומיים במעבר לעולם הדיגיטל. במהלך הוובינר שוחח אורינגר עם גלעד נאמן, בעלים של חנות לממכר בירות בוטיק וציוד להכנת בירה בבאר שבע. צפו בווידיאו בראש הכתבה.

1 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
"ב"שגרת הקורונה", העולם משתנה לכולנו מול העיניים וכבעלי עסקים, חובה למצוא פתרונות יעילים עם ערך גבוה נוסף עבור הלקוחות על מנת לייצר בולטות, זמינות והכי חשוב נגישות למוצר שהוזמן", אומר אורינגר.
Gett Delivery היא חלק מחברת Gett המוכרת מעולם המוניות ופתרונות ההיסעים. Gett Delivery מספקת כיום פתרונות שילוח גם עבור הצרכנים הפרטיים דרך האפליקצייה של Gett. וכמו שניתן להזמין מונית בלחיצת כפתור כך ניתן להזמין שליח בקלות ולספק ללקוח מוצרים כמו צעצועים, אופנה, פארמה, לוגיסטיקה, אלבומים, אלקטרוניקה, מצרכי מזון ועוד.
אז למה לשים לב לפני שבוחרים את אופן השילוח בעסק קטן וגדול
1. שימוש במיקור חוץ לטובת ביצוע המשלוחים – כלכלה שיתופית
מיקור חוץ על ידי חברה אמינה ובטוחה מסייעת לעסק להתרכז במה שבאמת חשוב – הצלחתו. בעל עסק צריך ראש שקט בכל הנוגע לעולם המשלוחים. יתרון גדול שחשוב להזכיר עבור בעל העסק בעבודה עם פלטפורמה רחבה, הינה הגמישות - אין התחייבות והעסק משלם רק על משלוח שבפועל יצא, ככה שלעסק אין עלויות קבועות מראש (מאוד רלוונטי לימים בו כל בעל עסק מנסה לחסוך בהוצאות הקבועות).
בנוסף, המרקט פלייס נותן גמישות באופי הפעלת השליחים. סוג כזה של מיקור חוץ יודע לעבוד באופן רציף במהלך חודשי השנה ובו ברגע שיש עומס של משלוחים (מבצעים של העסק , חגים או מועדים מיוחדים) עדיין קיימת יכולת להמשיך את העבודה הרצופה והטובה, למרות הצמיחה המשמעותית בכמות המשלוחים. בכלל בתקופות עמוסות בפעילות עבור העסק - חשוב לעבוד עם חברה חזקה, עם מותג אמין וטכנולוגיה חדשנית שתעשה את העבודה.
2. איזה סוג של שילוח מתאים יותר לעסק שלך?
משלוח "מעכשיו לעכשיו". בעל העסק מבקש שהמוצר ישלח ללקוח הקצה ממש לאחר שהוא מסיים את תהליך הרכישה. מתאים למשלוחים בהם עלות המכר גבוהה יחסית והלקוח מבין את הערך בקבלת הפריטים בהקדם. לדוגמה משלוח של אייפון, לרוב קנייה רגשית שאנחנו רוצים אותה "כאן ועכשיו".
משלוח "אקספרס". מספר איסופים ביום בטווחי זמן קבועים או משתנים – בהתאם לצורך של העסק ושל הלקוחות. מאפשר משלוח בטווח זמן קבוע מראש שיוצר וודאות אצל הלקוחות.
משלוח "באותו היום". בעל העסק אוגר משלוחים עד שעה קבועה ושליחים מגיעים לאיסוף בשעה זו ויוצאים לשילוח בחלון זמנים קבוע ביום. אגירת מספר רב של משלוחים עוזרת לשמור על רמת מחירים אטרקטיבית ועדיין לקבל את החוויה עבור הלקוח של משלוחים באותו היום.
משלוח "בתוך מספר ימי עסקים". רוב חברות השילוח מציעות היום משלוח בין 2-7 ימי עסקים כדבר שבשגרה. אם מדובר במוצר אופנתי, חשמלי, ואפילו ארגז בירה, על פי רוב מדובר בזמן סביר של המתנה. היתרון, עלות נמוכה יותר לבעל העסק עבור כל משלוח.
3. שקיפות התהליך עבור העסק ועבור לקוח הקצה
בתקופה של אי וודאות, כל נקודת מגע עם הלקוח בה אתה מייצר עבורו שקיפות היא מוערכת ובונה אמון. חשוב לבחור בחברה שמאפשרת לך כבעל עסק שליטה על הנעשה. פעמים רבות אופציית השילוח היא חלק משמעותי בהחלטת הרכישה וככזאת, אתה כבעל עסק רוצה לנהל אותה ולדעת בכל רגע נתון באיזה סטטוס המשלוח נמצא. חשוב לוודא שעבור הבקרה והשליטה על הנעשה יש לך סטטוסים בזמן אמת ומעקב אחרי השליח ותהליך ההפצה.
בכלל, חדשנות בעולם המשלוחים – שבעבר היה נתפס כחלק שאינו קשור לתהליך הרכישה והיום עת עת תופס חלק משמעותי ביותר וחשוב עבור קשר ארוך טווח עם הלקוח, שיכול לתרום לקנייה חוזרת בעתיד.
4. מספר כלי הרכב של החברה
אם מדובר בחברה קטנה יחסית, סביר להניח שזהו לא ממש פרמטר רלוונטי, בייחוד אם השליחויות מתבצעות באותם אזורים, ואם יש לעסק כמות קטנה יחסית של שליחויות ביום. אם מדובר בחברה ענקית, סביר להניח שזה יהיה שיקול משמעותי בבחירת חברת השליחויות הרלוונטית.
חשבו על זה, אם לחברה יש מספר כלי רכב גדול יחסית, ומגוון (אופנוע, כלי רכב קטן ומשאית לכמות גדולה של משלוחים במשקל גדול) הדבר יכול להקל מאוד על ההתקשרות העסקית, ולאפשר לחברה לעמוד בכמות המשלוחים, בזמנים ולתמחר אותם בעלות נמוכה יותר.
5. מה המרחק ממקום העסק שלכם למקום העיסוק העיקרי של חברת השליחויות
אם העסק שלכם ממוקם בנתניה, לא סביר שתרצו להתקשר עם חברת שליחויות שממוקמת ברחובות. זו התקשרות שלא תשתלם לאף אחד מהצדדים. אם לעומת זאת זו חברת שליחויות שיש לה מספר סניפים ברחבי הארץ, זה לא משנה היכן נמצא בסיס האם שלה, מפני שהיא מחזיקה שליחים בכל אחד מהסניפים. בגדול, ההמלצה היא שהרדיוס של הפעילות לא יעלה על 50 ק"מ. כמובן שככל שחברת השליחויות קרובה יותר אליכם, המחיר יכול להיות יותר אטרקטיבי והמענה יותר מהיר.
6. ביטוח תכולה
בהתקשרות קבועה של עסק עם חברת שליחויות נהוג שישנה תוספת חודשית עבור ביטוח התכולה. תוספת זו לרוב מתומחרת בנפרד, ובעל העסק נושא בה. יש חברות שליחויות שלוקחות את זה על עצמן ומגלמות את התוספת ממילא במחיר של עלות המשלוח. בכל מקרה, חשוב מאוד לוודא שהתכולה מבוטחת, בייחוד אם מדובר בדברי ערך".
7. האם ניתן לבצע בקלות איתור משלוח
אם יש לכם חברה גדולה וכמות גדולה של משלוחים שאתם מבצעים ביום, לעתים תרצו לדעת היכן בדיוק נמצא משלוח מסוים. אם זהו פרמטר שחשוב לכם, דאגו מראש לוודא שלחברת השליחויות יש את האמצעים הטכנולוגיים לכך.
ישנן חברות שמפעילות אתר שמאפשר לעקוב און ליין אחר הימצאות המשלוח: האם נמסר כבר לשליח, האם השליח בדרך והיכן בדיוק מיקומו ביחס ליעד. ברגע שהמשלוח נמסר לשליח הוא מקליד את המספר הסידורי ומאפשר לכם מעקב אחריו מבלי להתקשר לחברת השליחויות, אלא באמצעות הקלדת מספר סידורי זה באתר חברת השליחויות.
8. בדקו תעריפים מראש והשוו מחירים
פערי המחירים יכולים להיות גדולים וקשים להשוואה משום שהדבר ישתנה בהתאם לכמות המשלוחים שאתם מבצעים בחודש, בהתאם למרחקים, למשקל של החבילות, לשאלה האם השליחות תתבצע באמצעות אופנוע או מכונית ולמידת הדחיפות של השליחות לה אתם זקוקים. בכל מקרה, דאגו לברר את כל התעריפים מראש, ובדקו שאין תשלומים נוספים סמויים שיתגלו לכם בהמשך. כמו כן חשוב לעגן את התעריפים בכתב לפני ההתקשרות עם חברת השליחויות.
9. איך מצליחים לגדול גם בתקופת הקורונה?
"זה התחיל כמשבר ונהפך לתקופה שאליה כולנו צרכים להתרגל, גם אנחנו היינו צריכים לזוז מהר ולהיות מספיק גמישים עבור הלקוחות שלנו", אומר אורינגר. "עם העלייה בביקוש למשלוחים בעקבות הצמיחה המתמדת בשוק האי קומרס מחד וההסגר וההגבלות התנועה מאידך, נוצר ביקוש רב למשלוחים "מעכשיו-לעכשיו" שיעזרו לעסקים רבים להמשיך ולפעול למרות ההנחיות המורכבות. וזו בשורה אמיתית לעסקים קטנים וגדולים בכל רחבי הארץ- היכולת להציע שירות משלוחים באותו יום ללקוחותיהם".
בעבר שליחויות מהיום להיום נחשבו כפרבליגיה או משהו שלא הכרחי עבור העסק. היום, בזמנים כל כך משתנים, אנו למדים על החשיבות של העברת הפריט ללקוחות העסק מהרגע להרגע בלי צורך לצאת מהבית. היינו רגילים לחווית משלוח לא טכנולוגית שהתפרסה על פני מספר ימים ועתה אנו בעידן חדש. היכולת להביא את המשלח מעכשיו לעכשיו- ולייצר המון וודאות בהקשר הזה הן עבור בעל העסק והן עבור הלקוח שמחכה לפריט.
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 11:48, 23.08.20