בשיתוף בנק הפועלים
צלם וידיאו: אורי דוידוביץ וירון שרון, במאי: אסף קוזין, תחקירנית ומפיקה: לילך מרקוביץ', עריכה: גיא פוקס
אין כמו לאכול גלידה טובה בחוץ - אם זה בדייט, אחרי סרט, או סתם בבילוי עם הילדים בעיר, עם החברים או עם סבא וסבתא. ענף הגלידריות העצמאיות בישראל מגלגל מידי שנה כ-500 מיליון שקלים. בשנים האחרונות, עם העלייה בביקוש לגלידות איכותיות, אנחנו עדים לפריחה עצומה של גלידריות הרחוב הקטנות והייחודיות.
אבל כמו רבים אחרים, גם על ענף הגלידריות, שמבוסס רובו ככולו על תרבות הבילוי והפנאי, מרחפת כבר 8 חודשים עננת חוסר הוודאות של משבר הקורונה. אבל לא הכל אבוד, גם גלידריות יכולות להמציא את עצמן מחדש בתקופה זו - על ידי חיזוק הנוכחית הדיגיטלית ברשת.
לפני כשלושה חודשים יצאנו ynet וידיעות אחרונות בחסות בנק הפועלים ובשיתוף Digitalent עם פרויקט "מקפצה לדיגיטל". בשבועות הקרובים נציג מספר עסקים שלקחו חלק בפרויקט ועשו את המקפצה הדיגיטלית, ונשתף אתכם בטיפים ובעצות שקיבלו בתי העסק ממומחי הדיגיטל. הפעם: גלידריית Freddo הוותיקה ברמת השרון, שלמדה איך להפוך לעסק ויראלי. צפו בווידיאו בראש הכתבה.
טיפ ראשון: כוחו של סטורי
אז איך מעבירים גלידריית רחוב וותיקה לכל המרחב הדיגיטלי? גלידת פרדו המשפחתית היא דוגמה מצוינת למי שהחלה לעשות את המעבר בעקבות הליווי והסיוע שקיבלה. פרדו, שנבחרה להשתתף בפרויקט "מקפצה לדיגיטל" היא עסק משפחתי שהוקם לפני 30 שנים, ועם השנים התרחב למספר סניפים. מרסלו עטלוב, בעלי הגלידריה, מספר שבעקבות הקורונה נרשמה ירידה של 40% בהכנסות העסק.
לאתגר של מעבר הגלידרייה לאונליין נקראו מספר אנשי מקצוע מעולמות תוכן שונים, בראשם - דורין דותן, בעלים של סוכנות הפרסום Media People, אושיית אינסטגרם ומובילת דעת קהל. דורין הדגישה בפני מרסלו את החשיבות הרבה של הנכסים הדיגיטליים לבית העסק.
"אני חייבת להודות שהאתר של הגלידרייה נראה מדהים, הויז'ואל מגרה מאוד, וזה מצוין, כי זה מה שבסוף מביא את הקהל מהבית", אמרה דורין והוסיפה כי אמנם אתר האינטרנט הוא כרטיס ביקור דיגיטלי לכל דבר, אבל רוב האנשים צורכים היום את התוכן שלהם ברשתות חברתיות, בייחוד באינסטגרם ובפייסבוק, ובגזרה הזו - מצב הגלידרייה פחות טוב. "אני מאוד מאמינה בהמלצה מפה לאוזן, ועל זה מתבססת הרשת החברתית היום".
דורין נתנה למרסלו מספר טיפים לניהול נכון של דפי הפייסבוק והאינסטגרם. ראשית, היא ביקשה ממנו להכין גאנט מסודר של פוסטים. כלומר, להזרים כל הזמן מידע ותוכן מעניין, ובולט לעין, שיגרום לאנשים לעקוב אחרי דף בית העסק. בהמשך, דורין לימדה את מרסלו לעשות "סטורי בומרנג", אחד הפיצ'רים הפופולריים ואהובים באינסטגרם. מדובר בסרטון וידיאו קצר (וממכר!) של כמה שניות שמתנגן בלופ.
טיפ שני: קמפיינים ממוקדים בפייסבוק
גם מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית בית הספר Digitalent, שיבחה את מרסלו על אתר האינטרנט המושקע והמעוצב של בית העסק, אך הדגישה כי חסרה בו היכולת להזמין מוצרים אונליין. כלומר, להפוך את האתר לחנות אי-קומרס. היום יש דרכים קלות ופשוטות (ואפילו חינמיות, כמו למשל פלטפורמת וורדפרס) להפוך כל אתר תדמיתי לאתר סחר אלקטרוני.
משם עברה מאשה לעמוד הפייסבוק של גלידת פרדו. "יש לכם עמוד פייסבוק, אבל הוא לא מספיק מעוצב. הוא גם לא מתוחזק - מצאתי בו רק 177 אוהדים. אני בטוחה שיש לכם הרבה יותר לקוחות, שישמחו להיות אוהדים בעמוד הזה".
על מנת להגיע לקהל רחב יותר של אנשים המליצה עדי בר אור, מומחית לשיווק דיגיטלי, בוגרת קורס ניהול קמפיינים PPC ומתרגלת ב-Digitalent, לעשות קמפיין ממוקד בפייסבוק לחשיפת העמוד ומתן הטבה לאוהדים חדשים באזור מת השרון והסביבה.
פרסום ממוקד בפייסבוק מציג את המודעות והפוסטים של בית העסק לאנשים הרלוונטיים שהוגדרו מראש, כולל אזור גיאוגרפי, גיל ותחומי עניין. למרות שקמפיין ממוקד מגיע לקהל היעד, חשוב להתאים את המסרים לאותו קהל, ולהפוך את התוכן לבולט ומעניין.
טיפ שלישי: להעביר את כל הניהול הפיננסי לדיגיטל
נוכחות דיגיטלית ברשתות החברתיות זה טוב ויפה, אבל גם ניהול פיננסי נכון של בית העסק, הוא לא פחות חשוב. ליפז פיכמן, מנהל אסטרטגיה רב ערוצית ודיגיטל בבנק הפועלים, הוסיף שלושה כלים דיגיטליים בהיבטים הפיננסים של העסק, שיאפשרו לו לייעל תהליכים, ולפעול במהירות ובנוחות: הפקדות צ'קים, תשלום משכורות לעובדים ותשלומים לספקים.
"יש אצלך בעסק גם עובדים זמניים וגם עובדים קבועים. אני מציע לבצע אליהם העברת משכורות קבועה בדיגיטל. אתה עובד מול ספקים, וחשוב שתבצע גם שם העברת כספים לספקים בצורה מאוד פשוטה בלחיצת כפתור, גם שם בדיגיטל".
בפרויקט "מקפצה לדיגיטל" לוקחים חלק גם חברות Google, Wix, Fiverr, Gett delivery, ו-Easy, עם וובינרים שעושים סדר. בין הנושאים שכבר עלו במתחם המיוחד: מדריך לעסק הקטן - מעבר מעולם ה-Offline ל-Online, יצירת תוכן בהתאם לקהל היעד, שינוי ההתנהגות של עסקים ב-2020 בעקבות הקורונה, שימוש נכון בכלי הפרסום של גוגל והרשתות החברתיות, ועוד.
הפרויקט נועד לעסקים קטנים, שטרם עברו לפעילות דיגיטלית או כאלו שלא הצליחו להתפתח בזירת האונליין. במסגרת הפרויקט נרשמו מאות עסקים שקיבלו ליווי מקצועי וקורסים ללא עלות על ידי צוות המומחים של בית הספר לשיווק דיגיטלי Digitalent - החל מהקמת אתר או חנות אונליין, שימוש בפלטפורמות ובכלי שיווק דיגיטליים לגיוס לקוחות חדשים, יצירת חומרים שיווקיים, ניהול ברשתות החברתיות ועוד.
עוד לא מאוחר מדי להצטרף אל המהפכה הדיגיטלית. בעלי עסקים ועצמאיים שעדיין מחפשים את דרך המלך, כבר לא יכולים לעצום עיניים אל מול ההזדמנויות הגדולות שמחכות ברשת. בדיוק בשביל זה אתר ynet, בשיתוף המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים, וקמפוס Digitalent, מעניקים לכם תכנית הכשרה שתתקיים בשבוע הבא - לגמרי בחינם. להרשמה הקליקו כאן
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 11:53, 22.10.20