בשיתוף בנק הפועלים
צלם: ירון שרון, במאי: אסף קוזין, מפיקה ותחקירנית: לילך מרקוביץ', עורך: גיא פוקס
עולם ה-DIY (עשה זאת בעצמך) חווה פריחה אדירה בשנים האחרונות. עם פלטפורמות עיצוב כמו פינטרסט ואינספור מדריכים מצולמים ביוטיוב וברשתות החברתיות – כל אחד יכול לגלות את הפן היצירתי שלו. יש מי שבוחרים בפרויקטים פשוטים מחומרים זמינים שיש בבית, ויש את אלו שהולכים צעד אחד קדימה, ומצטרפים לסדנאות יצירה כמו נגרות, שהפך לטרנד לוהט באחרונה.
אבל מה עושים בתקופת הקורונה תחת הסגרים ומגבלות ההתקהלות? פנינה עובדיה, הבעלים והמייסדים של "יערה - סטודיו וסדנאות נגרות", התמודדה עם הסוגיה הזו עם פרוץ נגיף הקורונה. בעקבות המשבר, היא נאלצה לחשוב על פתרונות יצירתיים ולהמציא את העסק מחדש.
6 צפייה בגלריה
יערה - סטודיו וסדנאות נגרות
יערה - סטודיו וסדנאות נגרות
פנינה עובדיה שהקימה את יערה - סטודיו וסדנאות נגרות
(צילום: ירון שרון)
"אנחנו סטודיו ביתי לנגרות שמשלב גם למידה והנחייה אישית עם עבודה בעץ, בדגש על היכרות עם כלי העבודה, טכניקות חיתוך, צביעה והדפסה על עץ וריפוד. בעקבות המצב, התחלתי לשווק ברשתות החברתיות מארזי DIY, שכוללים את כל הציוד הנדרש לבנייה עצמית בעץ. המטרה שלי היא להגיע לחשיפה כמה שיותר גדולה ברשתות החברתיות, ושיכירו את ערכות ה-DIY שלי", אומרת פנינה.
בדיוק לשם כך נולד פרויקט "מקפצה לדיגיטל" של ynet וידיעות אחרונות בחסות בנק הפועלים ובשיתוף Digitalent. הפרויקט נועד לעסקים קטנים, שטרם עברו לפעילות דיגיטלית או כאלו שלא הצליחו להתפתח בזירת האונליין. במסגרת הפרויקט נרשמו מאות עסקים, שקיבלו ליווי מקצועי וקורסים ללא עלות על ידי צוות המומחים של בית הספר לשיווק דיגיטלי Digitalent - החל מהקמת אתר או חנות אונליין, שימוש בפלטפורמות ובכלי שיווק דיגיטליים לגיוס לקוחות חדשים, יצירת חומרים שיווקיים, ניהול ברשתות החברתיות ועוד.
6 צפייה בגלריה
יערה - סטודיו וסדנאות נגרות
יערה - סטודיו וסדנאות נגרות
יערה - סטודיו וסדנאות נגרות
(צילום: ירון שרון)
עוד עסקים שעשו קפיצה דיגיטלית
בשבועות אלו אנחנו מציגים 8 עסקים שלקחו חלק בפרויקט ועשו את המקפצה הדיגיטלית, וגם משתפים אתכם בטיפים ובעצות שקיבלו בתי העסק ממומחי הדיגיטל. והפעם: "יערה - סטודיו וסדנאות נגרות" לומדת איך להתאים את תחום הנגרות המסורתי לעולם הדיגיטלי. צפו בווידיאו בראש הכתבה.

טיפ ראשון: סרטוני הדרכה - כלי שיווקי אפקטיבי

פנינה מספרת כי היא בתחילתו של תהליך הקמת פלטפורמות דיגיטליות, כמו אתר מקוון ואינסטגרם. "בפייסבוק אני קצת יותר בעניינים, אבל תמיד יש מה לשפר". דורין דותן, בעלים של סוכנות הפרסום Media People, אושיית אינסטגרם ומובילת דעת קהל, נרתמה לסייע לפנינה להטמיע בצורה נכונה את הכלים השיווקיים, המתאימים לבית העסק שלה, ולהגיע לקהלים גדולים של עוקבים ושל לקוחות.
6 צפייה בגלריה
יערה - סטודיו וסדנאות נגרות
יערה - סטודיו וסדנאות נגרות
(צילום: ירון שרון)
"כדי להיות מוביל דעת קהל ברשת החברתית, ולהגיע לקהילה גדולה של עוקבים, צריך לא רק למכור את המוצר שלך, אלא לתת ערך מוסף". אחת הדרכים לעשות זאת, אומרת דותן, היא באמצעות סרטוני הדרכה.
סרטוני הדרכה הם כלי שיווקי אפקטיבי לקידום ולחיזוק המותג או בית העסק. כך למשל, פנינה יכולה להפיק סרטון הדרכה לבניית מדף נוי לסלון מכמה חפצים פשוטים שיש בבית. הסרטונים מוסיפים ערך של מקצועיות ואמינות למותג, הם מגדילים את המעורבות בערוצים הדיגיטליים, וכך מסייעים להגיע לקהל לקוחות גדול יותר.

טיפ שני: לעבור לפרופיל עסקי ברשתות החברתיות

רבים מבעלי העסקים מפעילים את דפי הרשתות החברתיות שלהם, כמו האינסטגרם והפייסבוק, תחת הפרופיל הפרטי שלהם. דורין דותן מציינת כי זוהי לא אסטרטגיה נכונה במקרה של "יערה- סטודיו וסדנאות נגרות".
6 צפייה בגלריה
אושיית הרשת דורין דותן מלמדת את "יערה - סטודיו וסדנאות נגרות" איך להפיץ את בשורת ה-DIY בדיגיטל.
אושיית הרשת דורין דותן מלמדת את "יערה - סטודיו וסדנאות נגרות" איך להפיץ את בשורת ה-DIY בדיגיטל.
אושיית הרשת דורין דותן מלמדת את פנינה עובדיה איך להפיץ את בשורת ה-DIY בדיגיטל.
(צילום: ירון שרון)
"שם המותג שלך הוא אחר, ואת לא תעלי בחיפוש אם תמשיכי לנהל אותו תחת שמך הפרטי". דותן מחליפה ביחד עם פנינה בקלות את שם הפרופיל באינסטגרם ובפייסבוק, ומשנה את ההגדרה שלהם לדף עסקי. "נוסיף אפשרויות קשר, ומהיום בלחיצה אחת – יוכלו ליצור איתך קשר".

טיפ שלישי: איך לנהל סדנא מוצלחת בזום

הזום הפכה בשנה האחרונה מתוכנה כמעט אנונימית של אנשי עסקים, לבת בית אצל כל אחד מאיתנו. בין אם זה לימודים, פגישות עבודה, ארוחות משפחתיות, כנסים, הרצאות ואפילו מסיבות.
אפשר לקיים היום כל מפגש בזום, אפילו סדנאות נגרות. "את יכולה להציע סדנאות זום, שבהן את שולחת את המארזים שלך מבעוד מועד ללקוחות, ואת ההדרכה הם עושים לייב איתך בזום – למקרה שהם נתקעים בדרך, או רוצים לשאול שאלות", אומרת דותן.

טיפ רביעי: קמפיין פרסומי לחנות המקוונת

אחרי שקיבלה טיפים ועצות לקידום המותג שלה, פנינה עובדיה עוברת לידיה של מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית בית הספר Digitalent, שמדגישה את חשיבות אתר מכירות מקוון. בניית חנות מקוונת (E-commerce) היא שלב חשוב והכרחי לכל עסק שרוצה להתנהל נכון בתקופה הנוכחית.
6 צפייה בגלריה
מאשה דשקוב ויערה.
מאשה דשקוב ויערה.
מאשה דשקוב ופנינה עובדיה.
(צילום: ירון שרון)
"באמצעות אתר האי-קומרס יוכלו הלקוחות שלך לרכוש את ערכות הבנייה בעץ, וגם להירשם לסדנאות שאת מקיימת". דשקוב מציעה לפנינה לקדם את החנות המקוונת לכשתסתיים בנייתה באמצעות קמפיין פרסומי אורגני וממומן בפייסבוק ובאינטסגרם.
אפרת פרגי׳ון, בוגרת Digitalent ומומחית לשיווק דיגיטלי, ממליצה גם היא בחום ל"יערה- סטודיו וסדנאות נגרות" להקים אתר של מידע ומכירה, כיוון שהמוצרים שלה מתאימים באופן מושלם לדיגיטל, "כמו כן, לעסק יש כבר מאגר לקוחות קיים, שבאמצעותו נוכל להוזיל את עלויות הקידום, ובכך להרחיב את העסק לאונליין".

טיפ חמישי: התאמת הכנסות חודשית

אחרי שקיבלה סיוע והדרכה בהטעמת הכלים השיווקיים לעסק, פנינה מ"יערה- סטודיו וסדנאות נגרות" קיבלה טיפים להתנהלות פיננסית נכונה מליפז פיכמן, מנהל אסטרטגיה רב ערוצית ודיגיטל בבנק הפועלים.
"ההכנסות של העסק שלך הן לא אחידות לאורך כל השנה, ולכן חשוב שתתאימי בין ההכנסות להוצאות ברמה חודשית", אומר פיכמן ומוסיף: "כדי שזה יקרה, את חייבת לתעד את ההכנסות ואת ההוצאות של העסק. אפשר לעשות את זה בקובץ אקסל ממש פשוט".

טיפ חמישי: לעבור לשיטה מתקדמת של תשלומים דיגיטליים

"שוק התשלומים עובר מהפכה בשנים האחרונות", מעיד פיכמן. "יותר ויותר עסקים מקבלים תשלומים בצורה דיגיטלית, מהירה ונקייה". "יערה - סטודיו וסדנאות נגרות" אמנם מקבל תשלומים בביט, אבל פיכמן מציע לו לעשות קפיצת מדרגה נוספת, ולהתחבר לביט עסקי.
6 צפייה בגלריה
ליפז פיכמן, מנהל אסטרטגיה רב ערוצית ודיגיטל בבנק הפועלים עם יערה.
ליפז פיכמן, מנהל אסטרטגיה רב ערוצית ודיגיטל בבנק הפועלים עם יערה.
ליפז פיכמן, מנהל אסטרטגיה רב ערוצית ודיגיטל בבנק הפועלים עם פנינה עובדיה.
(צילום: ירון שרון)
הביט העסקי היא אפשרות שקיבלה דחיפה אדירה בחודשים האחרונים על רקע משבר הקורונה, והיא מאפשרת לא רק לאנשים פרטיים להעביר כספים, אלא גם לעסקים קטנים ובינוניים. "ביט ביצע שיתוף פעולה עם קבוצת 'משולם'. ניתן להנגיש כפתור לתשלום באמצעות הביט באתר שתפתחי".
בפרויקט "מקפצה לדיגיטל" לוקחים חלק גם חברות Google, Wix, Fiverr, Gett delivery, ו-Easy, עם וובינרים שעושים סדר. בין הנושאים שכבר עלו במתחם המיוחד: מדריך לעסק הקטן - מעבר מעולם ה-Offline ל-Online, יצירת תוכן בהתאם לקהל היעד, שינוי ההתנהגות של עסקים ב-2020 בעקבות הקורונה, שימוש נכון בכלי הפרסום של גוגל והרשתות החברתיות, ועוד.
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 15:54, 02.12.20