בדומה לשאר העולם, גם בישראל כבשה המכונית החשמלית את לב הנהגים. בין שזו חשמלית משפחתית או קרוסאובר, הם מעדיפים אותה יותר ויותר על פני רכב המונע בבנזין, וזאת ממגוון סיבות מצוינות, בין היתר החשמל זול יותר, אפשר להטעין את הסוללה בקלות בעבודה או צמוד לבית, והיא ידידותית לסביבה ולא פולטת מזהמים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

השוק משופע בחשמליות קטנות, משפחתיות וקרוסאוברים, וכל רגע מושק דגם חדש. כל שדרוג ותוספת הם הבסיס לדגם הבא של המתחרה, שיוסיף עוד פיצ'רים להגברת הבטיחות, שדרוג המערכות, מיקסום הנוחות והשגת חוויית הדרך המושלמת. אלא שרובם מיועדים ל־5 נוסעים, וההיצע לרכב חשמלי עם מספר מושבים גדול יותר, בדרך כלל מתאפיין בצפיפות הישיבה ושטח אחסון קטן של תא המטען.

ניצול חלל אופטימלי

ב־VOYAH - חברה סינית טכנולוגית ויצירתית לרכב חשמלי, שהיא גם חלק מקונצרן ענק, זיהו את צורך השוק, ובינואר השנה השיקו את DREAM – מיני־ואן יוקרתי עם 7 מושבים, וכשמו כן הוא – חלום; ממש כמו טיסה מענגת במחלקה ראשונה. הרכב חשמלי מלא ולכן חסכוני מאוד; אפשר לקיים בו פגישות עבודה ופגישות חברתיות; השליטה במצבי הגובה שלו מאפשרת להיכנס ולצאת ממנו בקלות ובנוחות; בני משפחה יכולים לנוע בתוכו ממקום למקום בלי בעיה, תוך שהם נהנים בדרך מצפייה בסרטים או בתכנים אחרים, לצד שפע מקומות אחסון, לרבות תא ייחודי לסמארטפון, והכול בליווי מעטפת הבטיחות המתקדמת ביותר בעולם.
בעוד ברכבי 7 מושבים מקבילים המושבים האחוריים תופסים נפח משמעותי מתא המטען והצפיפות בהם גבוהה, ב-DREAM החלל הפנימי מנוצל באופן מיטבי, כך שהוא מרווח במיוחד, וגם מבוגרים יכולים להתמקם בשלושת המושבים מאחור בנוחות. ברכב שני תאי מטען, העולים ויורדים אוטומטית – תא מרווח מאוד בגודל 430 ליטר מאחור ותא מטען נוסף בחלק הקדמי בגודל 70 ליטר.
רמת החומרים ורמת האיכות והגימור גבוהה ביותר, עם מושבי קפטן – מושבי עור אקולוגיים (טבעוניים) אולטרה־נוחים, שיודעים לאוורר, לחמם וגם לעסות את הצוואר. הנהג והנוסע שלצידו נהנים מאזור מפואר, הכולל שלושה מסכי מולטימדיה וכל מערכות הבטיחות המתקדמות. מול הנוסעים בשורה האמצעית נפתחים שני מגשים, המשמשים להנחת הלפטופ, אכילה, משחק ועוד. בשורה השלישית שלושה מושבים נוספים ומרווחים, כשהמעבר בין השורות קל ונוח.

מצלמת לילה ותאורת אווירה

DREAM מצויד במערכות הבטיחות המתקדמות ביותר הקיימות כיום, כולל בלימה קדמית ואחורית והתראות סטייה מנתיב ומהתנגשות. עוד מותקנת מצלמת לילה (Night Vision) ייחודית, המאפשרת לראות את הדרך למרחק של 150 מטר באזור חשוך, באמצעות מסך דיגיטלי.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

לצד בולמי אוויר, לרכב שישה מצבי נהיגה ושלושה מצבי גובה: מצב נהיגה שגרתית; מצב ספורט – שמנמיך את הרכב לצורך אווירודינמי; ומצב שטח־שבילים - שמגביה את הרכב לגובה מקסימלי המאפשר נסיעה בשטח קל ועל כורכר מבלי לפגועה בגחון.
מערכות איזי אנטר ואיזי אקסיט מסייעות לכניסה ויציאה קלות, בפרט למתמודדים עם מוגבלות פיזית, כאשר הרכב מנמיך עצמו ובכך מקל את הכניסה והיציאה ממנו.
את רעשי הרוח בחוץ חוסם בידוד אקוסטי, באמצעות זכוכיות כפולות. יש שלושה אזורי אקלים, ואפשר לבחור את הגוון המועדף עליכם בתאורת אווירה ייחודית.
טווח הנסיעה - 480 ק"מ, גודל הסוללה הוא 108 קילוואט וטעינה מהירה נמשכת כ-36 דקות. 434 כ"ס מאיצים מ־0 ל־100 ב־5.9 שניות.
זמין בשלושה צבעים: לבן, שחור מטאלי ושחור חציל. בחלל הפנימי תוכלו לבחור בין כאמל לבז' בהיר. הרוכשים זוכים לשירות עד הבית, מענה 24 שעות ביממה, מנהל מוצר אישי שזמין לכל שאלה וצורך, חמש שנות אחריות על הרכב ושמונה שנים על הסוללה.
DREAM מוביל בכל הפרמטרים, ואומנם מי שהתנסו, מדווחים על נסיעה של כמה שעות שחלפה ביעף ועל חוויה מפנקת ויוצאת דופן. עבור אישי ציבור, אנשי עסקים או מנכ"לים, משפחות גדולות, מתמודדים עם מוגבלות פיזית או מלווי תיירים – לאלה ולעוד רבים VOYAH DREAM הוא המענה האולטימטיבי במחיר מנצח: 429,985 שקל.