שוק הרכב העולמי עובר מהפך, ולא רק בשל עלייה אקספוננציאלית בהעדפת מנועי חשמל על פני מנועי הבעירה הפנימית, אלא גם לאור שינוי תפיסתי־צרכני, הבוחן מחדש את הצורך בבעלות מסורתית על כלי רכב.
התפיסה החדשה בעולם המערבי ובכללה בישראל רואה בכלי הרכב פתרון לניידות בלבד, ללא שיהיה צורך בבעלות קבועה עליו וברכישתו. ומה צופן לנו העתיד בנושא הניידות והפתרונות התחבורתיים? בכתבה שלפניכם.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

העידן החדש - שימוש ברכב ללא בעלות עליו

השינויים המהירים בתעשיית הרכב, לצד חוסר היציבות והוודאות בכלל, מעלים תהיות לעניין שמירת הערך; אם הורגלנו לרכוש רכב משפחתי ולמכור אותו אחרי מספר שנים במחיר מסוים, האם הדבר יישמר גם לאור ההתפתחות הטכנולוגית המואצת בשוק החשמלי? האם הכניסה המואצת של מותגי רכב חדשים מסין תשבש את התעשייה המסורתית קדימה? האם שינויים מיסויים יטרפו את הקלפים? בעצם – השאלה היא האם אנחנו רוצים להשתתף בניסוי ולהמר על סכום כה משמעותי, כאשר כמות המשתנים רק עולה וחוסר היציבות גובר.

ליסינג פרטי – ליהנות מכל העולמות

פתרונות של ליסינג לרכבים תופסים תאוצה בעולם המערבי; שוק הליסינג העולמי חצה את קו ה־700 מיליארד דולרים ב־2023, וצפוי לחצות את קו הטריליון דולרים עד 2030, שם צופים כי מעל מחצית מכלי הרכב שיימכרו יהיו חשמליים.
בארה"ב לא פחות מכ־90% מהשוק פועל כיום במודלים שונים של ליסינג, וגם באירופה מדובר בכ־60% מכלל שוק הרכב.
בשל העובדה שגמישות היא מילת המפתח בכל הקשור להתניידות בעולם המודרני, והפתרונות צריכים לתת מענה לפי צרכים וסגנון החיים האישי של הלקוח, נוצרו לא מעט מודלים של ליסינג, מעסקאות לרכב קבוע שבחר הלקוח, לתקופה שהיא לרוב בין שנה לארבע שנים, ועד למודלים של השכרה לימים ספורים או אף לשעות בודדות (במודל Share).
פתרון הליסינג מאפשר לכם ליהנות מכל היתרונות שיש ברכב חדש - אתם תבחרו את הדגם, את הצבע ואת רמת הגימור, ההתרגשות מהרכב החדש תהיה זהה לזו שיש ברכישה, כך גם מה שהרכב משדר, במיוחד אם תבחרו בעסקת הליסינג רכב מיוחד, עם אמירה לגבי דאגה לאיכות הסביבה או לגבי סגנונכם האישי.

יתרונות הליסינג על פני רכישה

בעסקת ליסינג יש הרבה פחות דאגות פיננסיות ותפעוליות לעומת רכישת הרכב.
ראשית - תוכלו לנהוג ברכב חדש שתבחרו, מבלי שתצטרכו לגייס את ההון הנדרש לרכישתו, ולרבים תשלום חודשי קבוע יהיה נוח בהרבה. כך תפנו הון אישי להוצאות אחרות. מעבר לכך תשלומים בעסקת ליסינג יהיו, במקרים רבים, נמוכים מתשלומים מקבילים עבור הלוואה.
שנית - אין התחייבות ארוכת טווח. קיימת ודאות בנושא החזרה מוקדמת של הרכב בתשלום ידוע. לא רק שלא תידרשו להתמודד עם מכירת הרכב בתום התקופה, בעסקאות ליסינג רבות כלל הסעיפים התפעוליים, כמו ביטוח, תחזוקה ורישוי – כלולים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

שינויים תפיסתיים בקרב היצרנים – והפתרון המקומי

בישראל מיוצגת טויוטה על ידי קבוצת יוניון, ובה נמצאת יוניון מוביליטי, האחראית על כל פתרונות הניידות והתחבורה החכמה של החברה, לרבות ליסינג ותחבורה שיתופית.
יוניון מוביליטי השכילה לעשות, ופתרה חסם של הלקוח החדש הניגש לעסקת ליסינג - הנובע מחשש מעלויות נסתרות ומאי הבנה מוחלטת של העסקה - דרך הצגת העסקה ללקוח באופן הפשוט והשקוף ביותר וכן הסבר מקיף אודות העסקה. כל תהליך המכירה מתבצע באמצעות סוכנויות מורשות של טויוטה, באולמות התצוגה, בליווי נסיעת התרשמות, בדיוק באופן שבו מתבצעת עסקה רכישה מסורתית.
יוניון מוביליטי מציעה ללקוח הפרטי, ולא רק לחברות, פתרונות של "הכול כלול" – שירות ליסינג מלא ותפור-לקוח, המקנה "ראש שקט"; הלקוח בוחר דגם ונהנה מוודאות וביטחון בסטנדרט של טויוטה: כיסוי ביטוחי, אחזקה לרכב, מבחני רישוי שנתיים ושירות אישי 24/7.

רכב שיתופי TOYOTA SHARE

במסגרת שלל פתרונות הניידות, מציעה יוניון מוביליטי גם שירותי "רכב שיתופי", תחת המותג TOYOTA Share.
מדובר בשירות המאפשר גמישות מרבית בהשכרת רכב מיידית לכמה זמן שתזדקקו, משעות ספורות ועד ימים. מדובר בעשרות רבות של רכבים, הנמצאים בפריסה ארצית רחבה, בשלב זה מכרמיאל בצפון ועד באר שבע בדרום.
הלקוח, גם אם אינו לקוח של טויוטה, יכול לבדוק דרך אפליקציית "My Toyota" את מיקומי הרכבים ואת זמינותם, ולהזמין דרכה השכרה באופן מיידי ולבד, ללא נציג מסירה, דלפק קבלה או חתימה על ניירת. בתוך כמה דקות ובאמצעות המכשיר הנייד שלו.

אז לאן הולכים, או נוסעים, מפה?

לצד הקידמה והטכנולוגיה, אשר פרצו לתעשיית הרכב השמרנית, הרכב הופך למוצר צריכה בסיסי. המגמה במדינות מערביות מובהקת, וגם בישראל אנו עדים לשינוי צרכני.
פחות ופחות לקוחות בוחרים ויבחרו ברכישה מסורתית של רכב, אשר מאבד מערכו וחשוף למשתנים רבים. הפתרונות החדשים והליסינג הפרטי מציעים יותר ודאות, יותר גמישות, שירות 24/7 וראש שקט.
נראה, כי פתרונות שימוש בכלל ומוצריה של יוניון מוביליטי בפרט - ליסינג פרטי-תפעולי, ישירות מבית היבואן, יהיו נפוצים יותר ויותר בשנים הבאות.