בשיתוף מרכז הנדל"ן
שכונת נאות אפקה מתחדשת
העיר תל אביב נוסדה בשנת 1909 עם מתאר עירוני שעבר מהפכה במהלך 110 שנות קיומה, משכונות קטנות עם רחובות צרים במאה ה-19, לתנופת בנייה אדירה במאה ה-20 שהרחיבה את העיר והפכה אותה למה שאנחנו מכירים כיום במאה ה-21.
גם עכשיו העיר אינה שוקטת על שמריה ואפשר לראות מנופים בכל מקום. כיצד מפתחים מתחמי בנייה גדולים במרכזה של שכונה קיימת? "החשיבה התכנונית בפרויקטים מסוג כזה היא בראש ובראשונה – האדם", הסביר רני זיס, ממשרד רני זיס אדריכלים (RZA).
"אנחנו רואים חזרה היום - בייחוד בארץ עם השמש הנפלאה הזאת והחורף המדהים שיש פה - לאזורים הקטנים עם בתי קפה במרכזי קניות קטנים, רק לצרכים הבסיסיים. יש כל מיני מקומות כאלה בניו יורק בלונדון בפריז שיש לך חצרות כאלה או כיכרות כאלה שהן קצת חבויות, עם סדרת חנויות נפלאה שנמצאות באזור המגורים. למעשה, הדבר החשוב בכל פרויקט שאתה עושה זה לשמור על איזון נכון", סיכם זיס.
3 צפייה בגלריה
שכונת נאות אפקה מתחדשת
שכונת נאות אפקה מתחדשת
שכונת נאות אפקה מתחדשת
נאות אפקה שבצפון תל אביב היא דוגמה לשכונה שהוקמה בראשית שנות ה-60 של המאה ה-20 ומאז, כך נדמה, לא השתנה בה הרבה. כיצד עושים שינוי באזור בנוי שחיה בו אוכלוסייה מגוונת מזה שנים רבות?
"מרבית הבנייה בצפון מזרח העיר תל אביב היא בנייה בצפיפות נמוכה", הסביר אוהד דאנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין. "הבנייה היא צמודת קרקע ומרביתה וילות יוקרתיות. מדובר על מגורים שקטים יחסית בעיר תל אביב עם גישה נוחה לצירי תנועה מרכזיים, אם זה כביש החוף אם זה נתיבי איילון, הרכבת הקלה הקו הירוק, שהוא קו של תל אביבים כי הוא מחבר את אזור התעסוקה של רמת החייל והרצליה בואכה תל אביב ודרומה עד לאזורי התעסוקה של חולון וראשון לציון".
מה עושה פרויקט חדש לשכונה ותיקה? "זוהי שכונה ותיקה שבמשך עשרים שנים לא נבנו בה אזורי מגורים חדשים", הסביר אורי עינב, מנהל מכירות ראשי אקרו נדל"ן.
3 צפייה בגלריה
גישה קלה לכבישים מרכזיים
גישה קלה לכבישים מרכזיים
גישה קלה לכבישים מרכזיים
ההבנה היא שכשבונים במקומות ותיקים בהם לא הייתה בנייה מזה שנים, יש צורך לייצר שילוב מאוזן בין הוותיק לחדש, בין הסביבה, שברובה משפחתית, לאורבניות תל אביבית נינוחה, יחד עם אוכלוסייה חדשה שנהנית מתשתיות קיימות, אך גם מתשתיות חדשות שנבנות בהתאם למציאות הנוכחית ולהכרה שיש שינויים באורבניות וגם בחירות האישיות של הדיירים הנוכחיים והחדשים.
3 צפייה בגלריה
בנייה חדשה בשטח
בנייה חדשה בשטח
בנייה חדשה בשטח
מתחם הגולף בנאות אפקה, למשל, הסביר דאנוס, הוא חלק ממתחם תעסוקתי, אפשר לומר היסטורי, שהיה קיים פה שנים רבות. כיום הוא עובר שינוי והתאמה לצרכים של הסביבה במקום. "אין ספק שהבניה הזו מביאה להתחדשות ושולחת זרועות להרבה מאוד בניינים ותיקים באזור" סיכם עינב. "לבטח נראה פרויקטים נוספים מתחדשים בעתיד."

בשיתוף מרכז הנדל"ן
פורסם לראשונה: 07:30, 10.06.20