ליאור סושרד מצליח להפתיע בכל פעם מחדש את הצופים ואת הקהל באולמות שהוא ממלא בכל רחבי העולם. שם נדהמים לגלות את היכולות המרשימות שלו, שהפכו אותו לאחר מאמני החושים והמנטליסט המובילים בזירה הבינלאומית. על אף ההצלחה, גם הוא יודע שסוד הקסם הוא כל הזמן לחדש ולהתחדש, להביא את ה”משהו האחר” לכל מופע ולהישאר רלוונטי נוכח השינויים האנושיים והטכנולוגיים הנעים במהירות גבוהה במיוחד בשנים האחרונות. “אני תמיד מחפש דרכים חדשות לחדש ולהתפתח, גם בהופעות וגם במיזמים בהם אני לוקח חלק אני שם בגלל היצירתיות והחדשנות שאני מביא איתי”, הוא מגלה. “חדשנות, מבחינתי, היא מילה מקבילה ליצירתיות, וזה מה שאני עושה. החל מלשחק עם הילדים שלי ולהמציא משחקים וחוויות ייחודיות עבורם, ועד להופעות שלי שבהן אני חייב להמציא את עצמי מחדש בכל פעם ולהביא משהו חדש ומרגש לקהל. כדי לרתק את הקהל כל פעם מחדש, אני משקיע זמן בלחשוב, ללמוד, לקרוא ולהמציא”.
1 צפייה בגלריה
ליאור סושרד
ליאור סושרד
ליאור סושרד
(צילום: יעל צור מתוך מגזין סיגאר)

סושרד בן ה-43 עבר כברת דרך ארוכה עד שהגיע למעמדו הנוכחי. הוא גדל בחיפה, בבית שבו האמא הייתה עובדת חברת צים והאבא סוכן נדל”ן, הבן הצעיר במשפחה שבה שלושה ילדים. הוא נחשב לשקט ומופנם, שום דבר שמזכיר אפילו ברמז את העוצמות שהוא מביא כיום לבמות ולכריזמה האדירה שסוחפת את הקהל. הפרסום הגדול שלו הגיע בעקבות השתתפות בתוכניות טלוויזיה עתירות רייטינג דוגמת “הראשון בבידור” של דודו טופז ותוכניות רבות נוספות ובהן “היורש של אורי גלר”. ההתקדמות הייתה מהירה והובילה גם לפריצה הבינלאומית שלו.
כיום הוא מחזיק ברזומה של הופעות במעל 70 מדינות, בהן ארצות הברית, הודו, סין ואוסטרליה, והוא מוזמן קבוע לתוכניות האירוח האמריקאיות הבולטות ביותר לאורך השנים דוגמת ג’יי לנו, ג’יימס קורדן, אלן דג’נרס, ד”ר פיל, לארי קינג ועוד. בנוסף, הוא מככב בתוכנית שלו “Gone Mental” ואף הצטרף כמנחה שותף בסדרת הלהיט – “Brain Games” מערוץ נשיונל ג’יאוגרפיק של דיסני. כל אלה ועוד, הפכו אותו לנערץ מאוד החל מסלבריטאים הוליוודיים ברשימה A למנהיגי עולם ואנשי עסקים מפורסמים.
אבל סושרד תמיד חושב הלאה, איך להתרחב, לגלות אפיקים חדשים מעבר לעולם הבידור. ב-2012 הוא כתב את הספר Mind Reader שתורגם לשש שפות וזכה להצלחה גדולה ולאחרונה הוא מתעסק יותר ויותר בהשקעות בתחום הסייבר, בקרנות, ומסייע לחברות שונות להתפתח באמצעות הייעוץ, הקשרים והרעיונות הקריאייטיבים שלו.
ליאור, יותר ויותר אמנים בוחנים אפיקי השקעה חדשים בתחום הטכנולוגיה. זה גם מעניין אותך?
“אני אוהב את מה שאני עושה, לא הייתי מחליף את זה בעד שום דבר אך לצד זאת אני תמיד פתוח לעוד רעיונות ומחפש אפיקי השקעה חדשים. אני רואה איך העולם מתקדם בקצב מהיר, במיוחד בתחומים כמו סייבר ובינה מלאכותית (AI). לאחרונה נחשפתי לעולמות המרתקים האלה מבפנים, והבנתי עד כמה הם חשובים ומשפיעים על ההתפתחות של העולם שלנו ואני שמח מאד לקחת חלק בזה בתוך העשייה שלי. הבינה המלאכותית וה-LLM הם תחומים שמרתקים אותי ואני רואה את הפוטנציאל הגדול שלהם לשנות את פני העתיד”.

התפנית של עולם הבידור

אחד השינויים שכבר מתחילה להביא איתה הבינה המלאכותית נמצא בעולם היצירה והבידור. תסריטים, עיצובים גרפיים, עריכת וידאו ועוד, נוצרים בימים אלה על ידי תוכנות שאליהן ניתן להכניס הגדרות פשוטות ומדויקות ולקבל פלט כמעט מושלם.
“הבינה המלאכותית יכולה לשנות את פני האמנות והבידור בכך שהיא מאפשרת ביצוע משימות במהירות וביעילות רבה יותר”, מחדד סושרד. “תתארו לכם שלא יהיה אמן שייתקע במחסום כתיבה, אמן עם רעיון לשיר יכול להיעזר בבינה המלאכותית כדי לפתח ולהשלים את הרעיון. בנוסף, בינה מלאכותית יכולה להציע רעיונות חדשים ולספק השראה”.
סושרד ממשיך ומדגיש כי לצד החשש מהבינה המלאכותית והתפתחותה המהירה, יש לראות גם את הדברים הטובים שהיא יכולה להביא איתה לכל תחום ואף להועיל לכל אומן או יוצר בתחומו. “הבינה המלאכותית גם יכולה לשנות את הכלכלה של אמנות ובידור. לא לכל אמן יש גישה להפקה גדולה, מנהלים או שירותי יחסי ציבור. כאן הבינה המלאכותית יכולה להתערב ולספק את התמיכה הזו, במיוחד לאומנים קטנים שזקוקים לעזרה בניהול ואופרציה. כך, הם יכולים להתנהל כמו חברות גדולות, להעניק שירותים טובים יותר ולהגיע לקהלים רחבים יותר. היא נותנת להם את היכולת להעצים את היצירה שלהם ולפעול ביעילות כמו אולפנים גדולים, ובכך מסייעת לאומנים מכל הסוגים”.
אתה נפגש עם האנשים המפורסמים ביותר בעולם, איך הם מתייחסים לקפיצה הטכנולוגית בשנים האחרונות?
“אכן יוצא לי לפגוש הרבה אנשים מפורסמים, והרבה מהם מתעניינים מאוד בכך שאני מישראל, שנחשבת למובילה טכנולוגית. הם שואלים הרבה שאלות בנושא, אם כי לא תמיד אני מדבר על טכנולוגיה עם כולם. רבים מהם כבר לא מחפשים כסף, אלא מחפשים להחזיר לקהילה ולתרום בדרכים אחרות. הם רוצים ללמוד ולהתפתח בנושאים שהם לא בקיאים בהם כמו הכשרה עצמית, וולביינג, ופילנתרופיה. מה שמניע אותם כיום הוא הרצון להתפתח אישית ולתרום לעולם בצורה משמעותית”.
דוגמא למהלך חדשני שהרשים אותך בשנים האחרונות?
“אין ספק ש-ChatGPT הוא אחד המהלכים החדשניים שהרשימו אותי ביותר בשנים האחרונות. כשיצאו הטלפונים החכמים, זו הייתה אחת המהפכות הכי מהירות וגדולות בהיסטוריה, ושינתה את התקשורת בעולם באופן משמעותי בתוך זמן קצר. עכשיו, הדור שלנו זוכה לראות את מהפכת הבינה המלאכותית (AI), ויש כאלה שטוענים שהיא מתרחשת אפילו מהר יותר ממה שקרה בתחום הסלולר. הדור שלנו חווה שתי מהפכות גדולות בזו אחר זו, ואנחנו רואים שינויים טכנולוגיים באינטרוולים קצרים יותר מתמיד”.
בשנים הקרובות סושרד מסמן מטרות ברורות של המשך ההתפתחות בתחום הבמה, אומנות החושים, “ולהישאר יצירתי וחדשני בכל מה שאני עושה בקריירה ובחיים בכלל. להמשיך ליצור לחשוב ולהמציא, וגם להתחיל להרצות וללמד”.
וכן יש לו גם כוונות להניע את עצמו גם אל תוך העולם הטכנולוגי: “אני מאוד מתעניין בעולם ההשקעות והטכנולוגיות, ורואה את עצמי כחלק מרכזי בחזון הטכנולוגי של העתיד. בסופו של דבר, זו הגשמת החלום של סושרד הילד”.