ב-2018 זיהה היזם הישראלי נדב בריח את הפוטנציאל הטמון בפגישות וירטואליות. הוא חבר לגיא קדם, השניים החלו לקדם את הרעיון, אלא שזמן קצר אחר כך פרצה הקורונה, שכמו רבים מהמקרים הובילה להאצת תהליכים. "המגפה המחישה שאנחנו בכיוון הנכון, שעלינו על צורך גדול שיש לאנושות בתקופה הזו", מספר בריח. "הטכנולוגיות שקיימות היום בשוק לפגישות וירטואליות, מציעות פתרונות לפגישות חזותיות וקוליות, אבל הן לא נותנות כלים לניהול פגישות יעילות וממוקדות. הטכנולוגיה שלנו מבוססת בינה מלאכותית והיא מציעה, מעבר לפגישה חזותית קולית, תהליך עבודה שלם".
1 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: גיא קדם ונדב בריח
מימין לשמאל: גיא קדם ונדב בריח
מימין לשמאל: גיא קדם ונדב בריח
(צילום: פרטי)

בריח וקדם הקימו את סטארט אפ ByondPitch, גייסו 10 עובדים ועבדו במשך שלוש שנים על פיתוח הטכנולוגיה, אלא שרגע לפני שהתכוונו להשיק אותה לחו"ל פרצה המלחמה שעצרה את התוכנית. "הבנו שאנחנו צריכים לעצור רגע את החלומות על חו"ל ולהתמקד בשוק הישראלי ובפיתוח המוצר והחברה", אומר בריח. "כל הליך המכירה לחו"ל נבלם והתמקדנו בשוק המקומי. אנחנו רואים את עצמנו כחברה ברת קיימא, לא משהו שחולף ולכן הבנו שצריך לחכות. לשמחתנו, בשל הצורך שהולך וגובר בפגישות וירטואליות דווקא בתקופות משבר, הדרישה למערכת שלנו רק הלכה וגברה וכך הצלחנו להמשיך לנוע קדימה. כסטארטאפ קטן, הצלחנו להוכיח גמישות ויכולת הסתגלות, וזה חיזק את עמדתנו בשוק גם בתקופות מאתגרות".

זה מתאים לכולם

המטרה העיקרית של ByondPitch הייתה ליצור פלטפורמה שתשלב בין הטכנולוגיה החדשנית ביותר לבין הבנה עמוקה של תהליכי תקשורת אנושית. באמצעות שימוש בטכנולוגיה המיישמת מתודולוגיה בפגישה ווירטואליות ובינה מלאכותית, הפלטפורמה של ByondPitch מסוגלת לנתח את התוכן של הפגישה בזמן אמת, לזהות דפוסים התנהגותיים ולהציע תובנות והמלצות לשיפור המפגש. אנחנו, למעשה, מציעים הרבה יותר מתקשורת חזותית וקולית לקיום פגישה מרחוק. מנהלי הפגישה זוכים לתהליך שלם של ניהול הפגישה, ניתוחה והצעת פתרונות להשגת יעדי המפגש", מסביר בריח.
איך זה עובד?
"מאוד פשוט. מתחברים ללינק ולמעשה נפגשים באמצעות המסכים והסאונד הבוקע מהם. אלא שהמערכת שלנו מבוססת על אלגוריתמים של בינה מלאכותית מתקדמים, וכך אם אני מנהל את הפגישה, על המסך שלי אני מקבל בזמן אמת מידע ותובנות המסייעים לי לקיים את הפגישה באופן היעיל ביותר.
"המערכת יודעת לנתח את השיחה המוקלטת ולעבד כמות גדולה של נתונים בזמן אמת, לנתח ולסכם את הנושאים המרכזיים שנידונו בפגישה, יודעת לנתח את הטון של השיחה ולזהות רגשות שליליים או חיוביים, היא יכולה לזהות דפוסי התנהגות, פאסיביים או אקטיביים, המערכת גם יודעת לעקוב אחר התקדמות או נסיגה מיעדי הפגישה ולהציע הצעות, הבהרות להתנהלות אחרת בזמן אמת.
ואם לא די באלו, בריח מספר על עוד פיתוח משמעותי שיצרו: "המערכת יכולה לסלוק אשראי, או לחולל סמול טוק, להציע בדיחות לריכוך האווירה ועוד מגוון ענק של אפשרויות שעוזרות בשיפור התקשורת במהלך הפגישה".
זה נשמע ממש מדע בדיוני.
"זו בהחלט מערכת פורצת דרך, הראשונה מסוגה בעולם. היא כבר בשימוש בישראל ואנחנו מקבלים עליה פידבקים מדהימים. אנשי מכירות, למשל, יכולים לקבל התראה תוך כדי הפגישה: ‘אתה מדבר מהר מדי האט את הקצב’, ‘את דוחקת בלקוח, נסוגי מעט אחורה’.
"בנוסף, הדשבורד מוזן כל הזמן בנתונים המסייעים בקידום הפגישה ליעדה. בין אם מדובר בנציג נדל"ן שזקוק לפרטים על אזור מסוים, או בנציג תמיכה טכנית שצריך נתונים לפתרון בעיה – כל המידע החשוב מופיע מיידית, ומאפשר לנציג לפתור סוגיות וכך משפרת את תהליך העבודה ומקדמת חוויית עוצמתית. בסוף הפגישה היא יודעת לנתח מספרים, נתונים וסיכומים שמסייעים להמשך מעקב העבודה".
למי זה מתאים?
"לכולם, זה גורף כל תחום. לכאורה הריאיון בינינו יכולה היה להתקיים באמצעות הטכנולוגיה ואת היית מקבלת שאלות, ציטוטים ורעיונות תוך כדי. זה מסייע לאנשי מכירות, אנשי נדל"ן וההכשרה שלהם כי יש תהליך מאוד מובנה, ואנחנו כרגע בתהליך הטמעה של המערכת בגוף ציבורי גדול בישראל".

אמונה בכח שלנו

בריח מאמין בטכנולוגיה, דאטה, בינה מלאכותית ורוח האדם. הפלטפורמה שיצר יחד עם שותפו, גיא קדם, נועדה לייצר תקשורת כנה וחיובית בין אנשים: "אני מאמין שהטכנולוגיה צריכה לשרת אותנו. אנחנו לא צריכים לפחד משינויים, גילויים טכנולוגיים אלא לזכור תמיד שאנחנו רותמים אותם כדי לשפר את מערכות היחסים שלנו בעולם".
"הטכנולוגיה שלנו עונה על צורך אמיתי של אנשים במגע אנושי, בפגישות קרובות, אבל בתוך מסגרת העולם המודרני, הסואן והתובעני שלנו. אנשים לא רוצים לנסוע לפגישה, לחפש חנייה ולבזבז ארבע שעות עבור משהו ששווה שעת עבודה. אנחנו מצליחים לתת להם משהו שמשאיר אותם קרובים למרות המרחק. מעבר לכך, אנחנו מבינים שטכנולוגיה כמו ByondPitch מאפשרת לנו להרחיב את היכולות שלנו כבני אדם".
אירועי השבעה באוקטובר, גרמו להפסדים כלכליים ועצרו תוכניות, אולם בריח, שהמודל שלו לניהול נכון הוא רודולף ג’וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, טוען שמנהיגות היא קודם כל לקיחת אחריות. גם כשנראה היה שהמצב מאוד קשה, הוא לא איבד את אחריותו כלפי העובדים והמיזם.
"ידענו שאלו רגעים קשים שצריך להתכנס, לתת מרחב לעובדים להיות עם משפחותיהם. חיבקנו אותם כמובן שהמשכנו לשלם משכורות. גם אני כמנכ"ל הייתי צריך לעכל את כל האירועים, אבל מהר מאוד התעשתנו.
"סטארטאפ דורש תזוזה מהירה, אני חושב שבדומה לפלטפורמה שלנו שיש בה טכנולוגיה אחראית, כך אני כמנהל, אחראי להמשיך להוביל הלאה, באופטימיות, באמונה בכוח שלנו וגם באופי ישראלי. אנחנו יצירתיים, יזמים וחדשניים ואסור לנו לשכוח שזה הקלף המנצח שלנו כישראלים".