חשבתם שבעידן הפוסט קורונה, חללי עבודה הפכו לשריד מהעבר והעבודה מהבית היא המשרד החדש? כדאי שתחשבו שוב. אף שישראל נמצאת במלחמה בשנה האחרונה, דבר שגרם לחברות רבות להעביר את העובדים לעבודה היברידית (מהבית והמשרד במקביל), תחום חללי העבודה חווה פריחה בשנתיים האחרונות.
"לצד השיקולים הכלכליים של החברות העסקיות", אומרת קרין ברי שגיא, מנכ"לית ענקית חללי העבודה IWG, "אנשים חוו בדידות והבינו את הצורך העמוק במגע אנושי ובהפרדה בין עולם העבודה לעולם האישי, ויחד עם זאת הבינו את משמעות שעות המשפחה. אלו הביאו את התחום שלנו לפריחה. אנחנו יודעים לספק פתרון משרדי גמיש לכל צורך ובקרבה לביתו של העובד. ההוכחה הכי טובה היא שפתחנו ארבעה מרכזים חדשים דווקא בשנה הקשה הזו".

בזרועות פתוחות

IWG היא לא רק שחקנית מקומית משמעותית עם 30 מרכזים בישראל, אלא ענקית גלובלית עם נוכחות ב-120 מדינות ויותר מ-4,000 מרכזים ברחבי העולם.
בישראל החברה מפעילה במרכזיה חללי עבודה תחת המותגים Regus ,Spaces, וכעת גם מביאה מותג נוסף של HQ, שיהיה בירושלים. IWG מספקת שירותים לכמה מאות אלפי לקוחות מדי שנה. בעולם, החברה מעניקה שירותים למיליוני עובדים מדי שנה ומאכלסת את החברות העסקיות המובילות כמו גוגל ואפל. "היום רוב הצרכנים קונים מכונית באמצעות ליסינג, רכישת רכב, תחזוקו והטיפול בו הם פאסה", מסבירה ברי שגיא. "זה מה שיקרה בעתיד הקרוב גם בשוק התעסוקה. יותר בעלי עסקים מבינים את היתרונות שגלומים בשכירת חללי עבודה: זה זמין, נוח, מתאים לכל צורך ולא צריך להסתבך עם התחייבויות ארוכות טווח. אנחנו העתיד של שוק התעסוקה".
1 צפייה בגלריה
קרין ברי שגיא
קרין ברי שגיא
קרין ברי שגיא
(צילום: גיא הכט)

לפני כשנתיים, ולאחר שנות ניסיון רבות בתפקידים בכירים בעולם המכירות והשיווק, התיישבה ברי שגיא על כיסא מנכ"לית IWG. כמי שהייתה סמנכ"לית מכירות של H&M ישראל, מנהלת חטיבת המכירות של "ויליפוד" ובתפקידי מטה בכירים בקוקה קולה ישראל, היא הביאה איתה גמישות ויכולת הסתגלות לשינויים מהירים כשנכנסה לתפקיד המנכ"לית.
"אני מגיעה מעולמות ריטייל שבהם ורסטיליות ויכולת להכיל שינויים דינאמיים היא תכונה נדרשת. אנשים שהתנסו בעולמות האלו מבינים מספרים ואנשים, כך שהיו לי את הכלים החשובים גם בתפקידי כמנכ"לית. ההתאקלמות הייתה מהירה ונעימה, במידה רבה בזכות המנהל שלי פאולו דיאס, שיושב בשוויץ, הוא קיבל אותי בזרועות פתוחות, הוא אדם עתיר ניסיון, כיף ללמוד ממנו והרוח שלו שרתה בכל תהליך הקליטה שלי בתפקיד".
עם אילו אתגרים ניהוליים התמודדת עם הכניסה לתפקיד?
"אני מגיעה מחברות ענק, בהן הניהול מתרחש מהמטה באופן ישיר אל העובדים. מאחר ש-IWG היא חברה בינלאומית מרובת סניפים, רוב הממשקים שלי אינם בהישג יד. אני מנהלת 70 עובדים המפוזרים בסניפים בכל רחבי ישראל והאתגר הכי גדול היה בלחבר אותם, להפוך אותם לכבודה ולתת להם הרגשה שיש להם אמא.
"עשיתי הרבה עבודת שטח, הגעתי לסניפים, נפגשתי ודיברתי איתם, עשיתי ישיבות צוות ומסיבת חברה וזה הצליח. כשיש חיבור בין העובדים קל יותר להתחבר למטרות ולערכים של החברה".
מה האני מאמין הניהולי שלך?
"המנטליות היא לשים את העובד במרכז מתוך הבנה שהוא המשאב הכי חשוב שלנו, אני מאוד מאמינה בזה וחושבת שהדיאלוג עם העובדים הוא מאוד חשוב. אני לא מתביישת להגיד שאני לא יודעת, שאני רוצה ללמוד, אני מגיעה ממקום צנוע כי התפקיד שלי מחייב המון למידה, מול עצמך, מול המערכות הטכנולוגיות וגם מול העובדים. אני משתדלת להיות נגישה גם לתת דוגמא אישית, אין לי בעיה לעשות כל מטלה שאני מבקשת ממי שעובדים תחתיי".

ריפוי גדול

אף שמדובר בחברה בינלאומית, כמו עסקים רבים במשק הישראלי, גם הסניף הישראלי הפגין מנהיגות עסקית באירועי אוקטובר 2023, "קודם כל סיפקנו המון חללי עבודה בהתנדבות לחמ"לים שונים שהוקמו אחרי ה-7 באוקטובר, הפכנו למין מרכז קהילתי להמון ארגונים ועמותות שיכלו להיפגש בחללים שלנו, לתמוך זה בזה ולמצוא נחמה".
בנוסף החברה השהתה תשלומים ללקוחות שיצאו למילואים, נתנה שכירויות במחירים מופחתים ואפשרה ביטולי חוזים עבור עסקים שנפגעו. "היינו צריכים לטפל גם בעובדים שלנו. רבים מהם הכירו נרצחים, אחת מהעובדות שלנו היא בת דודה של החטוף אלמוג מאיר ז’אן שחולץ במבצע ארנון. מרבית עובדות החברה הן נשים, רבות מהן שלחו בני זוג למילואים. נתנו להן תחושה שיש מי שמטפל בהן ואנחנו פה לכל דבר. יחד עם זאת, עודדתי אותן לבוא למשרד, כי אני מאמינה שבחזרה לשגרה יש ריפוי גדול. אתה מגיע, פוגש אנשים, נמצא בשיח ואלו דברים שמאוד עוזרים בתקופות משבר", אומרת ברי שגיא.
מה החזון שלך?
"העולם המודרני דורש גמישות בסיפוק חללי עבודה. ישנן חברות שמתחילות בקטן וגדלות, אנחנו יכולים לתת להם את הפתרון תוך כדי הליכה. חברה נקלעה לקשיים ורוצה דווקא לצמצם, גם את זה ניתן לספק ללא כל חשש. זו חברה שרוצה לוק של משרדים יוקרתיים, פשוטים, סטייל הייטקי או יצירתי את הכול אנחנו יודעים לתת דרך המותגים שלנו.
"מעבר לזה אנחנו שמים דגש מאוד גדול על קיימות, משקיעים בבנייה ירוקה, עושים שימוש באנרגיות מתחדשות וכמובן חוסכים לעובדים עמידה בפקקים כי המשרדים שלנו פרוסים בכל הארץ. אנחנו מדורגים גבוה במדד ESG, כל אלו מכילים במידה רבה את הערכים והמטרות של עולם התעסוקה של העתיד".