"מהר מאוד הבנתי שאנחנו במצב מלחמה, אף אחד לא יכול להתעסק בליפסטיק או לייף סטייל בעת הזאת. סגרנו את כל החנויות שלנו ושלחנו את העובדים הביתה להיות עם בני משפחותיהם”. כך אומר אורן רווח, יו”ר קבוצת החברות אסתי לאודר ישראל, שכמו עסקים רבים במשק נאלצה לסגור את חנויותיה בתקופת המלחמה וספגה הפסדים, אך רווח מעדיף לדון דווקא על החשיבות שביצירת הרווחה לעובדים: “מנהיגות נבחנת בשעת משבר. מנהל טוב יודע להסתכל קדימה, להכיל את האירועים עד יעבור זעם. מבחינתי, העובדים הם המשאב הכי חשוב שלי ומיד כולנו התגייסנו כדי לסייע להם. הם המשיכו לקבל משכורות למרות שהעבודה הופסקה".
ככל שהתארכה המלחמה, כך גם עלו הצרכים של העובדים ורווח היה שם עבורם. “יש לנו עובדים בעוטף, אז סייענו בפינוי שלהם. עובדים ועובדות או בני זוג וילדים של עובדים גויסו בצו 8, חלק מהעובדים היו במסיבת ה’נובה’. הניהול היה מאוד רגיש ומכיל, הטלפון שלי היה פנוי עבורם 24/7. מה שעמד לנגד עיניי היה בטחון העובדים. הכרנו את הצרכים של כל עובד והשתדלנו לסייע בכל הניתן”.
1 צפייה בגלריה
אורן רווח
אורן רווח
אורן רווח
(צילום: ליאל זנד)

תחת רווח מנוהלים כיום 650 עובדים, והוא אחראי למותגי האיפור והטיפוח אסתי לאודר, קליניק, מאק, בובי בראון, אוריג’ינס וחטיבת הבישום הכוללת את ג’ו מלון לונדון, טום פורד וקיליאן פריז. חודש אחרי השבת השחורה, רווח הורה על פתיחה מחודשת של כל החנויות. “הייתי מהאחרונים לעשות זאת, ורק אחרי שהייתי בטוח שכל העובדים בטוב ורוצים לחזור. כולם הגיעו חדורי מוטיבציה ומלאי הכרת תודה בחזרה לעבודה. זה ניכר גם בעלייה במכירות. בכנס עם העובדים רבים מהם ניגשו אליי והודו לי על התמיכה וההבנה בחודשי המלחמה הראשונים, זה ריגש אותי וגרם לי סיפוק אדיר”.

הבעת אמון מגיל צעיר

לרווח יש שני תארים במנהל עסקים עם התמחות בשיווק, והוא רכש השכלה גם במסלול בכירים באוניברסיטת הווארד. מסלול קריירת הניהול מהיר, מעיד על ניסיון רב, יצירתיות וידע משמעותי בהנעת עובדים.
כבר בגיל 24 מונה למנהל מכירות של חברת ג’ונסון אנד ג’ונסון, שנה וחצי לאחר מכן כבר היה מנכ”ל חברת הקוסמטיקה “רבלון” ישראל וניהל 400 עובדים, חלקם בני 50. “זה לא היה פשוט ודרש רגישות וחוכמה בניהול של אנשים. מאוד מהר הבנתי שהדרך להגיע להישגים היא לתת לעובדים את המקום שלהם, להעצים אותם ולהתייחס אליהם כשותפים. מאז ועד היום אני נוהג כך וזה מוכיח את עצמו”.
שנתיים לאחר שמונה למנכ”ל רבלון, הוביל רווח את החברה למיזוג מוצלח עם שסטוביץ. הוא מצא את עצמו מנהל 1,000 עובדים תחת 28 מותגי קוסמטיקה מובילים. ההצלחה הובילה אותו לפגישה עם רון לאודר. “מאוד התרגשתי, הוא מודל לחיקוי, בדרך לפגישה בירושלים חשבתי לעצמי שאם אבא שלי ישמע שאני נפגש עם רון לאודר הוא יהיה נורא גאה בי. בפגישה לאודר הציע לי את ניהול קבוצת אסתי לאודר בישראל. בסופה כשנפרדנו הוא אמר לי ‘תגיד לאבא שלך שיש לו סיבה טובה להיות גאה בך’. אני לא שוכח את זה עד היום. הוא קלט משהו על האדם שאני כשאמר את המשפט הזה”.
בגיל 31 הפקיד בידיו רון לאודר את אסתי לאודר ישראל. בכך הוא הפך ליו”ר הצעיר ביותר מבין 120 יושבי ראש של אסתי לאודר בכל העולם. כשנכנס לתפקיד הפעילות של החברה בישראל הייתה בהיקפים קטנים. רווח שם לו למטרה להפוך אותה לאימפריה שתוביל את תעשיית הקוסמטיקה בישראל והוא אכן הגשים את החזון הזה. רווח פתח והרחיב את חטיבת האונליין של החברה, הגדיל את רשת חנויות MAC משתיים ל-29, פתח את רשת חנויות בובי בראון המונה היום 10 חנויות ומיצב את ענקית הקוסמטיקה כמובילה בישראל.
כששואלים אותו מה סוד ההצלחה, הוא חוזר ואומר שהכל טמון בקשר החם והישיר עם העובדים, בהכרה בהם כבעלי ערך. “מבחינתי כל עובד הוא מותג”, הוא אומר בחיוך ומסביר: “כשהם ירגישו שרואים אותם, שמעצימים אותם, הם יתנו את הכול וזה יגיע בסופו של דבר לצרכן בקצה. כשאתה נכנס לחנות שיחסי האנוש בה בין העובדים לבין עצמם ובינם לבין המנהלים טובים, הצרכן ירגיש את האווירה הטובה. זה לא המותג שבונה את האנשים, אלא האנשים שבונים את המותג או בקיצור - אהבה היא התשובה”.
העניין שלו עם האהבה לא נעצר באסתי לאודר. כמי שהתגרש והתחתן שוב עם אותה אישה, הוא מאמין גדול באהבה. גם בימי שגרה ובטח מאז שפרצה המלחמה, הוא נוהג להתנדב ולעסוק בתרומה לקהילה. מתוך העשייה הזו הוא החליט להקים מיזם שמטרתו הפצת אהבה וטוב.
ספר על המיזם.
"זה נקרא UG (United for Good) וזו למעשה קהילה שמטרתה ליצור דרך חיים, שפה חדשה, מתוך ההבנה שכולנו ישות אחת והגענו לכאן כדי לתת ולקבל אהבה ולעשות טוב. הפלטפורמה מחברת בין אנשים בעלי תחומי עניין דומים שרוצים לשתף חדשות טובות, רגעי השראה ואף לעשות טוב לקהילה באמצעות התנדבות. דווקא בימים אלו, כשהחדשות הרעות משתלטות עלינו, זה הזמן לתת ללב מרחב מוגן ולהיכנס ליו ג’י. פלטפורמה חיובית ללא שיימינג, המאפשרת לקרוא חדשות טובות ולדבר את שפת הלב. הכל מסביבנו ממותג. הלב לא מותג מעולם ואני בחרתי למתג אותו ולהפוך אותו לשפה, לתרבות. זו אגב הסיבה שבימים אלו גם עסקי הקוסמטיקה עובדים כי הם נותנים לאנשים סוג של הפוגה מהמתח והקשיים. אז אני שמח לספק לאנשים יופי חיצוני, אבל היופי הפנימי חשוב לא פחות. כולנו צריכים לפתוח את הלב ולהכניס אור".