קוונטין טרנטינו על התאונה של תורמן: "החרטה הגדולה של חיי"
הבמאי קוונטין טרנטינו מגיב להאשמותיה של אומה תורמן לגבי התאונה שהתרחשה על סט הצילומים של "להרוג את ביל": "לא הכרחתי אותה להיכנס למכונית. היא נכנסה אליה כי היא סמכה עליי. אמרתי לה שיהיה בסדר וזה לא היה. טעיתי"
לאחר שאומה תורמן האשימה את קוונטין טרנטינו בתאונת דרכים על סט הצילומים של "להרוג את ביל", הבמאי הגיב אמש (ב') להאשמות בריאיון לאתר "דדליין": "אני זוכר את היום הזה היטב. שמעתי ממנהל ההפקה שאומה חוששת מהסצנה. איש מאיתנו בכלל לא חשב שמדובר בפעלול, אלא בסצנת נהיגה. אולי היינו צריכים להתייחס לכך, אבל לא עשינו זאת".
כאמור, טרנטינו אמר את הדברים לאחר שתורמן חשפה בריאיון נרחב לעיתון ה"ניו יורק טיימס" כיצד המפיק הארווי ויינשטיין פגע בה מספר פעמים. במהלך הריאיון היא גם התייחסה לתאונה על הסט של "להרוג את ביל", שבעקבותיה סבלה מפגיעות צוואר וברגלה. לדבריה, טרנטינו דחק בה להיכנס למכונית אף שביקשה שפעלולנית תחליף אותה. "הוא נכנס לטריילר שלי רותח מזעם בגלל שגזלתי לו הרבה זמן. הוא אמר: 'אני מבטיח לך שהמכונית בסדר, זו דרך ישרה', והורה: 'תיסעי ב-60 קמ"ש אחרת השיער שלך לא יתנפנף בדרך הנכונה ואני אגיד לך לעשות את זה שוב'".
טרנטינו זוכר את הסיפור אחרת. "אני בטוח שכשזה הובא לידיעתי גלגלתי עיניים והתעצבנתי, אבל לא זעמתי, לא התפרצתי לטריילר שלה וצעקתי עליה שתיכנס למכונית. זה היה כבר אחרי עבודה של שנה על הסרט. בחיים לא הייתי מגיב ככה". לדבריו, "אפילו שהכול כבר היה מוכן לצילומים הקשבתי לדבריה. נכנסתי למכונית ונהגתי בדרך הזאת. אני זוכר שחשבתי שזה הולך להיות בסדר. זאת דרך ישרה, לא היו מהמורות בדרך ולא היו פניות, רק דרך ישרה".
רק לאחר שנהג בדרך בעצמו הוא נכנס לטריילר שלה. "הייתי ההפך מעצבני, חייכתי. אמרתי לה: 'יהיה בסדר, את לגמרי יכולה לעשות זאת, זה רק קו ישר". הוא טוען שדבריו שכנעו אותה. "היא האמינה לי וסמכה עליי. אמרתי לה שזה יהיה בסדר - ולא היה בסדר. טעיתי. לא הכרחתי אותה להיכנס לאוטו, היא נכנסה אליו כי היא סמכה עליי".
רגע לפני תחילת הצילומים החליט טרנטינו לשנות את כיוון הנסיעה כדי לשפר את תנאי התאורה. "לא ראיתי איך זה יכול להשפיע על משהו - דרך ישרה היא דרך ישרה". למרות טענותיו שמדובר בכביש ישר, בסרטון הווידאו של התאונה שפורסם נראה כי דווקא יש פנייה קטנה ושתורמן איבדה שליטה בדיוק לפניה. על זה הוא אומר: "לא חשבתי שאני צריך לבדוק את הדרך שוב. זו אחת החרטות הגדולות של חיי. כבמאי אתה לומד דברים ולפעמים אתה לומד אותם דרך טעויות נוראיות. זו הייתה אחת הטעויות הנוראיות שלי - שלא לקחתי את הזמן לבדוק את הדרך פעם נוספת, רק כדי לבחון מה אראה בה".
על התאונה עצמה הוא מספר: "בהתחלה אף אחד לא הבין מה קרה. אחרי התאונה, כשאומה פונתה לבית החולים, צעדתי בדרך הזאת בכיוון ההפוך. אני לא יודע איך דרך ישרה הופכת לדרך לא ישרה, אבל היא לא הייתה ישרה. היה שם פיתול קטן. אולי הייתה שם אשליה אופטית. כשמסתכלים על הצילומים רואים שהיא חושבת שמדובר בדרך ישרה, מחוץ לשמשה שלה זו דרך ישרה, ואז מופיע הפיתול הזה והיא לא מוכנה אליו, וזה הוציא את המכונית משליטה.
"זה היה רגע נורא, זה שבר לי את הלב. היא סמכה עליי. זה מעבר לחרטה הכי גדולה שלי בקריירה, זו החרטה הכי גדולה שלי בחיים". עוד הוסיף כי התאונה פגעה בקשר בין השניים. "זה השפיע עלינו במשך שנתיים-שלוש. זה לא שלא דיברנו, פשוט האמון בינינו נשבר".
אף שהאשימה את הבמאי בכתבה ב"ניו יורק טיימס", תורמן פרסמה אתמול פוסט בחשבון האינסטגרם שלה (לאחר ששחקנים רבים יצאו נגד הבמאי ברשתות
החברתיות), ובו כתבה כי היא לא מאשימה את טרנטינו, אלא את חברת ההפקות מירמקס ואנשיה. "טרנטינו היה אכול חרטה בקשר לסיפור. הוא נתן לי את תיעוד התאונה שנים מאוחר יותר כדי שאוכל לחשוף אותם. הוא עשה זאת בידיעה שהתיעוד עלול לפגוע בו, ואני גאה בו שהוא בחר לעשות את הדבר הנכון. הטיוח שאחרי התאונה הוא מה שלא נסלח - על זה אני מחזיקה כאחראים את לורנס בנדר, אי. בנט וולש והארווי ויינשטיין. הם שיקרו, השמידו ראיות וממשיכים לשקר לגבי הנזק הקבוע שגרמו לי".