שתף קטע נבחר

איימי שומר: "פספסתי את 'תגלית' אבל אבוא לישראל"

"אני כבר לא חושבת על המראה שלי", מודה איימי שומר בריאיון ל-ynet לרגל הסרט "מרגישה פצצה". היא גם לא קוראת טוקבקים, מודה שיש לה הומור יהודי, ועונה לכל מי שטוען שהסרט החדש שלה פוגע בנשים: "אני רוצה שנשים יגשימו את כל הפוטנציאל שלהן ולא יתעכבו בגלל משהו בראש שלהן"

באחד המערכונים הכי ויראלים מתוך התוכנית "בתוך איימי שומר" היא צוחקת על המסרים הסמויים שמסתתרים בשירי פופ של להקות בנים. "ילדה, את לא צריכה איפור", הם שרים בקול מתחנף ומתקתק ובעצם אומרים - "אנחנו אוהבים אותך כמו שאת, טבעית". שומר כמובן מתרגשת מכך, מסירה את האיפור וזורקת אותו לפח. אך בשנייה שהבנים רואים אותה במצבה הטבעי הם נחרדים ומשנים את המסר של השיר, "לא ילדה. את צריכה איפור, והרבה". וכך, במערכון אחד שומר מצליחה לזקק את המוסר הכפול שנכפה על נשים - כן, את הכי יפה כשנוח לך, אבל רק בתנאי שאת יפה.

 

 

נקודת המבט הנוקבת והכנה הזאת שמהולה בהומור עצמי, שגם הופיעה בסרטה הראשון כתסריטאית, "אסון מהלך" (2015), היא שהפכה את שומר ל"קולו של דור" - או לפחות קולן של הנשים הבינוניות והסבירות שרק רוצות לנשנש צ'יפס ולא לקבל מבטים נוקבים תוך כדי, ולמצוא בגדים במידה שלהן מבלי לזכות במענה שלילי מתנצל מהמוכרת. אבל כפי שקורה לנשים רבות בתעשייה, במיוחד למצחיקות שבהן (ותשאלו את חברתה הטובה ג'ניפר לורנס), ככל ששומר הצליחה יותר כך היא הפכה לשנואה ולמאוסה יותר, בין השאר בגלל בחירות משחק מפוקפקות כמו הסרט "באמאשל'ך" ושערוריות קלות שבהן האשימו אותה בפלגיאט. "אני מתמודדת עם טרולים במשך עשור", היא אומרת בריאיון ל-ynet, "כך שלגמרי הפכתי לחסינה בפניהם. לא קראתי תגובה מגעילה עליי כבר שנים".

 

 

איימי שומר בבכורה של
איימי שומר בבכורה של "מרגישה פצצה"(צילום: AP)

אולם לאחרונה הביקורת שהופנתה כלפיה לא כללה קללות שקל למסמס, אלא עסקה בשיח הרבה יותר מורכב. הטריילר לסרטה החדש "מרגישה פצצה" (I Feel Pretty) הצליח להכעיס נשים רבות. שומר מגלמת את רנה, בחורה ממוצעת למראה שכל חלומה הוא להיות יפה. במהלך שיעור ספינינג היא נופלת ונחבלת בראשה וכשהיא מתעוררת ומסתכלת במראה היא רואה את האישה הכי יפה בעולם. עם הביטחון הזה היא מצליחה למצוא עבודה חדשה כפקידת קבלה בחברת איפור יוקרתית, וגם אהבה.

 

הביקורת הרבה שהופנתה כלפיה התייחסה לכך שלשומר, הלבנה והבלונדינית, אין כל זכות לקרוא לעצמה מכוערת ושהגישה הנאיבית של הסרט, שאומרת שמספיק שרק שתאמיני שאת יפה, פשוט לא תקפה לנשים רבות - במיוחד אם מבנה גופן הרבה יותר גדול משל שומר וצבע עורן אחר. וכך שומר הפכה מקול פמיניסטי נוקב ונועז לפמיניסטית לבנה ומנותקת - אולי אחד העלבונות הכי גדולים לאישה בתעשייה.  

 

"רנה לא כתובה כמישהי לא יפה, אלא כמישהי עם הערכה עצמית ממש נמוכה, וזה משהו שאני חושבת שנשים רבות יכולות להזדהות איתו. מראה חיצוני ודימוי עצמי הם נושאים רגישים עבור אנשים רבים ואני מבינה את זה, ולכן היה צורך לעשות את הסרט הזה", שומר מסבירה, ומוסיפה - "הרבה אנשים לא הבינו את הטריילר והייתי רוצה שהם פשוט יראו את הסרט".

 

את מרגישה שיותר קשה לצחוק על דברים היום, כי כל הזמן יש מי שנעלב?

"לא באמת. אני חושבת שבמקרה הזה מי שנעלב פשוט יצחק וירגיש טוב עם עצמו".

 

מרגישה פצצה I Feel Pretty ()

מרגישה פצצה I Feel Pretty ()
אז האם הסרט "מרגישה פצצה" שיצא אתמול (ה') לאקרנים פוגע בנשים? תלוי איך מסתכלים על זה. מצד אחד התרבות שלנו רוויה בסיפורים על נשים שעברו מהפך חיצוני ובסוף זכו באהבה, החל מהמחזה "פיגמליון" של ברנרד שו ועד "אישה יפה" - לכן מרענן לצפות בסרט על מהפך בלי שהדמות עוברת מהפך והשינוי הוא פנימי בלבד. מצד שני זה קצת צורם שבשנה שבה קמפיין MeToo פרץ ושיותר ויותר שחקניות מוחות על תפקידן הדל והתומך של נשים בקולנוע - יש עוד סרט על גיבורה שכל חלומה הוא להיות פקידת קבלה (וזה דבר שרנה חוזרת עליו ואומרת לא פעם) רזה.

 

כשאני מעלה את זה בפניה, נראה ששומר כבר מיומנת בתשובה: "מעולם לא מראים מה רנה רואה במראה כשהיא מסתכלת על עצמה והיא לא אומרת שהיא רוצה להיות רזה, זה משהו שאת קוראת. בנוסף, זה לא סיפור על כל הנשים, זה סיפור על האישה הזאת, ואם היא רוצה להיות פקידת קבלה אני לא חושבת שיש בזה משהו רע. במהלך הסיפור היא מבינה שהיא יכולה להיות הרבה יותר מזה כי יש לה החוכמה והפוטנציאל לעשות זאת. היא עצרה את עצמה כי פחדה שישפטו אותה על המראה שלה, אבל ברגע שהפחד נעלם והיא הרגישה מועצמת היא מצאה את הדרך שלה. זה המסר שלי לנשים - אני רוצה שהן ירגישו מועצמות ויגשימו את כל הפוטנציאל שלהן ולא יתעכבו בגלל משהו שבראש שלהן".   

 

את בעצמך עוסקת במראה שלך?

"אני חייבת להגיד לך, אני כבר לא חושבת על המראה שלי בכלל".

 

מה השתנה?

"פשוט הבנתי שזה לא משנה. זה הכול מנטלי וזה כבר כמה שנים ככה. אני אוהבת להרגיש טוב עם עצמי, להיות בריאה, להתעמל ולאכול אוכל שנותן לי אנרגיה, אבל אני לא מבזבזת זמן מול המראה".  

 

מרגישה פצצה I Feel Pretty ()
"לא מבזבזת זמן מול המראה". שומר

לדבריה, המאבק בקבלה עצמית הוא קרב שהתמודדה איתו מאז שהייתה ילדה קטנה. "בסוף הבנתי שאף אחד לא יכול להגיד לך איך אתה נראה, הכול באיך שאתה מרגיש. אני יודעת מי אני וגאה באחות שאני, בחברה, בבת ועכשיו גם כאישה נשואה (שומר התחתנה לא מזמן עם השף כריס שפר. א.ט). מזה אני מקבלת את הביטחון שלי ולכן יש לי כל כך הרבה ממנו. אני באמת מודה על החבילה שקיבלתי, אני בריאה ואני חזקה".

 

בנוסף, שומר מודה שהמראה החיצוני שלה הוא שגרם לה לצאת לדרך עצמאית שבה היא יוצרת את התכנים שלה ומביעה את הקול שלה. "ללא ספק התעשייה הגבילה את עצמה לאסטתיקה מסוימת עבור נשים, אז לא יכולתי לקבל הרבה תפקידים ראשיים והבנתי שאני צריכה ליצור את העבודה שלי בעצמי".

 

איך היית רוצה שהתעשייה הקולנועית תיראה עבור נשים?  

"הייתי רוצה לראות הרבה יותר גיוון. יותר אנשים עם צבע ומבנה גוף שונה. נראה לי שאנשים כבר עייפים מהמראה היחיד ששולט בהוליווד".  

 

שומר היא יהודיה, והדבר בהחלט ניכר בהומור העצמי שלה, אפילו בסרט הזה היא לא מפחדת לצחוק על עצמה כשבאחת הסצנות היא מבצעת מופע חשפנות מביך במיוחד. "הומור יהודי מאוד השפיע עליי, גדלתי על המחזות של ניל סיימון, על מל ברוקס ועל קומיקאים יהודים רבים. נראה לי שההומור שלי הוא יהודי מטבעו".

 

חשבת פעם לבוא לישראל?

"לגמרי. עשיתי בת מצווה והכול אבל פספסתי את 'תגלית'. אני יודעת שאני אבוא לישראל. אני מאוד מצפה לזה".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים