שתף קטע נבחר

מקיטש רומנטי לפיאסטה לטינית: אנריקה איגלסיאס על הבמה

אנריקה איגלסיאס הגיע ליוון בפעם הראשונה, הרטיט לבבות בהופעה שנעה מבלדות ענוגות למסיבה פרועה - ונשאר הכי צנוע שאפשר. בקרוב הוא יגיע גם אלינו להופעה נוספת

"קוראים לי אנריקה איגלסיאס, דרך אגב", אומר כוכב הפופ הלטיני לבאי, או בעיקר באות, הופעתו בהיכל הספורט אואקה באתונה בסוף השבוע האחרון. אצל כל זמר אחר, אגביות אמצע ערב שכזו הייתה נתפסת כלא יותר מצניעות מזויפת. מעין משחק הפוך על הפוך של שובר לבבות מוזיקלי שיודע שהוא כזה, מול עדר מעריצות צורחות. אבל במקרה של איגלסיאס, בהתבסס על ראיונות מוקדמים איתו והתנהלותו מול שלל דורשי סלפי ברגעים המלחיצים מאחורי הקלעים בטרם החלה ההופעה - הביטול העצמי מרגיש אותנטי.

 

 

כן, איגלסיאס מודע לפרסונה הציבורית שלו והוא משתחל אליה בקלילות כמו אל חליפה אהובה כבר מרגעיו הראשונים של השיר הפותח I'm A Freak. הוא פורץ לבמה בריצת אמוק אחרי כמה שניות של הסתתרות מאחורי מגבר, בעוד נגניו מכינים את הקרקע לפלישת האיגלסיאס. אבל ממבט בוחן נראה כי עבורו מדובר היום בסך הכל בתחפושת חביבה של מוזיקאי בן 43 שמכיר את הקהל שלו ומבין היטב שאומן צריך לתת למעריצים בדיוק את מה שמצופה ממנו. את הסחורה רווית תנועות הריקוד האקראיות ואינספור הלהיטים המקפיצים והבלדות, מספק איגלסיאס היטב לאורך קצת יותר משעה וחצי.

 

"זו הפעם הראשונה שאני מופיע ביוון", הוא שולף עובדה מפתיעה, אחרי רצף שירים שכלל את I Like How It Feels, Duele el Corazón ו-Heartbeat (שנפתח בקטע מתוך Wicked Game של כריס אייזיק – לטובת המבוגרים המעטים באולם שיודעים מי זה). "אבל ביקרתי כאן מספר פעמים. נולדתי ב-1995", הוא אומר בקריצה מודעת, ומיד מתקן "מה לעזאזל? אני לא נראה ככה? סליחה, 94'".

 

אנריקה איגלסיאס בהופעה (צילום: Gettyimages)
שירים חדשים וישנים, לצד מחוות לחיים ומתים. איגלסיאס בפעולה(צילום: Gettyimages)

 

על הקו הזה, שבין כוכב פופ מתבגר לחלום רטוב לגילאי העשרה, משחק במשך ערב שלם האיש שחתום במידה רבה על תחיית גל הפופ הלטיני לפני מספר שנים. הוא גם היה כאן כשהכל קרה, בסוף שנות התשעים ותחילת העשור הראשון לאלפיים, עם Bailamos שלו, שמגיע בשלב מוקדם מאוד בערב. וגם הוא כולל הנהון אל קולגות צעירות יותר, בדמות פתיח מחווה ל-Shape of You של אד שירן.

 

במובנים מסוימים אנריקה איגלסיאס הוא קו מקשר בין דורות ואוכלוסיות של אוהבי פופ. אלה שזוכרים לו את Be With You ו- Ritmo Total (Rhythm Divine) -שניהם רגעי שיא בערב, והולכים איתו דרך ארוכה מאז. ומנגד, קהל חדש שצבר בשנים האחרונות, כשהוציא את Bailando, השיר שטרף את קלפי הקריירה שלו והז'אנר כולו, ועל הדרך יצר סערה מושלמת של להיטים בניחוח ספרדי שנזקיה מורגשים עד היום.

 

 

אותו "באילנדו", עתיר צפיות היוטיוב, מגיח בסופו של הערב ממש רגע לפני הסוף, מטריף קהל ומרטיט לבב נערות ונשים רגעים ספורים לאחר Hero, נקודת קישור אחרת של איגלסיאס - הפעם בין הקריירה הלטינית שלו ובין זו הבינלאומית. כפי שכבר הבנתם, מדובר בערב של להיטי ענק, שנעים על ספקטרום מבלדות קיטש רומנטיות לשירי מסיבה קצביים. בין לבין מתעניין אנריקה בהרגלי המין של אורחיו ("מי כאן עשה סקס בשירותים?", הוא שואל בנונשלנטיות במהלך הערב, וזוכה לתשובה מובהקת), יורד אל ההמונים כדי להתפלש קצת בשריטות וזיעת קהל, ומבקש מהם לערב אחד "לשכוח מכל החרא שקורה בחיים שלכם, לחבק את האהובים עליכם ולהתמסר לרגע". בנקודה זה ראוי להזכיר את הצוות שמלווה את אנריקה, חטיבה ווקאלית שמגבה אותו ברגעים בהם הוא זקוק לכך, וכמובן שון הורוביץ, גיטריסט נהדר ובעוונותיו - אחד משלנו.

 

 

בשלב המסיבה של הערב El Bano מתחבר ל-Be With You, ו-El Pardon, וכולל בין היתר גם מחוות ל-Good Feeling של הראפר פלו-ריידה, הצדעה לאביצי', מפגני לייזר, וידאו ארט צבעוני מרהיב, תותח קונפטי וכדורי חוף ים. כן, הבנתם את הרעיון, שמח. בסוף זה נגמר עם קליימקס ראוי בדמות I Like It, והבטחה. "זו הייתה ההופעה הראשונה שלי ביוון", הוא מזכיר שוב, כפי שעשה מספר פעמים בערב, באקט פלירטוט אינסופי עם קהל מקומי חובב טאץ' אישי. "אם אתם תחזרו אני מבטיח לחזור גם, שוב ושוב ושוב". בהתחשב ברפרטואר הביקורים שלו בישראל, אפשר לסמוך על המילה שלו.

 

אנריקה איגלסיאס ישוב לישראל להופעה אחת, שתתקיים ב-27 במאי בפארק הירקון בתל אביב.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
יכול להיות הגיבור שלכם. אנריקה בהופעה
צילום: Gettyimages
לאתר ההטבות
מומלצים