שתף קטע נבחר

בגידות, חשפנים ואיש חתול: הרגעים הגדולים של ריקי לייק

היא הזדעזעה מהבחור ששכב עם בת הזוג של חברו, חשפה בחורה שהסתירה חזה שטוח והביאה למסך אדם שהפך את עצמו לחתול - ריקי לייק חוגגת 50 וזו הזדמנות לחזור לתוכנית האירוח שהיה בה הכול, חוץ מבושה

ריקי לייק חוגגת 50 בימים אלה. אם נמניתם עם צופי תוכנית האירוח הזכורה שלה מהניינטיז ותחילת המילניום, "ריקי לייק", סביר להניח שעכשיו אתם תוהים לפשר השנים שחלפו ביעף. לכל הפחות אתם ודאי נזכרים בימים שבהם זוועתון האימים שלה היה פורמט לגיטימי בטלוויזיה שלכם. מופת לטעם רע, פאנל שבו נפגשו במקום אחד גברים נואפים, נשים חובבות ריקודים אירוטיים, חשפנים מנענעי ישבן ואיש החתול. כן, גם הוא היה שם.

 

ריקי לייק (צילום: AP)
ריקי לייק. מלכת הטוק שואו(צילום: AP)
 

לייק, יהודייה אמריקנית שהפכה לפנים של הטוק שואו הסליזי, סיימה את דרכה של התוכנית ב-2004 ומאז עוסקת בעיקר בבימוי (מלבד קפיצה קטנה ל"רוקדים עם כוכבים"). צפייה מחדש בתוכנית שלה מלמדת שגם 25 שנים (!) אחרי שעלתה לשידור לראשונה, עדיין מדובר במסמך אנושי מזעזע. מצד שני,  היא לא גרועה יותר ממה שקורה היום על המסך שלנו. 

 

הצעת נישואין אחרי שנים שלא נפגשו

 

כוח המשיכה של התוכנית נבע בין היתר ממה שנקרא "שוק-טלוויז'ן".  פורמטים כמו "ריקי לייק" או התוכנית של ג'רי ספרינגר הקדישו מאמצים ומשאבים רבים בלגרום לקהל הצופים באולפן ובבית להלם ולתגובת "מה לעזאזל ראיתי עכשיו?". כך הגיעו אליה אורחים כמו דניס אבנר, "איש החתול" בשבילכם, שעבר סדרה של 14 טיפולים קוסמטיים כדי לקבל צורה של, ובכן, חתול. אבנר, שהלך לעולמו ב-2012, אחז בשיא הגינס "האדם שעשה הכי הרבה שינויים בגופו בכדי להידמות לחיה", והוא אכן דמה לחתול. כלומר, לו החתול שלכם היה אדם בגיל העמידה, עתיר פירסינג וקעקועי חברבורות.

 

איש החתול ()
איש החתול
 

אבל לא רק מקרי קיצון נראו שם. רוב אורחיה של לייק לאורך השנים היו שעטנז בין אוכלוסיות ווייט-טראש חובבות מקדונלד'ס ובין ייצוג די מעליב וסטריאוטיפי של אפרו-אמריקנים. וגם אורחות שככל הנראה ענו להודעה שעלתה במהלך אחת התוכניות, וביקשה מנשים ש"עברו מערכות יחסים מאכזבות, מצאו את מר נכון ורוצות להיות בתולות שוב עבורו", ליצור קשר.

 

סליחה ששכבתי עם החברה שלך

לייק ידעה בחייה עליות ומורדות בכל הנוגע לחייה הזוגיים. אולי זה מסביר את החיבה בואכה אובססיה שלה להתעסקות בחיי האהבה של באי תוכניתה: נשים בנות 30 פלוס שמאוהבות עדיין בחבר מהתיכון ושומרות את עצמן בשבילו, הגברים שבהם הן מאוהבות (חלקם עברו מאז ניתוחים לשינוי מין, אחרים פשוט לא מזהים אותן), נשים קנאיות ובני זוגן שנדרשים לעבור מבחני פוליגרף.

 

קורע לב במיוחד היה סיפורו של רנדי, שיצא עם בחור במשך שלוש שנים, לא פגש אותו מעל לשמונה שנים, אך הציע לו נישואין קבל עם וריקי מול קהל משולהב. "אני רוצה שנאחד את החלקים בחזרה", הצהיר רנדי על אהבתו בפני האחד שחמק ממנו. "אלא אם אתה בקשר עם מישהו. אתה בקשר עם מישהו?".

 

נאיפות ובדיקות פוליגרף

 

"אני מאוד בקשר עם מישהו, למעשה אנחנו נשואים", ענה מושא האהבה. הקהל, שהתרגל לתשובות סנסציוניות יותר – היה קרוע. האם לשרוק בוז? אולי למחוא כפיים לאהבה? מה לעזאזל עושים עם אדם שפוי ובעל מודעות עצמית?

 

והיו גם וידויים. לייק אהבה את הווידויים שלה עסיסיים וצהובים, והגישה אותם תוך כדי הבעת פנים להטוטנית כמעט: מצד אחד מבט מיוסר, מלא דאגה וחמלה, מצד שני - היא ידעה לחמם את אורחיה ואת עצמה היטב וביסודיות. כמו למשל את זוגתה של פרידה, אישה שהגיעה לתוכנית כדי להתוודות בפניה על המנהג שפיתחה – לאפשר לחברתה הטובה לראות אותן שוכבות דרך חור בארון הבגדים.

 

"היא ביקשה ממני רשות לצפות ואמרתי לה שזה קול", אמרה פרידה. "מה? מה? מה? מי?!", שאלה בת הזוג המזועזעת. "חכי, חכי, זה נהיה יותר גרוע!", רכבה ריקי על גלי הלם, מבוכה וטרלול, "היא לא רק צופה בכן מאחורי דלת סגורה. פרידה, תגידי לה מאיפה עוד!". "מהמיטה", השיבה פרידה, רגעים בטרם נכנסה לאולפן החברה המתצפתת. שיגעון.

 

חשפנים ומהפכים

 

אורח אחר היה ג'סטין, שהשתמש בפלטפורמה כבתא וידוי. "אני רוצה להתנצל בפני החבר הכי טוב שלי", אמר, "ישבתי איתו ועם חברה שלו במקדונלד'ס. אמרתי לחברה לחכות לי מאחורי הצרכנייה, וכשהוא עזב פיתיתי אותה לקיים איתי יחסי מין".

 

"פיתית את החברה של החבר הכי טוב שלך!", הזדעזעה לייק, כאילו מעולם לא אירחה בתוכניתה שלל תופעות טבע. "ניסיתי לעזור לה ודבר הוביל לדבר", הסביר ג'סטין. "מדהים איך שזה קורה, הא", אמרה המנחה, וביקשה מהחבר שסרח לצאת בפנייה אישית. "לא יודע אם אתה צופה, אבל אם אתה רואה את זה, דע שאני אוהב אותך ואם תתחתנו אבוא לחתונה שלכם", אמר ג'סטין למצלמה.  "אתם חברים טובים? אתם חולקים הכול?" הרימה לייק להנחתה. "כן", הוא ענה לה. "אני מניח שאנחנו חולקים הרבה".

 

ריקי לייק (צילום: AP)
ריקי לייק ב"לרקוד עם כוכבים" ב-2011(צילום: AP)
 

הווידויים לא נגעו רק לסקס. החבר של ליסה, למשל, לא ידע במשך ארבע שנים שמידת החזייה שלה אינה D אלא A פלוס ריפוד. כשהחבר הגיע ואת פניו קיבלו מילויי חזיות שנתלו מהתקרה (ברצינות, קשה להמציא דברים כאלה), הוא לא יכול שלא לקפוץ למסקנות. "את מתכוונת להגיד לי שאת גבר?", שאל. "לא, אני לא גבר", ענתה ליסה, "אבל העניין הוא ש... אין לי חזה". "אין לך חזה?" שאל בן הזוג ההמום, "אז למה הבאת אותי עד לריקי לייק כדי להגיד לי את זה? אני אוהב אותך בגלל מי שאת".

 

כן, מדי פעם צצו סימני תבונה בתוכנית, אבל לייק לא נתנה להם להשתלט על התכנית שלה. "את רוצה להראות לו מה יש לך שם מתחת?" שאלה בהתלהבות, "אלה השדיים המזויפים הכי גדולים שראיתי בחיי!".

 

סימני תבונה? לא בתוכנית שלי!

 

כשהיא לא הייתה עסוקה בחשיפת הפצעים של אורחיה, לייק אהבה לעשות להם מייק-אוברים, תחת אמתלת שיקום יחסים. כמו אלה של אדי ולטאשה, שהבעיה העיקרית שלהם הייתה האובססיה ארוכת השנים שלו לזמרת ביונסה. "אני רוצה להראות לחבר שלי שאני הרבה יותר בוטילישס מביונסה", אמרה לטאשה ועברה מהפך די מרשים, אם להודות באמת, שאחריו קרקר סביבה אדי: "בייבי! את כל כך בוטילישס!". אורחת אחרת הפכה, לטובת הפנטזיה של בן זוגה, לג'ניפר לאב יואיט. בניינטיז זו הייתה פנטזיה לגיטימית. 

 

גם הבקשה של האורחת בילי ג'ו לשינוי קוסמטי קיצוני במראה של אמה, סינדי, הייתה לגיטימית בסך הכל, אך לא חפה מעלבונות. "את אומרת שאמא שלך היא נערת הפוסטר של הטריילר טראש?", שאלה המנחה ברוב חן ועידון. "היא איומה, ריקי", ענתה בילי ג'ו. "לפני 22 שנה היא ילדה שני ילדים, התחילה להסתובב עם אופנוענים ונכנסה חזק לסמים. היום היא נקייה לגמרי, אמא נהדרת, אבל היא עדיין נראית כמו נרקומנית".

 

"בואו נפגוש את אמא שלך עכשיו!", הודיעה ריקי, "בואי סינדי מותק, צאי מהטריילר שלך!". הטריילר, למקרה שתהיתם, הוא דמוי קראוון, מהסוג שמגורים בו מזוהים עם אוכלוסייה ממעמד נמוך. עד תום התוכנית המירה סינדי את ההרואין שיק במראה אמא יהודייה, והסדר הושב על כנו.

 

אבל לא בעולמו של אלן, אב מודאג מאופן הלבוש של בנו בן ה-15 שנמצא בעיצומו של תהליך גיבוש זהות. "הוא נראה כמו פריק! כאילו הגיע מפלנטה אחרת, לא יודע איזו", תיאר בכאב, "הוא ילד כזה יפה. יש לו שיער בלונידיני טבעי". אל האולפן נכנס מיד אלן ג'וניור, טינאייג'ר שניכר כי האזין להרבה יותר מדי מרילין מנסון, בלבוש גותי ותיק אוכל מפלסטיק.

 

פאזה גותית. אלן האב ואלן הבן

 

אלן האב, שבעצמו דגמן שיק של פליט להקה מהסבנטיז, לא בא בטענות אל בנו רק בנושאי חזות. "למה אתה לא יכול להיות כמוני בתיכון? אני הייתי אתלט!", אמר לאחר שחשף את התעודה רוויית ציוני ה"נכשל" של בנו. "בנות רוצות אותי עכשיו יותר מאשר לפני כן", ענה לו מנסון הצעיר, אבל האב לא ויתר: "בחג האהבה האחרון הוא התחיל לקבל כרטיסי ברכה מבנים. זה מתחיל להפחיד אותי". "אוווו", הגיב הקהל למשמע הרמיזה. "אולי הוא חוקר דברים עכשיו ויחזור לעצמו", הרגיעה לייק, והדגישה: "רק אל תזניח את החינוך שלך. החינוך הכי חשוב".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים